Toon posts:

celly 900 + abit st6 roeleren!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb vanmiddag eindelijk mijn ABIT ST6 binnen gekregen dus ik zet mijn celeron 900 erop en begin te oc`en:

eerst 111fsb = 1000mhz, }:O en sandra erover = stabiel!
daarna 122fsb = 1100mhz, }:O en sandra erover = stabiel!
toen 133fsb = 1200mhz, }:O en sandra erover en weer stabiel!
ikke op 144fsb zetten maar toen werd mijn geheugen boos, het is tenslotte ook maar een standaard latje. het hoogste wat geheugen aankan is 136fsb, dus proc op 136fsb en tada:
1224mhz!
bij het booten rond pc alles naar boven af, en in windows komt er 1mhz+ fsb bij dus ik heb fsb nu op 135 = 1215mhz gezet en in windows word dat ongeveer 1227mhz.

mijn pc`tje is nu heel erg stabiel en ik ga zeker 2*256mb sdram kopen, CAS2 natuurlijk!
en dan naar de 1300+ mhz gaan!

zo, dat moest ik ff kwijt! :)

Verwijderd

Ik ken het ik moet dat ook ooit kwijt wat ik haal :D . Mare dit is een hele mooie overclockresultaat.

Verwijderd

Mijn celly 800 draait makkelijk op 1000mhz op mijn ABIT BE6-2

de 1140 haal ik nie :( komt denk ik door mijn geheugen

1x 128 OEM
1x 64 OEM
1x 64 ROMMEL UIT COMPAQ PRESARIO

draait duz op 100 fsb

zou het daar aan liggen ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, het ligt aan het geheugen die niet meer mhz fsb aan kan.
als je CAS2 neemt kan je beter overclocken want die kan meer mhz aan. daarom wil ik CAS2 geheugen, dan kan ik NOG meer mhz uit mijn celly halen!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 19:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ken het ik moet dat ook ooit kwijt wat ik haal :D . Mare dit is een hele mooie overclockresultaat.
Dankje! >:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op vrijdag 21 december 2001 20:13 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Mijn celly 800 draait makkelijk op 1000mhz op mijn ABIT BE6-2

de 1140 haal ik nie :( komt denk ik door mijn geheugen

1x 128 OEM
1x 64 OEM
1x 64 ROMMEL UIT COMPAQ PRESARIO

draait duz op 100 fsb

zou het daar aan liggen ?
haal de 2x64mb eruit en koop 256mb case2 geheugen

die van 128 is waarschijnlijk wel pc133

Verwijderd

Topicstarter
als het pc133 is wil het niet zeggen dat het de goede CAS2 is, hoor! een gewone pc133 haalt net de 136mhz en een CAS2 pc133 haalt de 160+ makkelijk. (kweenie precies op hoeveel mhz CAS2 "eindigt", maar is wel hoog)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 21 december 2001 21:03 schreef allanzoet het volgende:
als het pc133 is wil het niet zeggen dat het de goede CAS2 is, hoor! een gewone pc133 haalt net de 136mhz en een CAS2 pc133 haalt de 160+ makkelijk. (kweenie precies op hoeveel mhz CAS2 "eindigt", maar is wel hoog)
ik wil de pret niet bederven maar de cas latency heeft niks met de overklokbaarheid/snelheid te maken.

en reepje cas2 133mhz kan ook ophouden bij 136mhz. op cas3 wellicht net iets hoger maar verwacht geen wonderen

[edit] en 160mhz cas2 is best extreem als dat stabiel draait voor een 133mhz sdram reepje

Verwijderd

Ahzo en dat hoeft niet perse INFINEON ofzo te zijn he ??

OEM lijkt me ook wel genoeg toch ?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
hoe heb je dat precies gekoeld?

Verwijderd

Topicstarter
als je mijn processor bedoeld:

Senfu waterblok met gelapte onderkant en uitgeboorde inlet`s
Sicce nova 800l
Aluminium radiator 24*16*4.5 (met 2*8cm fans in fanduct die tegen de radiator zit)
Klein resevoir en erg klein circuit (korte slangen)
is bij elkaar zo`n 1.5 liter wat bestaat uit demi-water met een scheut koelvloeistof.
celeron 900@1227mhz op 1.825v wordt stressed 37 graden
(is met }:O )

Verwijderd

CAS2 geheugen kan inderdaad altijd harder, al moet je het dan niet op CAS2 instellen maar gewoon op CAS3. 160+ is geen probleem dan. De processor (intel) doet het ook altijd wel.

Maar je moet wel een Abit moederbord hebben. Ik heb al heel wat planken onder handen gehad, maar geen enkele andere fabrikant maakt moederborden die consequent stabiel blijven op >160 fsb!

Verwijderd

Topicstarter
wacht ff hoor...
je kan cas2 en cas3 kopen, maar sinds wanneer kan je cas2 instellen op cas3 :?
Uitleg A.U.B. ?
ik heb een nieuw abit mobo, dus dat komt wel goed :)

Verwijderd

mijn celly 500 mhz kan ik niet oc omdat ik geen overclock mobo heb da's erg kut |:( :r :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 20:49 schreef jamyvv het volgende:
mijn celly 500 mhz kan ik niet oc omdat ik geen overclock mobo heb da's erg kut |:( :r :(
*zucht* lees de FAQ, en... een celly 500 zijn sowieso kut over te clocken |:(

maar goed, weer ff ontopic!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op vrijdag 21 december 2001 22:38 schreef Wouter.Doc het volgende:
CAS2 geheugen kan inderdaad altijd harder, al moet je het dan niet op CAS2 instellen maar gewoon op CAS3. 160+ is geen probleem dan. De processor (intel) doet het ook altijd wel.

Maar je moet wel een Abit moederbord hebben. Ik heb al heel wat planken onder handen gehad, maar geen enkele andere fabrikant maakt moederborden die consequent stabiel blijven op >160 fsb!
Bullshit.

Als je CAS 2 geheugen heb kan je NIET garanderen dat het 160MHz CAS 3 werkt. Dat een Intel processor ook altijd wel 160MHz FSB haald is even grote bullshit.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 22 december 2001 20:46 schreef allanzoet het volgende:
wacht ff hoor...
je kan cas2 en cas3 kopen, maar sinds wanneer kan je cas2 instellen op cas3 :?
Uitleg A.U.B. ?
ik heb een nieuw abit mobo, dus dat komt wel goed :)
Je kan CAS 3 geheugen met een beetje mazzel wel op CAS 2 laten draaien. CAS 2 geheugen kan je ook op CAS 2 laten draaien. Je bent dan eigenlijk aan het terug "clocken".
Vaak kan je dan wel qua MHz iets hoger komen dan dat het geheugen op CAS 2 draaid, maar dat je dan zeker 160MHz haald moet je niet geloven. (het kan wel, maar ga er niet van uit, want dan kan het vies tegen vallen)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff hoor,

wat is voor mij dan het beste geheugen om goed te kunnen oc`en?

Brand maar los!

(P.s. ook al klinkt het arrogant, geld speelt ff geen rol >:) )

Verwijderd

Topicstarter
is dit wat:

http://www.tweakers.net/pricewatch/19262

dit is dus 256mb sdram pc150 (!) cas2 van corsair

Verwijderd

Ik heb ook een Abit St6 moederbordje, ik heb er een Celeron 800 opgeprikt, loopt op een bussnelheid van 157 Mhz :* wat dus resulteert in een uiteindelijke snelheid van 1256 Mhz :)

Overigens draait mijn geheugen dan op 3/4 van de bussnelheid

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:48 schreef Big Tazzz het volgende:
Ik heb ook een Abit St6 moederbordje, ik heb er een Celeron 800 opgeprikt, loopt op een bussnelheid van 157 Mhz :* wat dus resulteert in een uiteindelijke snelheid van 1256 Mhz :)

Overigens draait mijn geheugen dan op 3/4 van de bussnelheid
ik wil ook zo mijn geheugen instellen zodat ik mijn proc verder kan overclocken, maar hoe doe je dat :?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:32 schreef allanzoet het volgende:

[..]

ik wil ook zo mijn geheugen instellen zodat ik mijn proc verder kan overclocken, maar hoe doe je dat :?
In je bios, onder cpu soft meen ik, maar ik kan nu niet kijken aangezien mijn hele computer in stukken door de kamer ligt :o

Verwijderd

Topicstarter
hehe... dat had ik vorige week ook... :P
maare, moet je iets met je cas latency time enz. doen?
ik kan kiezen tussen 2 en 3. als ik hem op 2 zet krijg ik bij de boot te zien dat het beter is om het op 3 te zetten.
en er is iets wat ik kan instellen, tussen 5/7 of 7/9 :?
en verder... ikke niet wete.

Verwijderd

Je kunt ergens de verhoudingen tussen cpu - geheugen - pci-bus instellen, bij mij staat dat op 4-3-1 wat dus inhoud dat de cpu-bussnelheid 4/4 van 157 Mhz is, de bussnelheid van het geheugen 3/4 van 157 Mhz is en de pci 1/4

Verwijderd

Topicstarter
ja! ik heb het ook op 4-3-1 maar als ik fsb op 138mhz wil zetten, boot de pc wel, maar later krijg ik een blauw scherm met de melding dat tijdens initialiseren van lmouse het systeem is gestopt. als in 3-3-1 doe krijg ik weer een blauw scherm, maar dan met (dezelfde melding) VDD
als ik 3-3-1 of 4-3-1 doe maar met minder dan 138mhz doet hij het goed.
komt dit door mijn geheugen (wat ik denk)
of door mijn proc?

Verwijderd

waarschijnlijk ligt het aan je processor, aangezien je op 4-3-1 ook niet hoger komt en het geheugen dan dus op 3/4 van 138 Mhz = 103,5 Mhz loopt, terwijl hij wel op 3/3 van 137 Mhz = 137 Mhz wil lopen volgens jou. Dit alles betekent dus dat het geheugen een bussnelheid van 137 Mhz aankan, theoretisch zou je dan je bussnelheid op 182 Mhz kunnen zetten met een divider van 3/4. Maar helaas zit je processor in de weg.

Het is ook algemeen bekend dat de latere series celeron processoren minder goed overklokbaar zijn. Zo was de eerste celeron met cache geheugen, de 300 Mhz uitvoering, stukken beter over te klokken dan de 333 Mhz uitvoering die ik hier heb liggen.

Ik ben dus bang dat je niet verder zult komen dan dat wat je tot nu toe hebt bereikt.

Verwijderd

Oh ja, heb je je voltage al verhoogt? Dat wil ook nogal eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
het voltage kan ik niet hoger zetten dan 1.825v
hoe zet ik dit hoger?
het schijnt dat je op 2.10v erg makkelijk de 1300 kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
is er een soort voltage-mod op dit mobo mogelijk?
Of is er iets anders waardoor je voltage hoger kan?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 13:20 schreef allanzoet het volgende:
is er een soort voltage-mod op dit mobo mogelijk?
Of is er iets anders waardoor je voltage hoger kan?
Dat zou ik ook wel graag willen weten, ik zit namelijk ook aan het max van 1.825 Volt :(

Verwijderd

Topicstarter
als je de nieuwste bios update erop gooit, zou het dan kunnen?

(voor de st6)
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-st6e.htm

(voor de st6-raid)
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-st6-raid.htm

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 13:34 schreef allanzoet het volgende:
als je de nieuwste bios update erop gooit, zou het dan kunnen?

(voor de st6)
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-st6e.htm

(voor de st6-raid)
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-st6-raid.htm
Zou kunnen, maar ik denk het niet, het voltage lijkt me meer iets hardware matigs wat niet met een bios update te verhelpen is.
Pagina: 1