Op vrijdag 21 december 2001 22:28 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Ja, in een ander LA draadje werd er al wat van gezegd. Ik gooi binnenkort (als McVirusS het goed vindt) het nieuwe HK-banbeleid online en dan is duidelijk wat er nu precies gaat gebeuren. In de afgelopen General Chat vergadering hebben we het al uitgebreid gehad over opmerkingen die sfeerverpestend zijn. Dit vond ik er wel degelijk een. Commentaar op iemands uiterlijk kun je ook subtieler brengen of nog beter: voor je houden.
Ik kan best subtiel zijn, maar soms zeg ik gewoon wat ik denk. Zo ben ik IRL, en zo ben ik hier op GoT. En ga me nu alsjeblieft niet vertellen wanneer ik commentaar op iemand mag leveren en wanneer niet. Als ik zeg dat Xfile er ......(vul zelf in

) uitziet mag dat toch wel?
Die ban moet je niet _te_ zwaar aan tillen, over 24 uur kun je weer HK in, maar zie het als een waarschuwing dat we dit soort opmerkingen niet tof vinden. Het hangt nml sterk af van de persoon die je treft, hoe het opgevat wordt. Ik ga niet meer kijken HOE iemand erop reageert, maar OF iemand erop zou kunnen reageren.
Over die ban maak ik me echt niet druk, maar ik vind het vreemd dat dat vanwege een dergelijke opmerking gebeurt.
Zo voorkom je dat je dagen later nog 's een opmerking krijgt van een user die die opmerking nog 's leest en zich gekrenkt voelt. Niet dat het nou een heftige flame was ofzo, maar alles wat sfeerverpestend is (hou het aub gezellig) pakken we aan.
Ieks. Gezellig, da's echt een jeukwoord. Goh, wat is het hier gezellig he? Ja, jij nog een nootje? En wil je nog wat drinken? Goh, wat hebben we het hier gezellig.
Het woord gezellig associeer ik met van die oergezellige Hollandse verjaardagen, en heeft voor mij een behoorlijke negatieve bijsmaak. En nu beginnen we op GoT ook al dat woord te gebruiken. Wat jij gezellig vindt kan ik wel eens als iets ongezelligs beschouwen. Kortom, wil je het woord 'gezellig' nooit meer gebruiken in mijn nabijheid?

Dus getreiter, uitdagen en rotopmerkingen (op de man af) zullen vanaf nu harder aangepakt worden.
Rotopmerkingen.... Als iemand niet tegen een wat cynische/sarcastische (whatever) opmerking kan kan ie een aantal dingen doen moet ie maar doen alsof ie hem niet gelezen heeft, tenzij het natuurlijk een regelrechte flame is. Mijn stijl van reageren is kort, direct en soms wat sarcastisch/cynisch. Ik ken een beroemde mod die zo'n beetje dezelfde stijl hanteert

Als iemand daar niet tegenkan, so be it. Maar je zult me nooit betrappen op een regelrechte afzeikflame of een ongegronde aanval op iemand.
Ik hou gewoon niet zo van die hele 'laten we het koste wat het kost maar gezellig houden' cultuur, maargoed, da's iets persoonlijks. Je moet er rekening meehouden dat er hier duizenden verschillende mensen rondlopen met evenzovele meningen, en zolang je een aantal duidelijke kaders en richtlijnen hebt, zal een ieder die een beetje kan nadenken voor zichzelf wel inzien wat gewenst is en wat niet. Maar ga niet op elke slak zout leggen.