Suggestie voor GoT: dubbel-topics

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien het forum bijna overloopt van de users lijkt het erop dat users zich samentrekken in de populaire fora van hun vakgebiedje, niets mis mee.

Indien ik echter een vraag heb die in principe twee gebieden overschaduwd (mij SBlive drivers doen brak SA of JvS), dan kan ik kiezen welk forum ik daarvoor gebruik. Mijn gelukkige handje kiest bijna altijd verkeerd zodat voor mij slechts een crosspost overblijft. Tot Zover de probleemstelling die mijn ideetje teckeld.

Kan een topic niet in 2 verschillende fora verschijnen maar in de DB als 1 topic worden gezien? Het topic heeft een topicnummer en die zou dan in 2 gekozen fora kunnen opduiken. Het lijkt in de eerste instantie een crosspost, maar een user die in bv JvS-Fora reageert en dan in SA hetzelfde topic ziet, herkent dan de oorspronkelijke vraag en zijn eigen antwoord. Het grote bezwaar van crossposten is dan niet aanwezig.
Het grootste voordeel zou zijn dat je dan de mensen van SA aanspreekt EN de mensen van de JvS-side.
* Delerium spreekt uit ervaring, veel Harde waren users zijn sporadisch in zachte waren te vinden en vice-versa.

Uitwerking? Wel, naast de databaseaanpassing voor het fysieke dubbelposten, zoiets als een pref in de preferences zodat je de mogelijkheid tot "dubbeltopicen"aan kan zetten, zodat niet iedere n00b gaat dubbelposten alsmede een herkenning bij het topic in welk forum het topic nog meer te vinden is.

ideetje?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:31 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Over dit idee heb ik ook al eens nagedacht. VOOR!

Verwijderd

Dat zal dan nog wel effe duren maar mij lijkt het een slecht idee eigenlijk.

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

mij lijkt het idee niet helemaal geweldig
Een topic posten in 2 fora's word dan wel erg aantrekkelijk

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 20:56 schreef McNerd het volgende:
Dat zal dan nog wel effe duren maar mij lijkt het een slecht idee eigenlijk.
Want :? Even uitleggen en wij zijn ook blij ;)

Dan moet je dan toch zelf kunnen kiezen of je je topic of in ze allebei of in eentje wilt hebben.

• Delerium
  • Niet online
We hebben het dus wel technisch over 1 topic in maximaal 2 fora. Niet meer fora en met duidelijke vermelding duppeltopic.

Verwijderd

Nou gaan mensen standaart maar in meer topics posten omdat ze dan sneller antwoorde denken te krijgen enz enz

• Danfoss
  • Laatst online: 22:42

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

het idee vind ik niet eens zo slecht.
voorbeeld: je wil een executable starten vanuit je active desktop.
je vind hier (door de search te gebruiken :) ) een php script voor. nu blijkt dat scrippie niet goed te werken op je w2k/iis/php machine. Het zou dan makkelijk zijn om 1 vraag in programming EN in adv.server(of WOS) te vragen, omdat je probleem aan het php-scrippie of aan een iis/w2k setting kan liggen.

Sys Specs

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:31 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En hoe gaan we dan om met het technische feit 'move' :?

Stel (om het ff bij 'mij' te houden); iemand plaatst een topic in [forum=24] en laat deze dubbellen in [forum=19] .
AlsMod besluit ik dat het topic niet goed staat, maar in [forum=11] thuis hoort.
En dan ...? Moet de Mod maar beslissen waar die in gedubbelt moet worden?
Hoe zit het verder met technische DB en prefs van gebruikers?
Hmmz... mijn draadje loopt niet zo, komt ik geef 'm een schop omhoog en laat 'm ook nog eens dubbelen naar een ander forum.
Of zo restricten dat het alleen bij een topicstart kan?

Naast het feit dat je tegen gewone bezwaren op loopt, denk ik dat het technisch ook nog zo z'n haken en ogen heeft (maar ik ben geen DB-expert ofzo).

just my 2 cts

Tijd voor een nieuwe sig..

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Dan staat een topic dubbel fout ;)

Ik twijfel of het wel zo'n goed idee is... Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant. Dan krijg je dat je van forum switcht en weer grotendeels hetzelfde ziet :{

En of het tehnish haalbaar is. Strax zie je het topic 2 keer bij de active topics. Dus ook daar moet aan gedacht worden :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind het opzich een goed idee, maar inderdaad moven wordt dan lastig :D

Ik ben ook bang dat users dubbeltopic alleen nog maar gaan gebruiken en dat alles dus in 2 fora komt te staan. Je wil nml net als bij een advertentie dat er zoveel mogelijk mensen je topic lezen, omdat de kans op een oplossing dan groter is...

* Grrrrrene heeft gemengde gevoelens dus. Aan de ene kant goed idee, maar aan de andere kant vrees ik voor misbruik.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:29 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Die feature lijkt mij voor veel verwarring zorgen.

Als in, liever dat je verzoekt om een move dan om hem in twee forums te mikken eigenlijk.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet echt een mening hierover denk ik.
Wel opvallend dat ik een forum ben 8-). Zal Jag leuk vinden :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ook zullen dan in de fora's (zeker in SA en HA) ineens dubbel zoveel draadjes staan, dus je draadje zakt ook dubbel zo snel weer af. Dat verwerpt het voordeel van 2 fora's weer.

Lijkt me dan toch beter als ie het in 1 fora niet doet gewoon ff en move aanvragen.

• Delerium
  • Niet online
eeeehmmm. je kan natuurlijk bij een move besluiten dat het forum waarin je als mod vind dat íe niet thuishoort, alleen dat forumtype wijzigen.

En zoals vermeld: plaats de mogelijkheid tot dubbelposten alleen als extra optie aan in de pref.... een soort advanced setting.

Zowiezo is misbruik niet toelaatbaar, maar dat zal snel genoeg opvallen.

Het idee om een SU'tje te openen voor een move is wel aantrekkelijk, maar ik denk dat het wel eens een huge load op modjes kan plaatsen

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik heb zelf ook weleens dit idee gehad maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het geen goed idee is vanwege de hoge kans op misbruik.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sinds wanneer hebben we een JvS-forum?
Het forum waar JvS in modereert heet nog altijd AVH, heeft twee <strike>waakhonden</strike> moderators en valt onder de Harde Waren-groep.

Tot zover de mierensex, nu een antwoord op je voorstel.
De mogelijkheid tot misbruik wordt hierboven al genoemd, en ik ben ook van mening dat dit de grote bottleneck wordt.
Zou je het als pref in moeten stellen, dat levert dat in het begin misschien nog een drempel op, maar zodra "men" dat gevonden heeft is het hek van de dam, en krijgen we nog meer werk aan het sluiten van overbodige dubbeltopics.

Voor zover ik het zie vallen de potentiele dubbeltopics erg mee, en als er toch wat fout staat, is er altijd wel iemand die dat even op kan lossen door het ding naar een ander forum te schoppen.

Dat er mensen zijn die zich weinig in bepaalde forums laten zien; tja... Ik heb weinig interesse in Spielerij en nul kennis over scripting, dus waarom zou ik mezelf belachelijk gaan maken door er toch tussen te gaan zitten? Als je er niks te melden hebt kun je er beter wegblijven, en daarom krijg je dergelijke groeperingen.

Een gebruiker die van _alle_ markten zodanig thuis is dat hij overal kan en wil zitten is schaars en heeft geen leven. :P

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Bij het plaatsen van een topic kan de starter uit alle techfora kiezen dmv vinkjes...
Je zou er een maximum van 2 of 3 van kunnen maken...
Deze zijn na het posten niet meer te wijzigen...
Boven de eerste post van dat topic, komt dan te staan in welke fora dit topic ook verschijnt...

Alleen een mod of admin kan in zijn adminschermpje naderhand de plaats wijzigen...
Simpel door vinkjes bij het juiste forum te zetten of bij het verkeerde forum weg te halen...
Deze kan dan ook het topic in non-techfora plaatsen...

Het 'moven' van een topic hoeft niet meer problemen op te leveren dan nodig is...
Een topic kan op die manier ook invisible worden gemaakt, zal ook wel ergens handig voor kunnen zijn...

Da's mijn idee dan... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Delerium
  • Niet online
brammus heeft inderdaad een mooie uitwerking. :)

Jammer dat zowel het idee als de volledige uitwerking ter beoordeling aangeboden moet worden opdat de mogelijkheden worden bekeken ipv de nadelen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

is het niet mogelijk om zoiets dan via active topics te doen?

je verdeelt active topics onder in een aantal subgroepen,
bij het posten van een nieuw topic kan een gebruiker kiezen onder welke groep het valt

die groepen neem je dan wat ruimer en kan je opvragen via active topics, of je kan gewoon alle active topics opvragen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• El Jefe
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 20:40 schreef ecteinascidin het volgende:
(mij SBlive drivers doen brak SA of JvS)
JvS heeft bij mijn weten, ondanks dat ie het zelf graag wil, nog steeds geen eigen subforum. :+

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 22:44 schreef hdd het volgende:

[..]

Je zou de forumid's waar het topic in staat in 1 kolom kunnen poten, gescheiden door spatie's. Op die manier kun je ook simpel met str_replace een waarde aanpassen :)

Dus bijv. een topic staat in /3 en /5, de /3 moet /4 worden, dan kun je dus gewoon str_replace("3 ","4 ",$bla); doen ;)

Als een topic naar een forum gemoved word waar het topic al in staat is vast wel simpel te checken.
Laten we het dan maar meteen goed doen?
In de database zet je bij topic:
[id]
[forumid1]
[forumid2]
[title]

Dus die 2 zet je erin.
gewoon onderaan in het modscreen neerzetten:
Dit topic staat in: <lijstje fora met de juiste selected>, en in <lijstje fora met de juiste selected>. Als je nu op een van de 2 een waarde veranderd & submit, update hij gewoon 1 van de 2. Technisch gezien is het mogelijk. Makkelijk zelfs.
Of je het wil is een 2e. JE krijgt dan inderdaad dat iedereen alles in 2 topics douwt. Want aangezien er zoveel fora zijn hier, passen problemen bijna altijd wel in 2 fora. Dus zou je een limiet kunnen stellen (ratio van duoposts oid (dus 20% mag je duoposten)) Verder moet je natuurlijk ook in dat topic kunnen zien dat hij ook in het andere topic staat.
Pagina: 1