Komt er een 'highscore-list' voor karma's en Tweakotine ?

Pagina: 1
Acties:

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat je dit nou toch al bijhoudt (#-getallen) lijkt het me een kleine moeite om hier een tabelletje van te maken. Lijkt me wel leuk in ieder geval.

Misschien een idee'tje.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja ik ben dol op stats.... ;) Dan kun je ook nog wie er hier zoal VEEEEEL op tweakers zit ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sommige mensen vinden een karma-race slechts, anderen vinden het leuk. Misschien dat ik de stats ergens weg kan moffelen zodat de anti's zich er niet al te veel aan hoeven te storen.

Verwijderd

Gewoon een optie in je preferences als je niet weegegeven wilt worden in de stats, dan vervang je in de stats die naam gewoon door 'anoniem' ofzo, ben je van dat probleem af :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Ik persoonlijk zie niet in waarom een karma race slecht is... maaruh femme als je een high score lijst ergens wil weg moffelen weet ik wel waar je dat kan doen: gewoon waar nu in je profile je ranking staat een linkje van maken richting de high score lijst.

Verwijderd

Andere vraag:

Waarom krijg je geen Tweakotine voor het GoT?

Dus niet het posten (want dat gaat mis natuurlijk), maar voor het lezen van de posts.

Ik zit veeeeeeeel meer op GoT dan op T.Net. Alle posts op T.Net heb je in 5 minuten gelezen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Omdat het forum niet op PHP draait en bovendien niks heeft te maken met het eten van modder in de reacties op Tweakers.net.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Ik vraag me af wie er dan tegen een karma/tweakotine-race zijn. Ik ben er zelf ook niet echt op tegen. Je karma zul je namelijk echt moeten verdienen en niet (zoals je hier wel eens ziet met het aantal post) door alleen veel (vaak niet nuttige) posts neer te zetten. Ik juich het dus wel toe (heb ik al een keer eerder gezegd trouwens (ik moet wat minder haakjes gebruiken volgens mij :))).

Verwijderd

Dopamine is er erg tegen.. maja, die moet maar met pech leven ;)

Verwijderd

Ik vind het ook wel een leuk idee. Al eerder vroeg ik hierom in een reactie onder de FAQ, maar toen kreeg ik geen antwoord.

Maar leuk dat maar nu misschien toch wel gaat gebeuren.

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Er zijn veel mensen erg verslaafd aan stats zoals bij het dutch power cows forum is te merken. Wat mij betreft doen!

Loeibaar.nl

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Elect moved into Lieve Adjes too :)
vind het ook wel een strakke aktie, zeker doen ....

(alleen vrees ik voor miscbruikers die dan op 1 willen staan door extra te posten..)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Hielko
Om op 1 te staan kan je niet zomaar wat extra posten, het gaat niet om de hoeveelheid postings maar de score die je daarvoor krijgt, dus om op 1 te staan moet je veel zinnige postings posten en als je dan een extra zinnege posting post om wat verder omhoog te gaan.... dan is er geen problemo volgens mij.

• AntonT
  • Laatst online: 21-02 00:28

AntonT

One Ton!

Op het moment staat Femme overal 1, en ik denk dat het nogal lang gaat duren voordat ie verslagen wordt.

Doe je best ! :)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
waar kun je nu de karma race vinden ??
of is ie nog niet online ?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Femme : Is het niet een idee om de karma en de moderator punten onderling te linken?

Al zou je bijvoorbeeld 1200 aan tweakotine hebben (=veel mod points) maar je hebt een karma van bijvoorbeeld onder de 40, kan je niet modderen.

Zo hou je dus irritantjes buiten die veel (lees : onzin) gaan zitten te posten...

• Hielko
De bedoeling van tweakotine was volgens o.a. dat mensen die niet veel posten maar wel acteif zijn ook kunnen gaan modden...

Verwijderd

Hmmz... owja... dat haalt het hele id dan weer onderuit natuurlijk :(

Verwijderd

Misschien dan kijken naar veel posts + weinig karma?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, wordt een Karma top 10 niet als een rode lap voor users ?? Nu kan je al zien dat er een groepje mensen is dat zeer veel (misschien te veel ? vind ik persoonlijk wel ja) gefocused is op moderator beoordelingen en scores.

Dit wordt olie op het vuur. Karma race = slecht, en wel (onder andere) hierom:

Zo'n karma top 10 zou wel eens tot gevolg kunnen hebben dat er een kleine groep users aan een een wedstrijdje karma punten scoren gaat beginnen. Met als mogelijk effect dat de groep 'strebertjes' gaat slijmen om de beoordeling positief te beinvloeden en op ieder bericht wel iets quasi nuttigs weten te melden. (Althans, dat zullen ze proberen). En omgekeerd: nog erger op hun tenen getrapt zullen zijn wanneer een reactie in hun ogen te laag gewaardeerd wordt.

Ik weet zelf wie er boven me staat met Karma punten, (onlangs plaatsje gezakt) en dus ook wie waar weer boven zit. Onder mij ? idem. Inclusief marges. Zak ik nog een plaatsje lager ?? och, niet erg, zolang ik mijn status behoud, daar stel ik wel prijs op.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Hielko
Neehoor Jumpstart....

Zo'n lijste werkt juist heel ontmoedigend... ze zien allemaal dat femme op #1 staat en dat je een heel enorm aantal zinnige reacties moet posten om daar boven te komen.

Maar ik denk niet dat er zo'n karma race gaat komen, nu staat er ook bij je karma op welke plaats je staat en ik heb nog niet echt problemen gezien die daardoor veroorzaakt werden.

Ennuh als het uno problemo wordt dan kan je altijd nog delete intypen :).

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Ik denk ook dat met het nieuwe modereersysteem slijmen moeilijker wordt. Er zijn namelijk meerdere mensen die iets gaan modereren en op die manier krijg je een veel realistischer oordeel van de waarde van een posting. Klagen over een (in jouw ogen) te laag gemodereerde posting heeft ook geen zin meer dan. Die klacht zou je dan tot iedereen moeten richten.

Ik ben het eigenlijk wel met hielko eens.

JumpStart, ik maak trouwens niet uit je post op dat je er zelf niet voor bent. Dat is neem ik aan wel zo?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Vandaal: het maakt mij niet uit, alleen voorzie ik problemen als de Top 10 er wel komt. Vanwege eerder genoemde 'Strebertjes'.

Eerlijk is eerlijk, nieuwsgierig ben ik wél. Mezelf kennende zal ik echter niet mijn reactie gedrag aanpassen om plaatsen te winnen en/of anderen voor te blijven.

Uit interesse (en ook verveling trouwens) heb ik net al zitten zoeken, en de top 8 heb ik nu... ik sta op plaats 5 en inderdaad, Femme staat op #1.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Floor-is
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Ik wil ook wel eens weten wie er om mij heen bewegen...

Ik ben wel voor een HITlijst, top-zoveel of iets in die geest. Ja natuurlijk ziet iedereen dat de 5 besten wel erg veel zinnigs zeggen, maar dat zou ook juist kunnen aansporen denk ik.

Het wordt IMHO alleen maar interessanter om goede posts neer te zetten, omdat je kunt stijgen in de lijst. Dat zou t.net ten goede doen. Er worden dan meer goede posts gedaan.

Ik kan me best voorstellen dat er misschien een aantal zullen zijn die dmv "quasi-interessante" posts de top willen halen, maar omdat er nu heel veel mensen modder-eten is het IMHO wel zo dat deze mensen door het zelfregulerende systeem worden gestopt.

/me out

Bericht hierboven

• troje
  • Laatst online: 08-02 19:27

troje

was here!

/me is het eens met Itsme!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Op zich heeft het wel wat, om te weten dat je in de toptien staat met tweakotine en karma, maar om nou te zeggen dat het echt belangrijk is? Ik weet niet wie er boven en onder me staat (behalve van Femme :P ), en eerlijk gezegd boeit het me niet zo. Wat mij betreft mag de hitlist er komen, ik denk dat het wel meevalt met de strebers. En bovendien, echte strebertjes worden vanzelf op -1 gescoord als ze irri worden. En dan hebben ze precies wat ze niet wilden hebben ;)

Ik moet trouwens inderdaad uitkijken dat ik niet Femme voorbij ga straks over een paar maand met dat karma.. Dat zou best erg zijn voor mijn http://www.iamnotageek.com / status. :9

-----

Whoa Itsme!! Eindelijk iemand die mijn straightlines aanneemt! :P

• Floor-is
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Jasper, ff geintje hoor: Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/fk/angel.gif

Het is een open deur, maar ik vond het wel leuk...

Ik denk niet dat _jij_ dat haalt hierdoor:
echte strebertjes worden vanzelf op -1 gescoord als ze irri worden. En dan hebben ze precies wat ze niet wilden hebben
Whoppa :+
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/owen/smash.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/ut1/mgwhore.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.weirdsoft.domainvalet.com/bonk.gif
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/sally/lol.gif

/me out

[EDIT] Ja Jasper, kijk een deur die op een kiertje staat moet je nou eenmaal ff opentrappen af en toe ;) En deze was natuurlijk wel _extreem_ verleidelijk!

Bericht hierboven

Pagina: 1