Een draadloze laptop naar een vaste ADSL pc

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik heb een PC staan met daarin een 3com ethernet kaart die naar mijn Alcatel ADSL modem gaat. Dat werkt zonder veel problemen onder Win XP. Ik ben ook in het bezit van een Win 98 laptop. Ik heb nu een tweetal Dynalink Wireless kaartjes gekocht. De bedoeling is om dus de XP PC met de Win98 Laptop te laten werken. De kaartjes zitten er in en drivers zijn geinstalleerd. Maar communicatie: Ho maar

De laptop heeft als ip adress 10.0.0.152 gekregen. En de PC heeft 10.0.0.151 gekregen. Dit omdat mijn ethernet kaart 10.0.0.150 heeft als default voor de ADSL installatie. Op de laptop werkt IP prima, ik kan het kaartje pingen. Op XP lukt het niet. Het gekke is dat ipconfig me het goede adres laat zien voor mijn ethernet kaart. Ipcongig laat echter voor mijn wireless kaart zien dat het ip adres 0.0.0.0 is. En dat is niet wat ik heb ingesteld.

Ik heb in de search lopen zoeken maar dit probleem ben ik er nog nniet in tegen gekomen

edit:

Ik heb als firewall op de XP machine NIS draaien van Norton. Die moet ik uitschakelen om mijn ethernet kaart te kunnen pingen. Maar dat is te verwachten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In zo'n configuratie kan je beter een HUB / Switch gebruiken. Wireless station in je hub, laptop kan internetten. Computer met draadje op de hub, modem met draadje op de hub.

Modem tweaken, en pc's instellen, en iedereen kan internetten.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 19:55 schreef prenobe het volgende:
Wireless station in je hub, laptop kan internetten. Computer met draadje op de hub, modem met draadje op de hub.
Dat gaat alleen als je een accespoint hebt. Ik heb een ad-hoc netwerk. Maar dat is denk ik hier het probleem niet. Ik kan gewoon dat hele kaartje niet pingen. Dat zou dus ook niet werken naar een access point toe

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik ben weer ietsje verder...ik was vergeten dat twee netwerk kaarten in 1 pc natuurlijk op een ander subnet moesten staan. Dat heb ik nu gedaan.

XP Server

Ethernet 10.0.0.150
Wireless 10.0.1.151

Laptop W98

Wireless 10.0.1.152

Zolang Norton Firewall op de PC aanstaan kon ik vanzelfsprekend niets pingen. Ik heb de firewall geconfigureerd dat 10.0.0 en 10.0.1 trusted ranges zijn. En ik kan nu pingen van XP naar W98 en andersom. Op de W98 machine kan ik ook mezelf pingen. Maar op de XP machine kan ik NIET mezelf pingen, maar dus wel de W98 machine :?

Ik heb de laptop helemaal 'open' gezet wat shares betreft. Maar ik kan de hele machine niet zien vanaf de XP machine. Ook niet als ik de firewall uitschakel. Blijkbaar zie ik nog iets over het hoofd. Heeft iemand een idee? Dit is dus niet het standaard probleem dat je van NT wel bij DOS kan maar niet andersom.