Geen beeld met pc in de kast

Pagina: 1
Acties:

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:14
Mijn pc, specs zie sig, alleen ander mobo. (Ik heb nu een Biostar m7vka geleend van iemand omdat mijn Abit terug is naar Gistron en ik een lan-party heb en niks kan zonder mobo).

Na heel veel rotzooien ben ik erachter gekomen dat als ik al mijn hardware (mobo, voeding, alles) buiten de kast heb, wel beeld krijg maar als als ik alles in de kast heb gezet, de monitor niet aan gaat. Het ligt dus niet aan mijn monitor (Hitachi 21" cm2198). Ik heb ik gemeten dat er aan de buitenkant van de voeding (300W) vergeleken met de aarde een potentiaalverschil is (niet zo veel hoor, wisselde wat dus niet goed in een getal uit te drukken). Maar ik heb de pc geprobeerd met alles in de kast behalve de voeding, maar dan werkt het ook niet.(lees: geen beeld)

De pc gaat wel gewoon aan, de pc-speaker geeft geen meldingen (wel als ik het geheugen eruit haal) en alle fans gaan draaien.

Wat kan ik nu doen? Ik heb volgende week een lan-party dus het moet lukken!

ps: ik heb de search gebruikt maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

maaktje mobo niet ergens contact met het metaal van je behuizing?

dit kan dan ook meteen de reden zijn waardoor je andere kaduuk ging

• Tobias
Mijn abit heeft het heel lang gedaan. Die is waarschijnlijk overleden door statische elektriciteit. Maar hoe kan ik erachterkomen of mijn mobo contact maakt met mijn backplate en hoe kan ik daar uberhaubt verandering in brengen?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

heel raar maar waar, heb wel eens systemen in mijn handen gehad die als ik ze in de kast zette niet werkten en buiten de kast wel net als bij jouw, als ik bij die als ze in de kast zatan de rand van het mobo aanraakte en de kast met dezelfde vinger werkt het wel, liet ik dan weer los werkte het niet meer!! Rara, oplossing toen?? in een andere kast gezet en het werkte wel, waarschijnlijk dus een massa/aardings probleem

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

probeer een een stuk stof of papier ONDER je mobo te doen voor je em plaatst en voorzie je kast ff van een directe aarding (draadje vanaf een aardpunt/kabel naar je behuizing) en maak deze vast aan bij een van de schroefjes in je voeding die je achter ziet zitten...

• Tobias
Ok, ik zal het proberen. Als het is gelukt zal ik het melden. Bedankt voor de moeite!

Pagina: 1