Waterkoelsetje

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Hoihoi,

Ik heb is effe de search en the faq doorgelzen verder veel onderzoek gedaan op andere sites en nu ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen welke waterkoelset ik voor mijn XP ga kopen.

Ik heb namelijk een Athlon 1800+ XP en die is 58 graden constant en maakt een tering herrie.

Vinden jullie dit ook iets of vinden jullie het niks?!! Geef dan alternatieven:

-Danger-Den Mase2-2 (Waterjacket)
-Eheim In-Line Water Pump 1250 (Pomp)
-Danger-Den The Cooling Cube (Radiator)
-Danger-Den Chipset Block (Chipste Koeler)

Zie onder de specs van mijn pctje.

Wat zou ik kunnen verbeteren, of veranderen waardoor ik een nog betere opbrengst krijg van mijn geld, dus niet meer geld uitgeven maar een betere koeling.

Laat maar weten.

Groeten >:)

Ps. Weet eimand of dat er een ontluchtingsteje in de handel is voor het makkelijk ontluchten :Y)

Verwijderd

Goed setje hoor, maar 2 dingen:

1:Waarom een chipset koeler?, veel mobo hebben nog altijd passieve koelers, dus als je vind dat jouw chipset-fannetje teveel herrie maakt zet er dan gewoon een stiller fannetje op. Koop voor het geld van de chipset koeler een gpu-koeler, daar heb je wel wat aan.

2:De Super-cube is maar $7.50 duurder, en is een stuk beter/stoerder/mooier.

Het zijn natuurlijk maar suggesties. Verder heb je ook nog slangen nodig, bestel die maar meteen mee. Het beetje dat ze duurder zijn dan andere shops valt weg tegen de verzendkosten.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem en al waterkoeling draaien. Ik heb een maze 2-2 op mijn cpu en een maze 1 op mijn chipset. Verder heb ik een black ice radiateur. CPU word stressed hier nog steeds 50 graden, maar dat is wel op 18xx Mhz en 2.01 Vcore.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

waarom neem je geen koperen radiator voor 30 piek van de sloop :? die cooling cube is 175 ofzo, echt vet zonde van je geld man!

iStockphoto

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 21 december 2001 18:26 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem en al waterkoeling draaien. Ik heb een maze 2-2 op mijn cpu en een maze 1 op mijn chipset. Verder heb ik een black ice radiateur. CPU word stressed hier nog steeds 50 graden, maar dat is wel op 18xx Mhz en 2.01 Vcore.
Dat probleem ken ik ja. Bij mij is 1800MHz met een vcore van 2.16volt 48 graden met lucht.
Echter is 1774MHz met 2.05volt maar 38 graden full stressed.
Ik blijf wel bij 1774MHz en die 38 graden. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:58 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dat probleem ken ik ja. Bij mij is 1800MHz met een vcore van 2.16volt 48 graden met lucht.
Echter is 1774MHz met 2.05volt maar 38 graden full stressed.
Ik blijf wel bij 1774MHz en die 38 graden. :)
Lo, 10 graden verschil voor 26 lousy mhz'jes..? Beetje ongeloofwaardig :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik vind het echt de moeite niet waar nee.
Liever wat koeler dan zo'n hoge temperatuur.
Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat de SWIFTECH gewoon niet meer vermogen kan afvoeren en daardoor dus begint warm te lopen.
Tot 120watt gaat dus goed. Op 1800MHz met 2.16volt heb je dus iets meer dan 127watt.
Daar ligt dus gewoon de grens. Maar ben wel tevreden zo. 38 graden zie ik liever op zijn max. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op vrijdag 21 december 2001 18:26 schreef TD-DMZ het volgende:
Veel en veel te heet voor een waterkoeling systeem. Dat kan veel beter. Je water is vast te heet. Ik heb goede reacties gehoord over de black ice radiator, maar toen ik hem zelf zag vond ik hem verdacht klein. En mijn vermoede klopte, het water word te warm.

Een grotere radiator is een goede investering. Als je je de moeite neemt om naar de sloop te gaan heb je een hele goede. De dangerden vind ik ook klein. Ik weet niet hoe het met die super cube zit. De Big Mama is wel beter kwa grote, de rest weet ik niet, ik heb hem gezien maar niet draaiende.

Je mijn water mag niet meer dan 3 graden warmer zijn als de lucht. Maar ik ben ook een beetje gestoord enzo met mijn radiator wat ik verder niet uit ga leggen.

Hoe heb jij de Danger-den maze2-2 geinstalleerd. de laatste 2 duid erop dat er 2 peltiers onder kunnen van 40 bij 40 mm. Dan is het blok anders als dat er geen peltiers onder kunnen, hoe heb je dat opgelost???

Geef me de temperatuur van het water eens?

Probeer gewoon een beetje te helpen, mensen met waterkoeling roelen enzo. Op GoT is de kans wel eens dat ik vergeet terug te komen in topics enzo als ze niet omhoog gaan. Je kunt altijd terecht in dat forum in mijn sig ;).

35 stressed zou moeten lukken.

succes

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 17:25 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Ik heb namelijk een Athlon 1800+ XP en die is 58 graden constant en maakt een tering herrie.
Ik heb nog nooit een proc gehoord die herrie maakte. Kan je een MP3tje posten ofzo, ik vind dit wel bijzonder.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
WATER WETTER!! schijnt echt te helpen tegen corrosie.
http://www.oc-shop.nl
mengverhouding is 1/30 dacht ik (niet teveel, schijnt iets met je pomp dan mis te kunnen gaan)

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 20:05 schreef roedie het volgende:

[..]

Veel en veel te heet voor een waterkoeling systeem. Dat kan veel beter. Je water is vast te heet. Ik heb goede reacties gehoord over de black ice radiator, maar toen ik hem zelf zag vond ik hem verdacht klein. En mijn vermoede klopte, het water word te warm.
Hoe vaak moet het nou nog gezegd worden>>> Ligt aan die asus!!!!!!!!!!! Die sensor is zooooo afhankelijk van de pcb temperatuur. Als jij je mobo aan de achterkant van het bord koelt op de plek van de cpu....MEGA verschil> veel koeler!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

die blackice radiator is idd erg aan de kleine kant hoor.
die super cube van DD is een stuk beter (ook groter offcource >:))

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 21:22 schreef epsilon het volgende:
die blackice radiator is idd erg aan de kleine kant hoor.
die super cube van DD is een stuk beter (ook groter offcource >:))
wel een beetje vaag dat DD geen specs heeft over het koelvermogen van hun radiators...
Die van HW-LABS hebben wel de specs.. black ice radiator kan 418 Watt aan warmte afvoeren..
Size isn't everything :z

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 22:40 schreef DRG het volgende:

[..]

wel een beetje vaag dat DD geen specs heeft over het koelvermogen van hun radiators...
Die van HW-LABS hebben wel de specs.. black ice radiator kan 418 Watt aan warmte afvoeren..
Size isn't everything :z
Yupz , heb eens een radiator voor de boite uit een Impreza WRC geleend , dat ding was erg klein , maar deed het getest beter dan al wat ik al gelezen had in reviews . Kost natuurlijk van 350fl ...

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
die black-ice roeleert.

check sig voor de specs.

ik wind het alleen jammer dat de black-ice de beperkende factor is in het NOG verder koelen.

ik durf met die black-ice geen pelt op mijn cpu te drukken, dus wachten op de black-ice 2, de pelt heb ik alvast besteld bij de DD inkoopactie.

hmm wat betreft de grootte van de black-ice, de fins zijn goed geplaatst, evenals het "reservoir" wat in het rad zit, hierdoor kan ie ook best veel warmte afgeven.

volgens mij was er bij ochardware een bench van alle rads, en de coolingcube had een lagere score dan de black-ice, de black-ice was net boven het gemiddelde.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 00:19 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Yupz , heb eens een radiator voor de boite uit een Impreza WRC geleend , dat ding was erg klein , maar deed het getest beter dan al wat ik al gelezen had in reviews . Kost natuurlijk van 350fl ...
de boite van een WRC??

voor de sequentiele bak ofzo? :?

lijkt me trouwens dat autoradiatoren duurder zijn, zeker voor zo'n beest van auto als de impreza wrc?
Heb namelijk zelf eens gekeken voor een kleine radiator voor bmw's hebben we toch een getalletje meer nodig.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Tuurlijk is ie klein, het gaat om de kachelradiator |:(

Ik blijf er nog steeds bij dat een betere radiator een goede investering is in jullie koelsystemen.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 00:43 schreef Sinlath het volgende:
ik durf met die black-ice geen pelt op mijn cpu te drukken.
:? geen pelt ? 418 Watt aan warmte afvoer niet genoeg ?
of plaats je 3 172watt pelts ?

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:42 schreef DRG het volgende:

[..]

:? geen pelt ? 418 Watt aan warmte afvoer niet genoeg ?
of plaats je 3 172watt pelts ?
je moet die 418 Watt niet zo letterlijk nemen, nies net ff door de radiator, en voila 450 Watt afvoer.

die 418Watt is bij een bepaalde watertemp minus luchttemp, en een bepaalde hoeveelheid lucht en water door de radiator. Hoe groter het verschil tussen de temperaturen, en hoe meer lucht en water door de radiator stromen, des te hoger zal de afgifte zijn.

Aangezien de black-ice 1 volgens een hoopmensen net ff te klein is, zal het dus wel zo zijn dat bij normale omstandigheden ( water=>30c lucht=>20c ,100 cfm lucht door de radiator en 300Liter water per uur ) dat de afgift meer richting de 100Watt is

p.s. de afgift wordt na een tijdje precies gelijk aan die van de proc ( en eventueel peltier en/of dompelpomp )

is namelijk de afgift niet hoog genoeg, dan zal "vanzelf" de watertemp gaan stijgen.
Pagina: 1