Thermaltake mini copper orb

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Nou heb ik maand geleden een nieuwe pc gekocht(amd athlon tb 1.4 ghz,msi k7t mainboard,gefroce 3 ti 200)) met een coolermaster EP5-6I11, maar die begint te ratelen als ik bv RTCW ga spelen en als ik de kast schuin zet ratelt die niet meer(is dit normaal bij een coolermaster?).
Maar nou heb ik vandaag een nieuwe koeler gekocht(Thermaltake dragon orb 3) maar dat ding maakt een takke herrie, dus nou mag ik hem morgen omruilen maar is de Thermaltake mini copper orb goed want ik wil dat mijn pc zo min mogelijk geluid maakt.
Of weten jullie misschien een andere goede koeler van rond de F 100,- .

alvast bedankt.

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb gehoord en weet bijna zeker dat die mini copper orb slechter presteert dan die dragon orb III, zelf heb ik een koelblok van copper met een papst fan, het blok met el cheapo fan is 20,- en de papst is iets van 80,- met coolermaster cooler, ep5 nog wat geloof ik. Was een limited edition ofzow :P

..::System Specs::..

Verwijderd

Geen orb kopen.

• RickDB
Welke koeler is dan wel goed voor een amd athlon 1.4 Ghz(die zo min mogelijk geluid maakt, prestaties maakt mij niet zo uit want al zou die bv 70 graden worden dan maakt het nog niet uit want de proccersor is zo gemaakt dat ie maximaal 90 graden aankan(volgens de website van AMD tenminste).
Maar mijn vraag is maakt de mini copper orb veel geluid(of juist heel weinig geluid) ?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
die justcooler met 80mm fan

Verwijderd

ligt eraan waar je woont bij mij heb ik bij goris een titan gekocht draait op 3100 toeren en houd mijn cpu op 52 graden stressed.

kosten 59.95 guldens natuurlijk :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb zelf zo'n mini orb ... omdat de condensators op mijn mobo op een plek zitten waardoor deandere cooler die ik had niet paste... Maar dat ding maakt echt een takke herrie. En ik heb t idee dat t best wel beter kan koelen ... 39 idle amd 1.2 TB

• RickDB
Op de site van thermaltake(http://www.thermaltake.com/du0462-9.htm) staat dat het geluid van de mini orb 29dBa is, is dat erg veel ?
Want die koeler die ik eerst had de coolermaster maakte 36.5 dB(A) en die was bijna geruisloos.
En de dragon orb 3 zou 31dBA geluid moeten maken, maar hij maakt nog meer geluid dan de coolermaster.

• RickDB
weet iemand misschien een goede koeler(en zou je dan het merk er ook bij willen zetten) die (bijna) geruisloos is ?

Verwijderd

Neem geen mini copper orb maar in ieder geval de "normale" copper orb.

Geluid is in ieder geval dan minder dan Vulcano II en deze koelt beter.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik een stille koeler van het type:

Thermaltake VolcanoII
Bevalt me perfect. :)

Specs:
Athlon 1400@1400MHz
3 casefans @ 7volt, 1 in, 2 out.

Full load: ~ 45 graden :+

Whatever.

• RickDB
Ik denk dan dat ik toch maar de volcano 2 neem want die is precies goed voor mijn system en maakt niet zo veel geluid(31 dBa maar).
En nog allemaal bedankt voor de info.

Verwijderd

Neem een Taisol koeler , die rulen
Of als je wat wenst uit te geven een Alpha 8045 met Sunon of Papst fan
Pagina: 1