Toon posts:

[OC] Geluk bij een "ongeluk"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben vanmiddag lekker aan het knutselen geweest met mn XP 1600+. Unlocken dus. Helaas is het mislukt. Of eigenlijk net niet gelukt.
Wat is namelijk het geval: ik kan alleen de MP 9,5 en 10,5 gebruiken. Bij alle andere loopt hij vast of zet hij em op 9,5. Vooral dat laatste snap ik niet. Ik had eigenlijk verwacht dat hij em weer op 10,5 zou zetten :?
Maar goed, ik ben uit kwaadheid maar met een MP van 9,5 de FSB gaan opschroeven. Tot mijn verbazing haal ik een FSB van 173Mhz!! Ik kan het bijna niet geloven eigenlijk.. Ik dacht dat je alleen met de Epox zo hoog kwam door die nieuwe divider (met die bios update).
Aan de ene kant ben ik dus vet pissed off omdat het unlocken niet echt gelukt is en aan de andere kant heerst die fsb gewoon ;)

Ik heb alles echt SUPER netjes gedaan. Veel netter dan de guide die op T.net staat (no offence btw). Onder de microscoop (jaja) ziet alles er goed uit. De zilveren baantjes raken elkaar nergens. Snap er niks van dus... Na het weekend nog maar eens proberen :(

Specs:
Abit KR7A-Raid
Athlon XP 1600+ @ 1647 9,5*173(36 idle/40 stressed)
256MB no name geheugen
Alpha 8045 + Delta HP

Is het nu zo dat er bijv 1 baan wel gelukt is? Omdat die 9,5 MP het wel doet namelijk en de rest niet. Lagere MP's heb ik nog niet geprobeerd. Alles wat hoger is werkt niet, behalve dan de 10,5.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat niet alle multiplyers het doen, betekend dat niet alle L1 bruggen goed verbonden zijn.
Maar verder een goede oc! :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 16:20
Ben ff nieuwschierig of je usb het nu nog doet?
Bij de Via KT266 Pro 1 is het namelijk zo dat de usb bij fsb's >137 uitvalt. Is dat bij de KT266 Pro 2 ook zo of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al ja. Shit man..ik heb helemaal geen zin om het nog een keer te doen, hehehe.. Je bent er toch zo weer een paar uur mee bezig.
Misschien de volgende keer wat krasjes zetten op de gouden puntjes? Zou het anders ook niet weten..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 19:03 schreef gabberjoost het volgende:
Ben ff nieuwschierig of je usb het nu nog doet?
Bij de Via KT266 Pro 1 is het namelijk zo dat de usb bij fsb's >137 uitvalt. Is dat bij de KT266 Pro 2 ook zo of niet?
Mn muis is usb.. Werkt perfect!

Ik moet er wel ff bijzeggen dat hij nu weer op 170Mhz staat. Daarnet liep IE 5x spontaan vast. Ietsie te hoog dus. Maar voor 170Mhz schaam ik me niet hoor :9

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het USB probleem is niet meer bij een VIA KT266A chipset. :)
Verder moet je met 170MHz FSB maar eens proberen BURNK7 voor een tijdje te draaien.
Weet je meteen of je bak stabiel is.

http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op vrijdag 21 december 2001 19:21 schreef Rick2001 het volgende:
Verder moet je met 170MHz FSB maar eens proberen BURNK7 voor een tijdje te draaien.

en wat doet dat geval?? krijg in win2k alleen een dosbox (ja ik weet dat er geen geen dos meer in zit maar ik noem het gewoon ff zo) met een knipperende cursor en voor de rest niks :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 19:21 schreef Rick2001 het volgende:

Ik ben nu niet thuis dus ik kan het niet proberen. Wat ik meestal doe is 3dMark laten loopen voor een paar uur. Als ik naar school ga ofzo. Dan heb ik er geen last van.
Vanmiddag heb ik hem 6 loops laten doen en dat ging perfect. Temp ging van 36 naar 41 graden.
Di hoge fsb is wel leuk, maar ik heb toch liever iets van 160 met een hogere MP. Denk dat de performance winst dan wel iets beter is. Benchmarks volgen na het weekend wel. In 3dMark2001 ga ik iig ruim over de 5000 heen met een V7700Pro. HD performance zuigt heel hard. Zelfs op ATA133 kom ik niet boven die 30GB 7200rpm ATA100 schijf uit Sandra uit. Snap er geen bal van :? Ow ja, ik heb een D740x 40GB. Dus zou iets sneller moeten zijn toch? Ik haal niet eens de helft van die 30GB uit Sandra! En alles staat goed ingesteld als ik bij device manager kijk.

Verwijderd

Heb je jem UDMA wel aanstaan??? Die staat geloof ik standaard uit in XP. Met VIA DMA tool kun je m gewoon aanzetten, als je een VIA chipset hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 01:38 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Heb je jem UDMA wel aanstaan??? Die staat geloof ik standaard uit in XP. Met VIA DMA tool kun je m gewoon aanzetten, als je een VIA chipset hebt.
VIA dma tool? Zit dat bij je mobo?

Heb trouwens een 2e poging gedaan om te unlocken.. Weer niks :( Kheb nu 3 MP's ipv 2. Ben er dus wel iets mee opgeschoten, maar niet echt veel aangezien de hoge MP's het nog steeds niet doen. K*t zooi!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:46
Op vrijdag 21 december 2001 22:27 schreef Fewture het volgende:

[..]
Di hoge fsb is wel leuk, maar ik heb toch liever iets van 160 met een hogere MP. Denk dat de performance winst dan wel iets beter is.
Dat is dus je reinste onzin; Het enige wat een multiplier doet is 'multiplyen'. Een hogere FSB zorgt voor veel snellere communicatie tussen de CPU en de bus en alles wat nog meer aan de bus hangt. In een normaal systeem staat de CPU redelijk vaak te wachten op de bus. Vooral als de CPU kleine caches heeft en er dus uit het werkgeheugen gelezen moet worden.

Edit : Het is natuurlijk wel zo dat een lagere bus-divider beter is. Het kan dus best zijn dat je op 173 Mhz bus draait maar je PCI-divider hoger moet zetten om je PCI-kaarten nog te laten werken.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Op vrijdag 21 december 2001 20:01 schreef Shove_it999 het volgende:

[..]

en wat doet dat geval?? krijg in win2k alleen een dosbox (ja ik weet dat er geen geen dos meer in zit maar ik noem het gewoon ff zo) met een knipperende cursor en voor de rest niks :?
Dat klopt, maar ondertussen stressed hij je CPU de volle 100%..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 10:23 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Dat is dus je reinste onzin; Het enige wat een multiplier doet is 'multiplyen'. Een hogere FSB zorgt voor veel snellere communicatie tussen de CPU en de bus en alles wat nog meer aan de bus hangt. In een normaal systeem staat de CPU redelijk vaak te wachten op de bus. Vooral als de CPU kleine caches heeft en er dus uit het werkgeheugen gelezen moet worden.

Edit : Het is natuurlijk wel zo dat een lagere bus-divider beter is. Het kan dus best zijn dat je op 173 Mhz bus draait maar je PCI-divider hoger moet zetten om je PCI-kaarten nog te laten werken.
Nou kijk, ik bedoelde eigenlijk dat ik met een hogere MP verder kom met overklokken. Ik weet natuurlijk dat het beter is een hogere fsb te hebben. Dus wat jij hierboven zegt ben ik het mee eens, maar misschien dat ik net ff hoger kom met een ietsie lagere fsb. Ik heb namelijk het idee dat mn proc wel verder wil, maar mn "systeem" niet.
En dan natuurlijk benchen om te kijken wat beter is. Maar ik ben nu tevreden. ik heb nu 10*170 en haal 5028 punten in 3dmark. Alles lijkt zeer stabiel tot nu toe. En als ik een beetje rondkijk zit ik toch aardig goed met mn 1400@1700Mhz of niet dan?

Die pci diver heb ik niks aan, want ik heb geen Epox. Oftewel ik heb die hogere divider (5 geloof ik) niet. Ik heb dus alleen die voor 100 en 133 mhz. Dus simpel gezegt: hij kan niet hoger :9
Misschien komt er nog een bios update van Abit.

Overigens ben ik het niet eens met jou stelling dat een hogere pci divider beter is. Het overklokken van de fsb wordt zo teniet gedaan naar mijn idee. Iets wat je ook zag in de benchmarks met die Epox. Stond in dat artikel op t.net waar aangegeven werd dat die bios update er was. Ze hadden daar een ultra hoge fsb met die divider, maar het was niet sneller..
Voor het mooie zou je er iets tussenin moeten hebben zodat het systeem niet helemaal terug geklokt word naar de orginele pci snelheid.
Pagina: 1