Master RallyE Leuk of is het niks?

Pagina: 1
Acties:

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:05
Misschien dat iemand mij hier ook iets over kan vertellen?
En dit is ook nog zo'n kerstmis present.
Deze ben ik nu aan het "kopen" .
Ik vertel straks mijn bevindingen wel.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik vond em persoonlijk wel erg leuk, de demo dan :) de graphics zijn lelijk in de demo (en niet aanpasbaar al lijkt dat wel zo, andere instellingen worden alleen niet geactiveerd) maar de gameplay is wel heel fijn :D

demolink http://garnaaldemo.planetinternet.be/masterrallyedemo.zip

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
De grafics zijn wel aan te passen.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 00:06 schreef Winnetou het volgende:
De grafics zijn wel aan te passen.
niet in demo (wel aan te passen maar je merkt niks van, dus applied ze op 1 of andere manier niet)
op verschillende pc's geprobeerd, zelfde resultaat

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Okay, ik heb er even mee geknoeid. What can I say...

Het is erg arcade en doet me denken aan dat oude Test Drive Off Road. De graphics vind ik matig. Zelfs met alle settings op high, zie je dat de weg/omgeving 5 meter voor je auto ineens gedetailleerd wordt, verderop en in de verte is alles nogal uitgesmeerd. De auto zelf is niet erg gedetailleerd. Dit alles zorgt er wel voor dat je het op een relatief slome PC nog heel goed kunt spelen.

Maar goed, fuck graphics zeg ik altijd... Gameplay. Het spel heeft een hoop auto's, redelijk wat verschillende tracks en gebieden om in te rijden, en al met al is het een aardig spel. Het rijden zelf is puur arcade (vind ik). Beetje simpel gehouden allemaal, maar dat kan ook wel eens lekker zijn.

Bovenin staan 5 icoontjes met verschillende delen van je wagen, variërend van banden tot versnellingsbak. Als je keihard van een heuvel jumpt, wordt je 'vering' icoontje eerst groen, daarna geel, rood en tenslotte zwart. Ondertussen rijdt het dan ook niet meer zo lekker :P

De tegenstanders zijn niet echt slim ofzo, maar ook niet oliedom. Het is allemaal een beetje droog toernooi rijden door the middle of nowhere, en dan naar het volgende toernooi. Het rijden op zich is niet echt spectaculair, veel trager dan ik had verwacht ("breakneck speeds" werden mij beloofd op de site van de makers), maar dat komt omdat ik de beter auto's nog moet unlocken denk ik. Dan de autonamen, die zijn verzonnen (vind ik altijd bagger als ze dat doen :r), en is de muziek irritant. Verder wordt er gezegd dat je een vrijheid hebt in het kiezen van je route, dat je jezelf een weg moet banen door een terrein. In de praktijk is dit echt niet zo, je ziet altijd prima waar je heen moet door borden, pijlen etc. en door gewoon de weg te volgen. Soms verschijnt er een icoon in beeld met meerdere pijlen en een vraagteken, dan kun je meerdere kanten op, maar na een kleine chicane door de bush zit je vaak al weer op de 'grote' weg.

Pluspunen:

• loopt lekker :9~
• lekker simpel racen 8-)
• aardige autotweak opties (niet nodig, maar is toch leuk als je het spel goed kent en wat wilt kloten) :Y)

Minpunten:

• auto en graphics in zijn algemeen hadden nogal wat gedetailleerder gekund :r
• beetje te arcade :(
• geen echte autonamen |:(
• 3 arcadeviews, 2 bumperviews maar geen view vanuit de auto :(

Tot slot mis ik een algeheel 'scheur' gevoel. Een gevoel van: ik rijd in een dikke auto en ik scheur met 150 over heuvels. Brullende motor, acceleren, spinnende wielen, gigantisch driften in de bochten. Het is allemaal wat te soft.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:05
Ik krijg hem niet echt geinstalleerd.
Nou ja wel geinstalleerd maar ik kom niet bij de opties.
Elke keer als ik op escape druk start hij een nieuwe demo rally op. :?
Maar als ik dit hierboven zo lees, (leuke review trouwens) heb ik ook niet echt veel zin om er nog veel moeite voor te doen.
De prullebak is al aardig dichtbij voor deze rallyshit. >:)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja dat klopt, je moet het spel ook niet met mrallye.exe starten maar met startmr.exe.

Je moet namelijk wel de CD gebrand hebben. De laatste werkt alleen als je de CD erin hebt. De eerste werkt ook zonder CD, maar dan krijg je dus alleen demo's te zien.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1