toch kr7a probs :(

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Het zit allemaal ff niet zo super mee :(

- Eerst hadden de treinen super vertraging en kon ik mijn bordje pas een dag later op halen dan gepland
- Toen trok m'n voeding het niet (oké dat was wel een m'n eigen fout :) dacht ik probeer het gewoon met 250W),
- Na een week heb ik dan mijn Enermax 350W binnen :9~

Het grote moment,...

Alles zit in de kast,....alleen hij komt nog niet eens bij m'n bios :(

situatie

Abit KR7A (geen raid) --> niet nodig en zeker niet voor fl 130,- prijs verschil ;)
2x256 DDR
Athlon XP 1700+
plexburner
pioner dvd
ibm hd
leadtek gf3 ti200
sblive

verder
-nix geen piepjes
-hd spint op
-floppy is goed aangesloten
-ledjes cd spelers gaan een keer branden

ALEEN
-monitor springt niet aan
-kom nog niet eens bij m'n bios

Iemand een idee?!?

plz help

want het :'( staan me nader dan het :)

Verwijderd

processor waarschijnlijk doorgebrand ...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 21:12 schreef BlackIllusion het volgende:
processor waarschijnlijk doorgebrand ...
oké ik had het er niet bijgezet, maar er zit natuurlijk ook nog een koeler op de proc,..

een globalwin wbk68

heb verder nog nix ermee gedaan, dus lijkt me sterk,....

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
ik ben er maar eens ff wat geheugen gaan uit trekken en met

1 chip in bank 1 kan ik booten
met
de andere chip alleen in bank 1 kan ik ook booten

met allebei de chips in bank 1 & 2 kan ik niet booten

maar met allebei de chips in bank 1 & 3 kan ik weer _wel_ booten?!?

betekent dit nu dat m'n mobo gaar is??!?

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
volgende probleem,...

ik kan nu dus booten,...

stap 1 --> booten van winxp prof cd
stap 2 --> C schijf (die als primary aan ide1 hangt) geformatteerd

verder worden dan ook de eerste installatie bestanden op de hd gezet,....

vervolgens krijg je de melding dat ie gaat herstarten om winxp verder te installeren.

zo gezegd zo gedaan,....

alleen dan boot ie dus niet vanaf de hd waar net de bestanden op gezet zijn?!?!

kheb alles al geprobeerd,...van hd0 t/m hd4 maar hij boot NIET

je krijgt die standaard melding van 'verifying dmi pool data' en dan is het afgelopen,.....?!?!

misschien morgen dus maar weer terug naar funprice want dit is niet fun meer,.... :(

Verwijderd

u mag mijn conclusie volgen die ik na deze KT7A RAID heb getrokken : Abit suckt hard ...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 23:29 schreef real_raichu70 het volgende:
u mag mijn conclusie volgen die ik na deze KT7A RAID heb getrokken : Abit suckt hard ...
kheb nooit problemen gehad met mijn bp6 en dit zou toch wel HET moederbord moeten zijn/worden (kr7a)

maargoed fijn dat er ook nog mensen met nuttige reacties komen wanneer je echt een probleem hebt :) not

ben weer een stapje verder,...

winxp prof eng wil niet booten na dat ie eerst wat files voor de installatie op de hd heeft gezet

win2k prof eng wil _wel_ booten na dat ie eerst wat files voor de installatie op de hd heeft gezet,...

vaag dus,...en ik wil wel winxp draaien :(

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

probeer een andere videokaart tijdens de installatie, het schijnt dat sommige kaarten niet door de XP install komen.

Verwijderd

Mijn KR7A-Raid rules bigtime, rockstable

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
dat met die videokaart had ik ook op een msi k7t pro met raid onboard en een asus v7100 pro 32mb tv out

een biosflash voor het mobo was bij mij de oplossing

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Verwijderd

Ligt denk ik aan je geheugen.

Verwijderd

fijn dat er ook nog mensen met nuttige reacties komen wanneer je echt een probleem hebt not
Ik denk dat deze reactie nuttig voor je is:
Nou, je boot dus eerst vanaf de WinXP CD-rom. Zodra ie klaar is met het laden van een batterij files start ie automatisch weer op... (tot zover ging het goed bij jou)
schiet dan ff je bios in. Verander daar de bootvolgorde: zet HDD-0 als eerste en dan pas CD-rom.

Succes :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je hebt toch spacers ofzow of lege geheugensims? voor DDR?? omdat als 1 en 2 vol zit moet 3en 4 ook vol ofzow, weet niet herstel me maar als het fout is.

Maar lijkt idd op een geheugenfout ;(

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 00:05 schreef IvoB het volgende:
probeer een andere videokaart tijdens de installatie, het schijnt dat sommige kaarten niet door de XP install komen.
da's misschien een idee,....ff mijn oude G400 erin proppen om te installeren,....

kijken wat ie dan doet

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 00:13 schreef the-real-cobra het volgende:
dat met die videokaart had ik ook op een msi k7t pro met raid onboard en een asus v7100 pro 32mb tv out

een biosflash voor het mobo was bij mij de oplossing
denk niet dat er al bios updates voor de kr7a zijn denk je wel,...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 06:53 schreef Apple het volgende:

[..]

Ik denk dat deze reactie nuttig voor je is:
Nou, je boot dus eerst vanaf de WinXP CD-rom. Zodra ie klaar is met het laden van een batterij files start ie automatisch weer op... (tot zover ging het goed bij jou)
schiet dan ff je bios in. Verander daar de bootvolgorde: zet HDD-0 als eerste en dan pas CD-rom.

Succes :)
Thnx maar zover was ik zelf ook al :)

Het vreemde is wel dat wanneer ik bootdevice 1 op hdd0 zet (nadat de files gecopieerd zijn van de cd)
en als ik bootdevice 2 op cdrom zet, de computer dus helemaal _niet_ boot?!?

je zou zeggen dat wanneer ie van hd niet kan booten hij het volgende device pakt,..(cdrom dus) maar dat doet ie dus niet, hij blijft gewoon hangen bij 'verifying dmi pool blabla'

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13
kijken voor een update kan geen kwaad.
Juist voor nieuwe bordjes komen veel biosupdates achter elkaar uit. Die fixen dan meestal de onvoorziene problemen.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
oké bios update was er dus wel :)
-inmiddels heb ik die er dus opgezet
-vervolgens opnieuw geprobeerd, maar nog steeds boot ie niet van mijn hd nadate winxp de eerste bestanden op de hd heeft gezet

-toen met andere vid kaart geprobeert (G400 ipv GF3ti200) nog steeds het zelfde :(

toen maar eens ff win2k geprobeerd,...vreemde is dat die wel door boot, waarom winxp dan niet?

• Hoyden
  • Laatst online: 20-08 20:50
Omdat zowel XP en Abit sucken :)

Nee joke (of toch niet ?), ik had ook probs met XP en Abit.. Niet dat dat zoveel zegt, maar ok :)

Gewoon ff wat vogelen met je bios en andere instellingen, en op een gegeven moment lukt het wel.

Gewoon eerst van alles proberen en dan ff hier vragen als het niet lukt.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
nou kheb echt _alles_ geprobeerd maar winxp wil gewoon _echt_ niet,....

nu maar win2k installeren :(

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ik neem aan dat je het met 1 geheugendim hebt geprobeerd??

enneh, zit je harddisk op je primaire controller/ wil ook wel eens helpen..

NTFS en fat32 partitie allebei geprobeerd?

halt on no errors aangezet ipv halt on all errors

probeer ook eens alle overbodige insteekkaarten te verwijderen en dan een instalatie te doen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 00:08 schreef TweakGuy het volgende:
Mijn KR7A-Raid rules bigtime, rockstable
Mijn Epox 8kha+ dan!! ;)
Solid stable :)
Nooit een crash ! :)

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor XP te installeren mischien eerst een clean w2k install en dan upgraden? Dat zou toch moeten werken...

Ik snap alleen niet wie winxp wil installen - ik heb daar nog niks anders dan problemen mee gehad... Ik draai lekker terug op win2k...

Ik heb volgende week ook mijn KR7A (wel raid - met 5 disks moet je anders nog een kaartje bij gaan kopen :P), 512mb mushkin, en een XP1800+ - dat wordt fijn oc'en :)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Weet je zeker dat die XP cd wel goed is? Is hij namelijk wel met DAO gebrand? Anders zou dat het probleem kunnen zijn.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 18:14 schreef Gregoor het volgende:
Weet je zeker dat die XP cd wel goed is? Is hij namelijk wel met DAO gebrand? Anders zou dat het probleem kunnen zijn.
kheb er al vaker van geinstalleerd dus,..

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 18:05 schreef packman het volgende:
Voor XP te installeren mischien eerst een clean w2k install en dan upgraden? Dat zou toch moeten werken...

Ik snap alleen niet wie winxp wil installen - ik heb daar nog niks anders dan problemen mee gehad... Ik draai lekker terug op win2k...

Ik heb volgende week ook mijn KR7A (wel raid - met 5 disks moet je anders nog een kaartje bij gaan kopen :P), 512mb mushkin, en een XP1800+ - dat wordt fijn oc'en :)
dat had ik ook opeens bedacht jah,....en,...het werkte.

Een beetje een omweg dus,...eerst win2k clean install en dan winxp upgrade gedaan. vaag maar waar

Ik vind winxp goed stabiel draaien hoor, had het op mijn vorige comp al een tijdje draaien en dat ging lekker.

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Op zaterdag 22 december 2001 07:05 schreef ThaNetRunner het volgende:
je hebt toch spacers ofzow of lege geheugensims? voor DDR?? omdat als 1 en 2 vol zit moet 3en 4 ook vol ofzow, weet niet herstel me maar als het fout is.

Maar lijkt idd op een geheugenfout ;(
Spacers (ook wel dummies genoemd) gebruik je bij RIMMS (Rambus) en niet bij DDR

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

moet de geheugenbankjes in sleuf 3 & 4 proppen

succes

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 23:29 schreef real_raichu70 het volgende:
Grappig is dat deze 'expert' op het gebied van moederborden het verschil niet eens weet tussen een KT7A en KR7A en zijn onkunde dus uit bovengenoemde opmerking wel erg duidelijk naar voren komt >:)
Op vrijdag 21 december 2001 23:19 schreef Yoda het volgende:

alleen dan boot ie dus niet vanaf de hd waar net de bestanden op gezet zijn?!?!
je krijgt die standaard melding van 'verifying dmi pool data' en dan is het afgelopen,.....?!?!
Hmmm Ik moet segge dat ik dit wel een erg vaag probleem vind het niet kunnen installeren van Windows XP. Ik ben het in ieder geval nog niet tegengekomen.
Het enige wat ik nog zo kunnen verzinnen is wanneer Windows XP de PC opnieuw wil opstarten de PC compleet een keer uit te zetten en dan weer aan. Misschien dat een cold boot effect heeft :? . (Tis maar een idee)
En je partitie moet al actief geweest zijn (al dan niet door XP-installatie) anders had je waarschijnlijk de melding: Non System Disk gehad.
Kon je trouwens nog F8'ten of zat die toen al vast ?

Laat effe weten mocht je er nog achter komen...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16
Lijkt mij dat je kaarten in ee nverkeerde volgorde in je mobo zitten. Dat je een IRQ probleem hebt. Stop bijvoorbeeld liever geen SB in het middelste slot. Of de derde vanaf het AGP slot. Je netwerkkaart direct onder je AGP slot. Of zet de setting in je bios nadat je PC opnieuw opstart na eerste setup XP op reset config data en kijk of ie verder gaat.

offtopic:
sommige mensen vindt ik nog steeds heel erg triest als ze opmerkingen maken dat merk x slecht is omdat hun type xx slecht was. Dat lijkt erg veel op het AMD vs Intel verhaal. Ik heb een AMD en ben daar zo tevreden mee dat Intel slecht is. ONZIN!! Zoals met alles heeft iedereen een andere smaak op alle gebieden! En natuurlijk is het niet slecht om iemand te proberen te overtuigen van jouw mening maar onderbouw dat dan is!!

Mijn KR7A-RAID heeft trouwens geen van die problemen vertoont. Draait heel erg lekker en ik heb dus niks te klagen.
Pagina: 1