Ik heb een probleem. Ik had de vraag al eerder gepost, maar daar kreeg ik geen reacties op. Misschien had ik de vraag niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Dus hier nogmaals:
Als ik de computer aanzet, en hij start op vanaf de HD dan krijg ik alleen het blauwe windows schermpje (met die mooie wolkjes zeg maar) te zien. Dan stopt hij. Het lampje van de floppydrive brand dan ook nog.
Als ik echter na het aanzetten van de computer eerst naar de BIOS ga, dan een paar minuten wacht en dan opniew opstart, dan doet ie het meestal wel.
Als de computer eenmaal goed is opgestart heb ik nergens geen problemen meer mee.
Ik heb het volgende al geprobeerd om het probleem op te lossen (zonder resultaat):
- BIOS geflashed
- Floppydrive eruit gehaalt
- De harddisk samen met de cdrom op 1 controller gezet
- de harddisk op de secundaire controller gezet
- De spinup time in de bios hoger gezet (16 sec)
- andere harddisk erin gezet (geeft zelfde probleem, dus het ligt aan het mobo)
- en nog wat andere dingen die me zo niet te binnen schieten
Het moederbord is een pcchips m560, de processor een Cyrix Cx6x86 PR166+
kan iemand me helpen?
Als ik de computer aanzet, en hij start op vanaf de HD dan krijg ik alleen het blauwe windows schermpje (met die mooie wolkjes zeg maar) te zien. Dan stopt hij. Het lampje van de floppydrive brand dan ook nog.
Als ik echter na het aanzetten van de computer eerst naar de BIOS ga, dan een paar minuten wacht en dan opniew opstart, dan doet ie het meestal wel.
Als de computer eenmaal goed is opgestart heb ik nergens geen problemen meer mee.
Ik heb het volgende al geprobeerd om het probleem op te lossen (zonder resultaat):
- BIOS geflashed
- Floppydrive eruit gehaalt
- De harddisk samen met de cdrom op 1 controller gezet
- de harddisk op de secundaire controller gezet
- De spinup time in de bios hoger gezet (16 sec)
- andere harddisk erin gezet (geeft zelfde probleem, dus het ligt aan het mobo)
- en nog wat andere dingen die me zo niet te binnen schieten
Het moederbord is een pcchips m560, de processor een Cyrix Cx6x86 PR166+
kan iemand me helpen?
Catch a smile out there!