Toon posts:

Upload snelheid cappen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een irritant probleem. Mijn broertje zit regelmatig te Counter-Striken en ik upload regelmatig een MP3tje of iets dergelijks via MSN naar een kameraad van me. Het irritante is dat ik alle uploadsnelheid inneem, waardoor mijn broertje een knetterhoge ping krijgt met CS en dus de hele tijd zit te zeuren dat ik moet stoppen met uppen.

Aangezien ik nogal gek wordt van zijn gezeik, zou ik graag de uploadsnelheid willen delen. Dus dat ik maximaal 8 kb/s aan uploadsnelheid in kan nemen, zodat hij de rest kan gebruiken. Is dit mogelijk door middel van een of andere tool, of moet ik m'n vrienden persé via FTP laten downen (aangezien ik weet dat het daar wel mee kan)?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 21 december 2001 19:49 schreef 208 het volgende:
Hey, ik heb een irritant probleem. Mijn broertje zit regelmatig te Counter-Striken en ik upload regelmatig een MP3tje of iets dergelijks via MSN naar een kameraad van me. Het irritante is dat ik alle uploadsnelheid inneem, waardoor mijn broertje een knetterhoge ping krijgt met CS en dus de hele tijd zit te zeuren dat ik moet stoppen met uppen.

Aangezien ik nogal gek wordt van zijn gezeik, zou ik graag de uploadsnelheid willen delen. Dus dat ik maximaal 8 kb/s aan uploadsnelheid in kan nemen, zodat hij de rest kan gebruiken. Is dit mogelijk door middel van een of andere tool, of moet ik m'n vrienden persé via FTP laten downen (aangezien ik weet dat het daar wel mee kan)?
Je kan bandbreedte beperking in win2k A/AS alleen weet ik niet direct zo hoe. Onder linux valt het wel mee. Maar het simpelste zal wel gewoon ftp servertje die kan beperken draaien :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Welke router-method gebruik je?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 15:09

^^0nMe

Got Babana's?

Het probleem is, ook al upload je maar met 0,1 k, dan nog zal de ping van je broerje omhoogschieten. Btw, ik spreek dus uit ervaring, wou ook wel dat er een manier was om te kunnen uppen en spelen met chello.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 98 SE, net zoals mn broertje. We zitten samen via een hub verbonden met de kabelmodem (2 IP's).

Verwijderd

tja... de cracks hier zwijgen altijd bij deze vraag... sommigen zeggen wel dat het kan maar willen nooit vertellen hoe... volgens mij kan het gewoon niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 16:14 schreef GekkeDirkie het volgende:
tja... de cracks hier zwijgen altijd bij deze vraag... sommigen zeggen wel dat het kan maar willen nooit vertellen hoe... volgens mij kan het gewoon niet...
Hmmm... dan maar via FTP uppen. En als dat niet helpt, zou het dan kunnen omdat 'iets' niet full duplex is? (Kabelmodem, HUB, netwerkkaart?)

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Verwijderd schreef op 23 December 2001 @ 16:14:
Nou ik zal jullie dan maar eens uit de brand helpen.
Want in eigenlijk geen elke post word een goed programma gegeven.

Zoek op internet naar het programma NetLimiter en downloaden maar.
Hiermee kan je alles regelen:
-upload per programma (incl. msn)
-upload per computer
-en nog veel meer

Succes er mee!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Moffin op 29-08-2003 18:15 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Strikie
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

idd netlimiter gebruik ik zelf ook, erg simpel in te stellen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

Moffin schreef op 29 August 2003 @ 18:14:
[...]

-upload per computer
-en nog veel meer

Succes er mee!! :)
ja precies netlimiter moet je hebben werkt super handig, kan je gewoon op de client pcees installeren
(werkt ook met irritant breezah/msn zusje die als maar zit muziek en breezah pics zit door te sturen naar vrienden(of iets in die richting)
gewoon upload cappen op 2 kb/s en je hebt nooit meer LAG pieks >:)

edit:

oops ben niet de enigste

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 29-08-2003 18:21 ]

iRacing Profiel

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Netlimiter zal weinig helpen, het probleem bij ping behoud is dat de ACK's pakketjes (bestigingspakketjes) in de rij komen te zijn achter de download ACK's daardoor stijgt zijn ping (lag ect.).
Wat je dus moet doen is de ping ACK's prioriteit geven op alle andere pakketjes, maar dat is niet mogelijk in windows. In Linux is dit wel redelijk in te stellen maar je zult altijd "voelen" (soepelheid van het spel) dat iemand binnen je netwerk iets download / upload.
Ik heb zelf een 1024/512 ADSL verbinding en als mijn broertje iets download (terwijl ik netlimiter op maximaal 55 KB/s instel, de helft van mijn download maximum 110 KB/s) krijg ik toch ping 300ms (t.ov. 30 ms normaal) Waarom? Omdat zijn pakketjes ervoor zorgen dat mijn ping pakketjes moeten wachten, wat bij downloaden niet zo erg is maar bij een online spel waarbij alles realtime moeten worden doorgestuurd wel, want dat krijg je een onspeelbare vertraging (ping)

Hopelijk is het een beetje duidelijk :P

Tevens moet er wel gezegd worden als je netlimiter op 1/5 van je maximale capaciteit laat kappen is de ping nog wel acceptabel.

Maar de enigste goede oplossing: een Linux server met bijv een script zoals "Wondershaper"

suc6

[ Voor 20% gewijzigd door Magnolia op 29-08-2003 18:30 ]

Ontspan.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Vragen over Netlimiter stel maar, niet dat het een moeilijk programma is maar bij vragen kun je dus bij mij terecht

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 03:50

GG85

.......

Ik Spearhead en Battlefield gewoon door hoor onder het gebruik van DC++ dmv. Netlimiter
Met een ping die slechts 20% hoger ligt dan normaal.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

alternatief voor netlimiter.
http://www.topshareware.com/NetPeeker-download-3808.htm
tevens firewall en limiter

Copyright and left by SED...

• Predator
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Moffin schreef op 29 August 2003 @ 18:14:
[...]

-upload per computer
-en nog veel meer
Ja, das lief van jou, maar dat prog staat al zeker 6 maand in de FAQ:
FAQ - Network Troubleshooting
:z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.