server geeft random timeouts/404's

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Bij mijn webhoster staat een server, waarop mijn Stylite.nl draait. Nou was tot voor kort alles goed;
het systeem draaide 'Xitami Server' en via http kwamen er nooit fouten. Omdat het ftp uploaden het soms niet aankon en de server vaak down ging, heeft mn webhoster er een nieuwe versie opgezet, Windows NT 4.0 build 1381.

Ik heb er gewoon grove fouten mee. Elke pagina die ik sinds de komst van het nieuwe systeem via http opvraag, geeft wel zo random een time-out. Ik kan een voorbeeld laten zien op

http://www.heidi.stylite.nl

Geen spam dus, maar ik vond dat het vanavond toch echt te gortig werd. Bij het refreshen komt de server opeens met een 404 er tussendoor. De page ís feitelijk al geladen of zit zelfs nog wel in mn cache, maar hij gooit er een 404 'overheen'.
Ik heb de inloggegevens van het Xitami systeem hier, dat gaat nog als een soort connectie via een andere poort als het verder heel druk op de server is. Ook als ik daarmee upload, het maakt geen verschil.

Ik heb het mijn webhoster gevraagd of hij weer terug naar het Xitami systeem wil, maar dat weigert hij omdat hij dit veel stabieler vind lopen. Ik vind van niet! Ik krijg bij alle nieuw upgeloade pagina's wel een 404! Niet leuk, ik moet mijn klanten previews kunnen laten zien en bij alles wat ik er nu nog aan nieuws opzet, is het maar de vraag of het goed zal laden.

Ik heb kabelverbinding, de timeouts komen dus niet door mijn provider oid. Bij anderen komen deze 404's ook voor.

Wie kan me helpen of tips voor mijn webhoster geven (als ie wil luisteren...)

Zeg niet 'ga gewoon bij een andere webhoster' want dat kan ik door omstandigheden niet zomaar maken. Dat is dus geen oplossing. Iemand?

[edit] bij het aanklikken van links in het menu maakt het niet uit, dat laadt hij prima; en bij Foto's geeft hij nog gewoon een CGI error omdat ik er nog niks in heb gezet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

No offence ... maareuh,
Xitamix is IMHO een simpele hobby-bob leukt voor thuis webservertje.
Windows NT4.0 Build 1381 is gewoon plain NT4 (weet niet zeker of het build nr. ook opgehoogd wordt bij een SP installatie).
iig is het dus gewoon NT4 met evt. een Service Pack eroverheen.
Ik zou maar eens goed vragen hoe en wat er draait bij je 'hosting provider'

Tijd voor een nieuwe sig..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 21 december 2001 20:08 schreef Toeter84 het volgende:
Zeg niet 'ga gewoon bij een andere webhoster' want dat kan ik door omstandigheden niet zomaar maken. Dat is dus geen oplossing. Iemand?
Tja, ik kan dit niet echt een hoster noemen. Xitami is leuk om thuis mee te testen enzo. Maar op een productie server hoort een echte webserver te draaien. Dus het enige wat je kan doen je de 'provider' lief aankijken en de volgende keer een kwaliteitshoster uitzoeken ...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik mag trouwens hopen dat je het _niet_ over 404's hebt.

En ga er maar vanuit dat je het alleen over Timeouts hebt? (cannot find server evt er nog bij)

In dat geval lijkt het of de server wat over belast is?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 20:14 schreef Koffie het volgende:
No offence ... maareuh,
Dat had ik al verwacht inderdaad, hij is nogal klein begonnen, het is voor hem een verdienste naast zijn werk en er draaien voornamelijk regionale sites op. Geen internationaal gedoe, dus ook geen drukke server en dure installaties...
Windows NT4.0 Build 1381 is gewoon plain NT4 (weet niet zeker of het build nr. ook opgehoogd wordt bij een SP installatie).
Dat wist ik niet ;) ik had even een phpinfo op mijn site losgelaten en die meldde dat -> copy,paste want ik weet van al die versies toch niks af.
Koffie, bedankt voor de informatie, nou weet ik alweer wat meer, maar waarom zit er in de laatste regel nou zo'n tintje aan van 'newbie, rot op met je el cheapo serverruimte en je quasi professionele termen'?
Ik kom hier om advies vragen, en of ik nou een newbie of prof ben, ik wil een beetje info, mag dat?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ookal is het een vrienden dienst ik zou gewoon weg gaan hoor als je een prof site wil draaien dit staat toch niet bij evt klanten.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 20:41 schreef ACM het volgende:
Ik mag trouwens hopen dat je het _niet_ over 404's hebt.

En ga er maar vanuit dat je het alleen over Timeouts hebt? (cannot find server evt er nog bij)

In dat geval lijkt het of de server wat over belast is?
Neej, kijk daar kom ik weer met halve termen:
Ik krijg dít bericht De pagina kan niet worden weergegeven. en omdat hij in een frame staat, weet ik zo niet of dat nou bij 404's hoort? Ik let er nooit zo precies op...
Op vrijdag 21 december 2001 20:40 schreef HGM het volgende:

[..]

Tja, ik kan dit niet echt een hoster noemen. Xitami is leuk om thuis mee te testen enzo. Maar op een productie server hoort een echte webserver te draaien. Dus het enige wat je kan doen je de 'provider' lief aankijken en de volgende keer een kwaliteitshoster uitzoeken ...
waarom blijven jullie zeuren met dat provider? Ik had het met provider over Chello, dat die toevallig net down is ofzo, niet over mn hoster die zn server verkeerd instelt... :?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 21 december 2001 20:52 schreef Toeter84 het volgende:
waarom blijven jullie zeuren met dat provider? Ik had het met provider over Chello, dat die toevallig net down is ofzo, niet over mn hoster die zn server verkeerd instelt... :?
Met provider bedoelde ik gewoon je hoster. Een webhostingprovider dan :)

• Koffie
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie, bedankt voor de informatie, nou weet ik alweer wat meer, maar waarom zit er in de laatste regel nou zo'n tintje aan van 'newbie, rot op met je el cheapo serverruimte en je quasi professionele termen'?
Ik kom hier om advies vragen, en of ik nou een newbie of prof ben, ik wil een beetje info, mag dat?
Graag gedaan.
Dat 'tintje' wat je proeft, klopt. Echter is deze niet richting jou bedoelt maar meer richting degene die zich met zulke argumenten en software/service/diensten een 'hosting provider' noemt, of zich erop zijn minst voor voordoet.

Gezien jou verhaal, denkik dat je net zo slecht/goed als nu uitbent indien je *zelf* met een chello abbo/lijntje je eigen pages gaat hosten.

Het was niet mijn bedoeling jou af te doen als newbie of watdan ook.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 22:39 schreef Koffie het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Dat 'tintje' wat je proeft, klopt. Echter is deze niet richting jou bedoelt maar meer richting degene die zich met zulke argumenten en software/service/diensten een 'hosting provider' noemt, of zich erop zijn minst voor voordoet.

Gezien jou verhaal, denkik dat je net zo slecht/goed als nu uitbent indien je *zelf* met een chello abbo/lijntje je eigen pages gaat hosten.

Het was niet mijn bedoeling jou af te doen als newbie of watdan ook.
okee :)
Ik heb inderdaad wel webspace bij Chello, maar die ondersteunt geen php.

Ik zit er nu ook serieus over na te denken om een andere hoster te zoeken zodra ik wat meer geld heb, want hier schiet ik niks mee op.

De hosting op dit moment is 'gratis' zolang ik zijn website bijhoud... en ik heb nog niet een inkomen enz. om elk jaar een vast (en hoog) bedrag aan kosten te betalen.

Om de vriendendienst gaat het me in eerste geval niet; hij verdient op zich geen geld aan me (hij spaart het uit, ja ok) maar ik blijf die website toch wel updaten... kleine moeite en kan straks ook met een cms zodat hij het zelf kan, dus no worry.
Maar ik moet een andere goedkope maar wel goede hoster zoeken, én een vast bedrag per maand/jaar overhouden.
Misschien tegen de tijd dat ik mijn studiefinanciering krijg, over een half jaar... ;)

iig bedankt :)

Verwijderd

dis overgens een typisch php probleem, laat hem php is opnieuw (anders) compilen en het is opgelost.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 22 december 2001 12:53 schreef Kertje het volgende:
dis overgens een typisch php probleem, laat hem php is opnieuw (anders) compilen en het is opgelost.
Lijkt me niet want op de site zie ik dat het eigenlijk alleen bij HTML files fout gaat. En ik denk dat de 'hoster' nogeens niet weet wat compilen is :)

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 12:59 schreef HGM het volgende:

[..]

Lijkt me niet want op de site zie ik dat het eigenlijk alleen bij HTML files fout gaat. En ik denk dat de 'hoster' nogeens niet weet wat compilen is :)
ahhh ik moet toegeven dat ik het niet helemaal gelezen had, maar ik zag iets met php staan en in combinatie met topictitel leek me het erg logisch :)

idd, toffe hoster :+

• TAMW
  • Laatst online: 17:59
Op vrijdag 21 december 2001 20:14 schreef Koffie het volgende:
No offence ... maareuh,
Build nr. wordt niet opgehoogd bij een SP install.

NT4 Build 1381
2K Build 2195
XP Build 2600

Heb even naar die webserver gekeken. Het is in iedergeval SP4 of hoger. Er draait nl. IIS 4 op en die werkt alleen met SP4 of hoger

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 10:46
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Spam getrashed door moderator</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

think interactive

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

JJJ

Heeft Razor_Blade geen hosting voor je?

En anders, misschien is het dan een optie om zelf te hosten. Ik heb hier een pc'tje draaien met images op mijn chello host. Is vrij snel vind ik.
Pagina: 1