Stand-alone DVD kopen... maar dan...

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien de prijzen van de DVD spelers met de dag lager worden heb ik ook besloten er eentje aan te gaan schaffen alleen... welke?

Heb er niet echt veel verstand van en hoewel ik al de nodige sites en search heb bekeken weet ik het nog steeds niet :( Waar kan ik aan goede test/vergelijkingen/reacties van gebruikers komen? En dan graag van apparaten die in Nederland 'makkelijk' te verkrijgen zijn (dus niet alleen bij die ene gast in Groningen ofzo... of waardanook)

Wat ik wil: graag regiovrij, mogelijkheid tot het afspelen van 'alles' (maar die 2 eisen lijken me niet te hoog). Verder heb ik momenteel een goed werkende versterker maar zonder dolby surround, digital en wat nog meer. Voorlopig ook geen plannen dit aan te schaffen.

Wat moet ik doen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

kijk op vergelijk sites als kieskeurig enzo. verder kan je een beetje rondspeuren op het forum
[search=standalone DVD].

Ook naar de lokale hifizaak gaan en je daar een beetje laten inlichten zou een beetje verhelderend kunnen zijn (ook al kunnen ze daar de verschillen tussen DVD spelers weleens overdrijven).

Ik zou eens gaan nadenken trouwens over het 'waarom' van regiovrij maken. Of dat voor jou wel zin heeft. Wil je persé DVD's uit amerika gaan importeren (internet?) of wil je buitenlandse DVD's van buiten europa kunnen afspelen? (zonder NL ondertiteling dus)? zoniet, dan kan je gewoon een normale DVD speler kopen. In nederland komen ook vrij veel DVDs' uit :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hemiparo
  • Niet online
Had idd al veel info gevonden o.a. op GoT :)
Alleen... juist DOOR het lezen komen er ook steeds meer vragen bij (beeld/geluid kwal. updaten van firmware mogelijk en waarom? mogelijkheden bij afspelen? enz.) en ik zoek het liefst van achter mijn pc wat ik wil hebben voor het in de winkel te gaan halen... anders moet ik van winkel naar winkel en krijg ik never-nooit zoveel info...

Over het regio vrij: er zijn idd DVD's die ik graag zou willen zien maar (nog, nog lang) niet in NL te krijgen zijn. Over die ondertiteling: die van mij mij heel vaak uit want als je ziet hoe er af en toe vertaald wordt :?

Verwijderd

grundig dvd players zijn iig makkelijk regio vrij te maken je hoeft alleen maar de service acess code te weten.

Dure dvd players zijn duur omdat je daar vaak direct je speakers etc op kan aansluiten. imo dus onzinnig omdat je vaak toch een losse versterker hebt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Op vrijdag 21 december 2001 17:47 schreef SuB het volgende:
grundig dvd players zijn iig makkelijk regio vrij te maken je hoeft alleen maar de service acess code te weten.
hoe kom je aan dat soort codes?

Verwijderd

Koop gewoon de Samsung die ik ook heb, speelt alles af (ook MP3) en is met 8 drukken op de afstandbediening regio vrij te maken
en kost maar 699,-

:)

/me is erg happy met z'n DVD speler

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 17:51 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

en meer... hoe komen wij eraan? (is toch geen Wrequest?)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14
Op vrijdag 21 december 2001 17:47 schreef SuB het volgende:

Dure dvd players zijn duur omdat je daar vaak direct je speakers etc op kan aansluiten. imo dus onzinnig omdat je vaak toch een losse versterker hebt.
zelfs mijn dure DVD speler kan ik niet direct speakers op aansluiten hoor

• hemiparo
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 17:56 schreef War_4_L het volgende:
Koop gewoon de Samsung die ik ook heb, speelt alles af (ook MP3) en is met 8 drukken op de afstandbediening regio vrij te maken
Kijk... zo komen we ergens :) Welke Samsung gaat het om, waar te halen en... maak je hem dan regivrij of stel je een regio in? Schijnt dat dat ook nog wel eens verschil kan geven bij het afspelen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op vrijdag 21 december 2001 17:57 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

zelfs mijn dure DVD speler kan ik niet direct speakers op aansluiten hoor
Ik ook niet In mijn dvd speler (Marantz 4100) zit niet eens een Decoder. Daar moet je wel naar kijken. ALs je versterker al een 5.1 invoer heeft koop dan een DVD speler met ingebouwde decoder. ZO niet dan maakt het niet zo veel uit wat je koopt. Echter de Decoders in de versterker is vaak beter dan de decoder in een dvd speler.
Kortom wat voor versterker heb je al staan

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 17:57 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Kijk... zo komen we ergens :) Welke Samsung gaat het om, waar te halen en... maak je hem dan regivrij of stel je een regio in? Schijnt dat dat ook nog wel eens verschil kan geven bij het afspelen?
Samsung DVD-M205, bij Megapool heb ik m vandaan,
je maakt m regiovrij :)

Verwijderd

Houd ook even het RCE gebeuren in de gaten. (RCE-Proof)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 21 december 2001 17:51 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Net zoals je aan een recept voor mosselyoghurt komt: Via grote vriend http://www.google.com. Gewoon tijpen: Grundig 5100 region

Kom je al een heel eind.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• hemiparo
  • Niet online
RCE proof... staat dat dan als specs of is het info doe van de verkoper moet komen?

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 01:18 schreef SideShowBob het volgende:
Houd ook even het RCE gebeuren in de gaten. (RCE-Proof)
Die samsung is RCE proof >:)

kheb al meerdere DVD's liggen, die met RCE beveiligd moesten zijn, maar eh, ik kan ze gewoon kijken.... >:)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zaterdag 22 december 2001 01:23 schreef victorvo het volgende:

[..]

Net zoals je aan een recept voor mosselyoghurt komt: Via grote vriend http://www.google.com. Gewoon tijpen: Grundig 5100 region

Kom je al een heel eind.
offtopic:
hmm ik kan via google niet het recept van mosselyogurt vinden jammer
Search op mosselyoghurt.
Jammer mijn vriendin kotm eten vanavond
Pagina: 1