Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Volgens mij heb je nog zat aan die 866...Op vrijdag 21 december 2001 18:06 schreef silitek het volgende:
he makkers
vraagje is het de moeite waard om z'n tualatin 1.2 te halen???..en m'n pIII wat super draaid te vervangen....zal ik er op vooruit gaan???....hoor zoveel over dat ding..of wachten tot 2de week van januari komt 1.3 als goed is...
wie??...
je kan er nog best een jaartje mee doen hoor! ik kan ook nog praktisch alles met mijn p3 en heb voorlopig niets beters nodig. Oja: de p3 heb meer cache dan een celly, wat dus best merkbaar is
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
nee hoor die cellie heeft ook 256 kb cacheOp vrijdag 21 december 2001 18:13 schreef Voodoo_man het volgende:
dat wou ik ook ff zeggen ja
je kan er nog best een jaartje mee doen hoor! ik kan ook nog praktisch alles met mijn p3 en heb voorlopig niets beters nodig. Oja: de p3 heb meer cache dan een celly, wat dus best merkbaar is
Inderdaad enige verschil is dat de bus helaas nog wat langzamer isOp vrijdag 21 december 2001 18:16 schreef WebSniper het volgende:
[..]
nee hoor die cellie heeft ook 256 kb cache
Trouwens, je hebt nu dus een 866, @1.1. Ik denk dat een celly 1.2 die niet zal inhalen op standaard snelheid. Als je 'm overclockt misschien wel maar dat zou ik niet eens zeker weten. Volgens mij heb je nu een computer die wel snel genoeg is, denk ik... Ik weet niet of Intel nog veel upgrades voor Socket 370 gaat uitbrengen maar ik denk dat dit de laatste cpu op dit mobo van je is, ik zou hier nog een tijdje mee doorgaan en na verloop van tijd een nieuwe cpu+mobo kopen. Geeft ook meteen wat meer snelheidswinst
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Hoe kan dat nou? Het is origineel een 866, en dan zou de multiplier 8,66 zijn. En volgens mij bestaat zo'n multiplier nietOp vrijdag 21 december 2001 19:54 schreef smvs het volgende:
[..]
omdat het een p3 op 100 MHz fsb is dus.
Verwijderd
Verwijderd
een 866 sneller dan een celly 1200 ?Op vrijdag 21 december 2001 21:40 schreef CB het volgende:
Ik denk aan je specs te zien, dat je huidige systeem sneller is (weet wel zeker) dan een Cellie 1,2. Die kan je ook wel sneller zetten natuurlijk, maar echt zin heeft het niet.
echt niet dus.. m'n celly 1200 @ 1440 loopt volgens sisoft sandra net zo snel als een p4 1.6 ,sneller dan een Athlon 1.33 en 2 keer zo snel als een p3 1Ghz..
Dhrystone score : 4058 MIPS
Whetstone score : 1932 MFLOPS
PR 1886
is het wel waard dus..
Nou, je hebt nu een FSB van 170MHz, dat haal je met zo'n Celeron 1200 nooit en te nimmer. Nu heeft die 1200 wel meer MHz'en en zo'n fijne Tualatin core met als extraatje een prefetch functie, maar dat zal nooit allemaal het verlies in FSB snelheid goedmaken. Er zit tussen een FSB van 120 (in het geval van een 1200@1440) en 170 toch dik 40% verschil, en dat heeft erg veel impact op overall performance. Je zou deze test eens kunnen bekijken; in veel gevallen is de P!!!1000EB sneller dan de Celeron 1200 (omgekeer ook overigens), en aangezien de Coppermine afgezien v.d. FSB niks voor heeft op de Celeron 1200 (die heeft namelijk ook een 8 way associative L2 cache), maar zelfs enkele features moet missen, kun je mooi zien wat de FSB betekend. In ieder geval zul je er naar mijn mening weinig tot niets mee opschieten.Op zaterdag 22 december 2001 16:37 schreef silitek het volgende:
toch de moeite waard dus____________________
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit is de grootste onzin die ook ooit heb gehoord. "Echt zin heeft het niet". Hoe komt je in godsnaam bij dat een celly 1200 overgeklokt naar bijv. 1600 geen zin heeft? natuurlijk heeft dat zin. hij is niet alleen 33% sneller, de fsb loopt ook nog eens 133. Hoe kom je erbij?!? deze halve website is op overklokken gebaseerd (qua inhoud, misschien beetje overdrevenOp vrijdag 21 december 2001 21:40 schreef CB het volgende:
Ik denk aan je specs te zien, dat je huidige systeem sneller is (weet wel zeker) dan een Cellie 1,2. Die kan je ook wel sneller zetten natuurlijk, maar echt zin heeft het niet.
En hoe weet jij 'zeker' dat zn huidige systeem sneller is? Heb je dat getest? Ik weet 'zeker' van niet. En ik geef toe, ik denk ook niet dat je verschil zult merken als je nu upgrade, maar als je over een paar maand/half jaar een celly 1500 ofzow neemt, dat je dat wel kan merken.
Nogmaals, onderbouw eerst je antwoord, voor met loze kreten dit forum te vervuilen
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Ik vind het zinloos omdat het gewoon geld verspilling is. De snelheidswinst zal nauwelijks waarneembaar zijn. En het is een antwoord op zijn vraag! Dus dom is het zeker niet.
Het is alleen zinnig als je een 3dMark2001 cijferneukertje bent. Zo van hoi nu 2300 3dMarks dat was 2240. Nou nou wat een winst. Onderbouwend genoeg dacht ik zo!
en waarom moet een pc sneller? om tal van dingen. als je veel spellen speelt of veel divxjes maakt, heb je veel aan een snellere. 5 jaar geleden dacht iedereen ook: 200mhz en een 2mb grafische kaart, wat wil ik nog meer? kijk eens naar bijv. de spellen van toen en nu. daar zit verschil tussen in grafische detail. daar heb je een sneller proc voor nodig.
denk nu ns na voordat je typt. niet voor niks heeft half GoT zn proc geoced.
Verwijderd
"Een PIII 866@1,13 Ghz is sneller dan een Celly 1200Mhz."
Slaap jij lekker verder
"neem een Gforce3 heb je veel meer aan dan een snellere processor."
Ja en vervolgens is je proc de bottleneck
"Ik vind het zinloos omdat het gewoon geld verspilling is."
Dus een processorupgrade is voor jou geld verspilling ?
"De snelheidswinst zal nauwelijks waarneembaar zijn."
Is dus wel merkbaar... aanzienlijk zelfs..
Om een voorbeeldje te geven:
Dvdtje omzetten op m'n oude pc met een 700E @ 840 12 uur..
op m'n vorige proc Celly 900@1200 9 uur...
deze proc 5 uurtjes...
Wel merkbaar dus... en niet alleen voor de cijfertjesneuker
"Onderbouwend genoeg dacht ik zo!"
Als je er ervaring mee zou hebben...
Let wel je moet die 1200 celly wel een beetje meer geven dan 100Mhz FSB dan laat ie pas echt z'n power zien..
Voordat iedereen begint met flamen: Lees de reviews maar
eens..
Op zaterdag 22 december 2001 21:20 schreef DRG het volgende:
Op zaterdag 22 december 2001 18:51 schreef CB het volgende:
"Een PIII 866@1,13 Ghz is sneller dan een Celly 1200Mhz."
Slaap jij lekker verder
"neem een Gforce3 heb je veel meer aan dan een snellere processor."
Ja en vervolgens is je proc de bottleneck
"Ik vind het zinloos omdat het gewoon geld verspilling is."
Dus een processorupgrade is voor jou geld verspilling ?
"De snelheidswinst zal nauwelijks waarneembaar zijn."
Is dus wel merkbaar... aanzienlijk zelfs..
Om een voorbeeldje te geven:
Dvdtje omzetten op m'n oude pc met een 700E @ 840 12 uur..
op m'n vorige proc Celly 900@1200 9 uur...
deze proc 5 uurtjes...
Wel merkbaar dus... en niet alleen voor de cijfertjesneuker
"Onderbouwend genoeg dacht ik zo!"
Als je er ervaring mee zou hebben...
Let wel je moet die 1200 celly wel een beetje meer geven dan 100Mhz FSB dan laat ie pas echt z'n power zien..
Voordat iedereen begint met flamen: Lees de reviews maar
eens..
Verwijderd
ik zou graag mijn bestelde powerleap converter met een celly 1200 erop o/c naar 1600 op mijn Abit BE6-2 BX chipset
moet lukken toch???
Verwijderd
Sisoft wil niet alles zeggen.Op vrijdag 21 december 2001 21:48 schreef DRG het volgende:
[..]
een 866 sneller dan een celly 1200 ?
echt niet dus.. m'n celly 1200 @ 1440 loopt volgens sisoft sandra net zo snel als een p4 1.6 ,sneller dan een Athlon 1.33 en 2 keer zo snel als een p3 1Ghz..
Dhrystone score : 4058 MIPS
Whetstone score : 1932 MFLOPS
PR 1886
is het wel waard dus..
Er zijn nog veel meer testen die belangrijk zijn.
Wat voor G-kaart heb je nu is het verschil groot met 'n G3 dan kan je beter voor 'n G3 gaan Dus G2MX/TNT2Op zondag 23 december 2001 09:13 schreef silitek het volgende:
ja, dat wil ik dus ook he..meer geven dan die 100mhz..stel laat um op 1500 wandelen..dat geeft toch een aanzienlijke winst???...of niet..of toch gforce3 kopen..
Voor de meeste huidige games is je CPU voldoende afhankelijk van je huidige G-kaart.
Wat misschien ook interesant is 'n PIII-s met 133Mhz 512Kb weet niet of die ook gewoon op desktop mobo's kan maar dan heb je iig 133Mhz van waaruit je FSB OC'en kan.
Maar zoals CB en abbandon zeggen de FSB bandbreedte heeft er ook invloed op je zet 'n grote stap terug met de FSB dus performance verlies en weer een stap vooruit met hogere clock afhankelijk van je software gebruik kan ie sneller of langzamer zijn.
Dus 3DsMax is de Cellie sneller is CPU FPU afhankelijk
en Flask is waarschijnlijk je oude syteem sneller of scheeld miniem is Bandbreedte afhankelijk.
Games hebben ook 'n gevarieerde bandbreedte afhankelijkheid.
Je gaat dus misschien wel wat vooruit met die cellie maar wordt ook weer redelijk gecompenseerd.
Met 'n PIII tualatin (S)erver heb je die FSB nadeel niet je gaat daarop iig niet meer achteruit alleen is wel wat duurder.
Of AthlonXP met PC2100/ P4 i845D /Sis645 PC2700
Is FSB probleem opgelost. zit je wel met 'n mem/mobo upgrade.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
DVD omzetten dan ?Op zondag 23 december 2001 13:02 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Sisoft wil niet alles zeggen.
Er zijn nog veel meer testen die belangrijk zijn.
Aanzienlijke tijdswinst..
Verwijderd
Fout. Speel je spellen, dan is het beter een nieuwe processor te kopen wat 3dmark ook zegt. Ga zelf maar eens testen. De rekenkracht van de GF3 en de Radeon 8500 is helemaal niet zoveel groter, de meeste performance winst wordt behaald door truukjes en algorithmes. Stel voor, je hebt een GF2. In rekenkracht scheelt het ongeveer 15% (in max payne kan de GF3 geen truukjes enzo uithalen, zoals in de meeste spellen). Dus ook al lopen je 3dmark tests beter, bedenk dan wel dat daar ontzettend veel optimalisaties in zitten die nog niet in spellen voorkomen. Als je een nieuwe processor koopt dan vergroot je de rekenkracht wel. 2x zo snelle processor kan toch al gauw zo'n 40% tot 100% sneller zijn. En wie zegt dat een 1.2Ghz Celeron niet is over te clocken die is denk ik geen echte tweakerOp zaterdag 22 december 2001 18:51 schreef CB het volgende:
Een PIII 866@1,13 Ghz is sneller dan een Celly 1200Mhz. Omdat de bus van de PIII in dit geval sneller loopt dan de Celly. De Celly is overklokt naar 1600 (mits dat gehaald wordt!) sneller. Alleen waarom moet ie sneller. Speel je spelleN? Zo ja neem een Gforce3 heb je veel meer aan dan een snellere processor.
Ik vind het zinloos omdat het gewoon geld verspilling is. De snelheidswinst zal nauwelijks waarneembaar zijn. En het is een antwoord op zijn vraag! Dus dom is het zeker niet.
Het is alleen zinnig als je een 3dMark2001 cijferneukertje bent. Zo van hoi nu 2300 3dMarks dat was 2240. Nou nou wat een winst. Onderbouwend genoeg dacht ik zo!
kijk in de database van overclockers: gemiddeld wordt de 1600 gehaald. gemiddeld!Op zondag 23 december 2001 17:06 schreef CB het volgende:
En ja als je de 1,2 Ghz Celly neemt en die overklokt (voor zover dat lukt, want men beweert hier meteen 1,6Ghz te halen...uhhh eerst zien dan geloven dacht ik zo)
Dat slaat nergens op. dit is nou echt smerig geflame!Op zondag 23 december 2001 17:06 schreef CB het volgende:
kan je dan toch beter wachten en een AMD systeempje kopen of natuurlijk een PIV! Dat is nl. wel stukken sneller!
Zo is het maar netOp zondag 23 december 2001 17:16 schreef GambitRS het volgende:
En wie zegt dat een 1.2Ghz Celeron niet is over te clocken die is denk ik geen echte tweaker
Amateurcoureur en fervent banktukker
Verwijderd
PreciesOp zondag 23 december 2001 17:39 schreef El_GringO het volgende:
als je het geld hebt, waarom dan niet upgraden?
de videokaart vangt alles op, het is een geforce2 mx400 64mb, dus de mhz van je proc zegt niet alles
Is ook sterk afhankelijk van de Game zelf en zal altijd 'n samenhang zijn van CPU/GKaart/MemoryOp zondag 23 december 2001 20:04 schreef Sjoak het volgende:
verschil mijn zelfde videokaart haalt met duron 850 2900 3dmark 2001 punten en in een p3 450 1200 dus het ligt meestal wel aan de cpu speed of de games vloeiend lopen of lul ik nou uit mijn nek
Die ene game iets meer op een component de ander is evenredig gevoelig voor alle componenten in die combinatie.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
PiV is echt niet sneller dan een amd XP op veel frontenOp zondag 23 december 2001 17:06 schreef CB het volgende:
Ik blijf er bij voor spellen neem een Gf3. En een 1,13Ghz processor is zeker geen bottleneck. En dan zeg er bij lees de reviews over de Gf3. Die zijn destijds getest op 1,2 Ghz compu's. Je kan natuurlijk ook voor de Radeon8500 gaan, is ook een leuk kaartje. En ja als je de 1,2 Ghz Celly neemt en die overklokt (voor zover dat lukt, want men beweert hier meteen 1,6Ghz te halen...uhhh eerst zien dan geloven dacht ik zo), dan heb je qua rekenkracht een snellere processor. Dat heb je nodig als je Divx'en en Mp3 encode enzo en in zware grafische applicaties. Het is niet zozeer zinloos je geld uit te geven aan een processor update, alleen het is vaak gelul in de marge. 1,2;1,3;1,4;1,5 Ghz is nagenoeg even snel. Misschien kan je dan toch beter wachten en een AMD systeempje kopen of natuurlijk een PIV! Dat is nl. wel stukken sneller!
Verwijderd
inderdaad maar met Flightsimulator zul je met een hogere cpu het eerder merken dan een nieuwe gpuOp zondag 23 december 2001 18:25 schreef Breepee het volgende:
Nee, bij jou is je videokaart de bottleneck: die kan niet sneller. Zet er maar eens een gf3ti500 op. wedden dat je dan verschil merkt?
Ik denk (weet eigenlijk wel zekerOp zondag 23 december 2001 20:16 schreef FlyingSpaniard het volgende:
[..]
PiV is echt niet sneller dan een amd XP op veel fronten
Maar wat betreft jouw keuze, als het je voornamelijk om games gaat zou ik voor een snellere videokaart gaan; tenslotte is een 1.11GHz Pentium met een 170MHz FSB nauwelijks een flessenhals te noemen. Kijk voor wat reviews op het net. Als je gewoon zo'n Celeron wil kopen om de 'om toch, omdat & daarom' redenen moet je het niet laten natuurlijk, maar als 't het meest verstandige is? Anders doe je allebei
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
En wat het overklokken betreft, ik heb een AMD 1,2Ghz die zou ook makkelijk de 1,4Ghz moeten kunnen halen, niet dus. www.overclockers.com zegt niet alles. Staat wel aardige informatie trouwens over serienummers enzo. Maar goed als je een snellere processor wilt, dan koop je toch die Celly. Maar ik zou wachten tot je een wat grote upgrade kunt doen.
of gewoon wachten op die dual celeron tualatin...Op maandag 24 december 2001 17:40 schreef silitek het volgende:
bedankt een ieder...hou m'n fijn proc nog wel ff,..kan nog ruim met de grote jongen's mee...:-)..
Zullen wel C1.0A C1.1A gaan heten ofzo.
Met deze 10x en 11x multipliers natuurlijk een veel betere keus als je toch hoge fsb's aankan.
I.i.g. een grotere kans om hogere fsb's te halen.
En nog goedkoper ook (dan de C1.2 en C1.3).
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
Verwijderd
Dat kan dus niet. De 1.2 heeft andere spanningen nodig dan de FC-PGA geeft: de FC-PGA2. Je moet een Tualatin-board hebbenOp dinsdag 25 december 2001 10:47 schreef Perzik het volgende:
Is het mogelijk om een Asus CUBX-L (CUBX-E met u-ata100) te gebruiken met deze 1.2? Ik zie op zowel processor als moederbord FC-PGA staan, dus dan denk ik dat de specificaties overeen moeten komen. Maar ik hoorde ook weer iemand iets roepen over een nieuwe PreFetch functie. Wordt er dan weer van FC-PGA afgeweken?
Verwijderd
Ik heb zelf ook 2 van die CUBX-E borden hier draaien. gewoon een oud type celeron 1100 ofzo op drukken.
Heb ik hier ook in beide moederborden zitten, draait zalig..
AMD 1300mhz gaat binnenkort de deur uit
Verwijderd
waar heb je die besteld dan...?...Op zondag 23 december 2001 12:41 schreef FlyingSpaniard het volgende:
de vraag is kun je hem op 1500/1600 laten lopen met je mobo?
ik zou graag mijn bestelde powerleap converter met een celly 1200 erop o/c naar 1600 op mijn Abit BE6-2 BX chipset
moet lukken toch???
Dan weet je ook meteen zeker dat je zo'n beetje het uiterste uit je bord gehaald hebt....;)
Verwijderd
wat kan een BE6-2 meer dan een CUBX-E ?
Of kan ik nou toch met zo'n powerleap converter een 1200 tualatin met "Data PreFetch" op een 440BX mobo duwen. (is toch sneller
WIE kan hier duidelijk iets over vertellen, want ik word
Bull....Op zondag 23 december 2001 23:53 schreef CB het volgende:
Ik zeg ook niet dat een PIV sneller is dan een AMD. Ik heb zelf ook een AMD. Alleen een AMD of een PIV is sneller dan een PIII. Oke een PIV niet in alle gevallen, maar neem je een 2Ghz dan is ie altijd sneller dan een PIII.
Hiero:
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Op dinsdag 25 december 2001 21:09 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
waar heb je die besteld dan...?...
Verwijderd
zalig zo'n BX
Op dinsdag 25 december 2001 23:36 schreef Perzik het volgende:
[FlyingSpaniard] ...celly 1200 erop o/c naar 1600 op mijn Abit BE6-2 BX ....
wat kan een BE6-2 meer dan een CUBX-E ?
Of kan ik nou toch met zo'n powerleap converter een 1200 tualatin met "Data PreFetch" op een 440BX mobo duwen. (is toch sneller)
WIE kan hier duidelijk iets over vertellen, want ik word
Verwijderd
die powerleap set is pakket met een processor, converter en koeler:
$169 * 2.46 => fl 415.74
die processor los is fl 335.-
===
waar vind je dan een mobo met de kwaliteit van een 440 BX voor fl 80.74 ?
[..]
Bull....
Het wordt hier met de dag spannender. Nu ook al iemand die beweert dat zijn Celeron 1003 net zo snel is als een P3-1000. Jemig, dan maak je jezelf toch wel belachelijk.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
wat is voor proc overigens? ik wist niet dat die derbij zat.Op woensdag 26 december 2001 13:54 schreef Perzik het volgende:
?? denk je?
die powerleap set is pakket met een processor, converter en koeler:
$169 * 2.46 => fl 415.74
die processor los is fl 335.-
===
waar vind je dan een mobo met de kwaliteit van een 440 BX voor fl 80.74 ?
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR