Toon posts:

Verbinding met @Home?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 maanden geleden mijn @Home abonnement afgesloten. Ik heb nog steeds de kabelmodem thuis. Ze hebben het nog steeds niet opgehaald.

Een vriend van mij die ook een abonnement heeft bij @Home heeft mij zijn login gegevens opgegeven, om zijn abonnement te gebruiken. (Totdat mijn ADSL abo werd geopend, dit duurt nog wel een maandje).

Maar het lukte niet. Ik had nog steeds dat rooie knipperende lampje op de modem. Ik dacht dus, zal wel aan de kabelmodem liggen. Heb de kabelmodem opgehaald van de vriend (hij gaat op vakantie voor 4 weken, hij had hem niet nodig), maar weer lukte het niet.

Sluiten ze de "dataverbinding" naar je huisadres af? Of is het nog mogelijk om vanuit mijn huisadres met de kabel te internetten? Ik heb hier nu 2 kabelmodems in mijn bezit.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lullig he mac adressen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 21:38 schreef PolarBear het volgende:
Als ik wist wat mac adressen was zou ik het ook lullig vinden :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Soort van vingerafdruk voor kabelmodems/netwerkkaarten enzo.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

@home doet niks met MAC-adressen. Niet op de NIC iig. En blijkbaar ook niet opde kabelmodem, aangezien je nou ook die van je vriend hebt.

• Xandrios
  • Laatst online: 10:38
Op vrijdag 21 december 2001 21:38 schreef PolarBear het volgende:
klopt niet...hij heeft namelijk de modems ook gewisselt :P

Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat de mac gegevens alleen bekent zijn bij de comcontroller (waar het modem "inlogd") In de buurt/straat van die vriend. Dus als jij hem probeert aan te sluiten op een andere comcontroller...zal deze het mac adres niet kennen, en geen toegang geven.....

helaas...

• Xandrios
Op vrijdag 21 december 2001 21:54 schreef HlpDsK het volgende:
En blijkbaar ook niet opde kabelmodem, aangezien je nou ook die van je vriend hebt.
dat doen ze zeker wel...Bij mij had de instalateur het VERKEERDE modem neergezet...na precies 12 uur lag de verbinding eruit........

Werkte pas weer toen een @home medewerker het goede mac adres had doorgebeld, en het veranderd was in de database en commcontroller :)

Verwijderd

Hmm. Hij zegt net dat het niet werkt met zijn modem en die van z'n vriend.

Dan ligt het iig niet aan het MAC adres van de kabelmodem.

Of toch? Ik ken het hele netwerk van @home niet.

Heb je wel de goede hostnaam ingevuld?

• Xandrios
Op vrijdag 21 december 2001 21:56 schreef HlpDsK het volgende:

Het ZOU kunnen dat de controller zijn mac adres niet kent, en dus geen toegang geeft. Net zoiets als met je 56K modem naar Zonnet inbellen met je hetnet username en password :P

Aaangezien het @home netwerk ingedeeld is in "wijken" met per wijk 1 zo'n controller waar het modem zich op aanmeld...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Als je geen @home abbo meer hebt heb je toch ook geen retour signaal :?

toen ik @home kreeg belde de monteur naar essent, of de "tap" open kon.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm raar. Ik dacht dat het mogelijk was dat @Home gewoon de data verbinding naar mijn woonadres kon afsluiten. Dat het dus niet aan de kabelmodem lag. Want ze kunnen bijv. toch ook gewoon kabeltv afsluiten op je adres? Of is dit van afstand niet mogelijk? En zo niet, dan moet ik toch wel met de kabelmodem van de vriend gewoon internetten toch?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Op vrijdag 21 december 2001 22:10 schreef hebele het volgende:
hmmm raar. Ik dacht dat het mogelijk was dat @Home gewoon de data verbinding naar mijn woonadres kon afsluiten.
Dat kan :)
Want ze kunnen bijv. toch ook gewoon kabeltv afsluiten op je adres?
Yep :)
dan moet ik toch wel met de kabelmodem van de vriend gewoon internetten toch?
Nee, als je geen @home hebt heb je ook geen retour signaal :(

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 21:56 schreef HlpDsK het volgende:

Heb je wel de goede hostnaam ingevuld?
zeg dan ook niks!

modem oflfine en jij vraag naar hostname??????

Ja mac-address van je modem moet op de comcontroller staan, en die van je vriend staat geregistreerd op een comcontroller. Dus dat gaat niet werken.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 01:09 schreef sagar het volgende:

[..]

zeg dan ook niks!

modem oflfine en jij vraag naar hostname??????

Ja mac-address van je modem moet op de comcontroller staan, en die van je vriend staat geregistreerd op een comcontroller. Dus dat gaat niet werken.
Het maakt geen kont uit of je verbonden bent of niet. Een hostnaam kun je gewoon ingevuld hebben.

Hou je opmerkingen voor je aub :O

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@home doet wel degelijk wat met de macadressen van de modems.

Bij een bepaald adres hoort een macadres, dus als jij je aanmeld verwacht de dhcp server een macadres, is die niet goed, dan krijg je geen verbinding.

Heel misschien dat het wel zou werken als je vriend in dezelfde node zit als jij.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Op zaterdag 22 december 2001 01:46 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Het maakt geen kont uit of je verbonden bent of niet. Een hostnaam kun je gewoon ingevuld hebben.

Je kan natuurlijk best een hostnaam invullen, alleen dat heeft TOTAAL geen zin voor de verbinding als je modem offline is. De hostnaam is pas relevant als je modem online is.

Het MAC adres wordt wel degelijk gebruikt om een kabelmodem toegang te verlenen op de HCX, btw.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 01:46 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja maar het is zo zinloos. Als er geen motor in je auto zit, ga je toch ook niet kijken of je tank leeg is!

• PolarBear
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 21:54 schreef HlpDsK het volgende:
@home doet niks met MAC-adressen. Niet op de NIC iig. En blijkbaar ook niet opde kabelmodem, aangezien je nou ook die van je vriend hebt.
Ik doelde op je modem MAC adres.
Pagina: 1