HDD stuk door laptop-schijf?

Pagina: 1
Acties:

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb van iemand een laptop gekregen. Deze werkte niet.
Nu heb ik de hdd met behulp van een converter aan de IDE-poort van m'n moederbord gehangen.

Het BIOS detecteerde de laptop-schijf wel, maar de Seagate-schijf (waar normaal Windows op staat) werd niet gedetecteerd.

Ik heb dus de laptop-schijf er weer afgehaald, en alles weer in de oorspronkelijke, werkende, situatie gebracht. Maar nu start de computer niet door. Hij blijft hangen bij het controleren van de hdd's. (Dat witte scherm op een Soltek SL-75KV+.) Door aan- en afkoppelen van de schijven, ben ik er achter gekomen dat de Seagate-schijf niet werkt.

De kabel is al vervangen, en een andere schijf op deze IDE-poort werkt wel. Ik zal zo even proberen of de Seagate-schijf in een andere computer wel werkt.

Heeft iemand een idee hoe dit is gekomen? Want de converter werkt met een andere laptop-schijf in een andere computer wel goed.

Stel dat de schijf stuk is, valt dit dan onder de garantie? De schijf is 1 jaar oud.

edit:
In een andere computer doet de schijf het ook niet. Hij spint zelfs niet op. Maar eens op zoek gaan naar garantie.