HD problemen, IBM DTLA

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dus wat problemen met me 30gig IBM DTLA. Het begon met een onschuldig unzip. Een bestand van 300mb op me D: patitie.
tijdens het unzippen maakt het HD allemaal raad geluidjes, en om een gegeven moment crahsed alles gewoon. tis een soort "cuchs cuchs cuchs" geluid. Steeds 3 keer achter elkaar.
Natuurlijk ben ik dan met scandisk en dergelijke gaan kijken maar tijdens die tests begint dat irritant geluid en de computer crashed.

deze HD is nu wel een jaar of 2 oud. maar had nooit eerder problemen.

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten en eventueel advies, ik de search gebruikt en het blijkt dat die IBM's wel vaker dood gaan.

• FMS
  • Niet online
Raar, de geluidjes zijn nu opeens weg, ik kan scandisk helemaal draaien en IBM health finess ook. Het enige wat ik heb gedaan is het verlagen van de voltage. De 12volt lijn was eerste boven de 13.15 nu is het onder de 12.75.
Hebben die geluidjes daar iets mee temaken?

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad met dezelfde schijf van july-2000.... dit is het begin van je badsectors... check snel eens op www.ibm.com/harddisk of je nog garantie hebt (dat had ik dus niet :( )

• FMS
  • Niet online
Crap :( garantie is verlopen. Er stond FEB-2001.

Enige wat ik kan doen is wachten tot dat ie kapot gaat of niet? Hoe lang zal mn HD nog door gaan? Een week ofzo? Hij maakt nu geen raar geluidjes meer, maar ik doe er ook heel weinig mee.

oooh nee wacht?
Our records indicate that your warranty is still valid and that you are eligible for a replacement
:)

de hD is idd kapot. Execive Shock.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Die geluidjes had ik ook met me IBM DTAL 30-70-45. Je kan m met dft low-levelen en als je hd binnen 2 maanden weer die geluidjes gaat maken, is ie stuk.