Ik ben via een router op het internet. De router bevindt zich in mijn Lan- Netwerk. Ik kan echter niet via mijn Lan FTP'en naar mijn eigen IP adres. Is hier wat aan te doen?
Sorry...Als ik vanaf mijn pc binnen het Lan probeer te FTP en naar mijn externe IP adres lukt dat niet. Maar van buiten af dus b.v. een vriend kan wel bij mij FTP en. Ligt dat aan de router.
Ik heb hetzelfde probleem met een webcam. Iedereen van buitenaf ziet de cam..maar als ik zelf vanuit mijn pc naar de webcam kijk op mijn site werkt het niet. Ik moet dan een aparte site maken met een intern ip adres.
Ik heb hetzelfde probleem met een webcam. Iedereen van buitenaf ziet de cam..maar als ik zelf vanuit mijn pc naar de webcam kijk op mijn site werkt het niet. Ik moet dan een aparte site maken met een intern ip adres.
Mischien is het handig als je er ff een tekeningetje bijmaakt. en even wat ip adressen geeft. Op dit moment zie ik namelijk niet waar je server staat. Je hebt een router die een verbinding maakt naar internet. Daarachter heb je je lokale netwerk. Echter je zegt dat je server een extern ip adres heeft. Is je server gelijk een firewall dan of zo ik zie het niet helemaal voor me
Waar moet ik dan je server plaatsen. ikke niet meer begrijpen
code:
1
2
3
4
5
6
| internet
|
router
|
--------------------------
lan |
Waar moet ik dan je server plaatsen. ikke niet meer begrijpen
Ok...hier komt het
Dit is ook internet IP adres 62.......(extern vast)
adres FTP server |
|
------------
router IP adres 192.168.1.2 (intern)
|
|
LAN IP adres 192.168.0.1 (intern)
Iedereen van buiten dus vanaf het internet kan bij mij FTP en. Maar ikzelf kan niet van Lan naar router naar extern IP adres...om bij mijzelf te FTP en.
adres FTP server |
|
------------
|
|
Iedereen van buiten dus vanaf het internet kan bij mij FTP en. Maar ikzelf kan niet van Lan naar router naar extern IP adres...om bij mijzelf te FTP en.
Verwijderd
Heb je je FTP server toevallig ALLEEN 'gebonden' aan je 62 adres en niet aan je interne IP adres?Op vrijdag 21 december 2001 23:50 schreef Ton1512 het volgende:
Ok...hier komt het
adres FTP server |
|
------------
|
|
blaat! 
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met een Vigor 2200E!
je router gebruikt (naar alle waarschijnlijkheid) NAT,
daardoor kan je niet intern op een 'service' op je externe IP
adres connecten, dit om een 'loop' te voorkomen (lukt zelfs niet als je DMZ aanzet)
Dus het openzetten van port 20/21/80 or what effa gaat niet
werken, het eninge wat je kan doen is een dynamic host maken
en daarop connecten, op die manier werkt het wel, die host
aanmaken kan via bijv. http://www.dyndns.org
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met een Vigor 2200E!
je router gebruikt (naar alle waarschijnlijkheid) NAT,
daardoor kan je niet intern op een 'service' op je externe IP
adres connecten, dit om een 'loop' te voorkomen (lukt zelfs niet als je DMZ aanzet)
Dus het openzetten van port 20/21/80 or what effa gaat niet
werken, het eninge wat je kan doen is een dynamic host maken
en daarop connecten, op die manier werkt het wel, die host
aanmaken kan via bijv. http://www.dyndns.org
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Pagina: 1