Toon posts:

FDC aansluiting kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas van een vriend een MS-6117 bordje met PII300 proc gekocht... nu heb ik alles netjes ingebouwd, maar heb ik een probleem met het aansluiten van de Floppy Drive. (De hele search staat vol met zo'n gelijk probleem maar het mijne is net iets anders).

Ik sluit gewoon de FDC aansluiting aan op het mobo (duh) en aan de floppy-drive (rode draad naar de voeding). Als ik opstart blijft het lampje branden. Okay, dan zou je zeggen kabel andersom, dat heb ik dus gedaan. Als ik dan boot met een floppy krijg ik "Disk I/O Error" en vervolgens is de gebruikte floppy verneukt. Het lampje van de drive doet dan overigens wel normaal...

Nou ontdekte ik net dat er boven het normale "weggelaten" pinnetje op het moederbord nog 2 pinnetjes weg zijn, is dit een apart soort FDC of zijn deze pinnetjes afgebroken? Alhoewel er geen sporen "van" afbraak gevonden zijn. Wie helpt me? :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

lijkt er idd op dat er iets niet goed zit in de aansluiting
zal best wel eens aan die pinnetjes kunnen liggen...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

zit er een "randje" rond de aansluiting? ik heb bij diverse oude fdd's gezien dat zonder zo'n rand de connector weleens te ver naar links/rechts en zelfs een rijtje te hoog/laag werd geprikt.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Op vrijdag 21 december 2001 18:58 schreef Erico het volgende:

Nou ontdekte ik net dat er boven het normale "weggelaten" pinnetje op het moederbord nog 2 pinnetjes weg zijn, is dit een apart soort FDC of zijn deze pinnetjes afgebroken? Alhoewel er geen sporen "van" afbraak gevonden zijn. Wie helpt me? :)
bij mee deed de fdc ook zeer vaag, ik gekeken waar de connector op moet.. en ik zag ook dat er 2 pinnetjes weg waren.. wat achteraf gewoon hoorde..
maaar nog steeds deed de fdc nix.. bleek kabeltje kdoek te zijn..
toevallig de kabel verkeerd aangesloten ?
wel op het "twisted" laatste connector (fdc) aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 01:40 schreef THxZ0NE het volgende:

[..]

bij mee deed de fdc ook zeer vaag, ik gekeken waar de connector op moet.. en ik zag ook dat er 2 pinnetjes weg waren.. wat achteraf gewoon hoorde..
maaar nog steeds deed de fdc nix.. bleek kabeltje kdoek te zijn..
toevallig de kabel verkeerd aangesloten ?
wel op het "twisted" laatste connector (fdc) aangesloten ?
Heb ik allemaal gedaan en ik heb 3 FDC en 2 FDD's geprobeerd en ik krijg steeds het zelfde gezeik. Zat er misschien een speciale kabel bij het mobo ofzo? :?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
bij mij kon de orginele kabel niet andersom vanwege het pinnetje..
en toen ik een andere 486 fdc kabel probeerde zonder pinnetje die ik dus wel kon omdraaien, toen werkte hij wel
Pagina: 1