Toon posts:

Mijn WC voorbereidingen. Advies graag........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten dat ik met mijn volgende salaris een waterkoeling opstelling ga kopen / bouwen.
Nu heb ik van mijn pa een mooie vijverpomp gekregen die 3000 liter per uur doorpompt, dus om met die pomp te kunnen werken ga ik een flink reservoir onder mijn pc maken, net zoals a.p. versteeg heeft, alleen dan nog een tikkie groter.
Verder heb ik momenteel nog niks, dus ik wil graag hier ff vragen wat nou het beste is op het gebied van waterkoeling.

Mijn radiator wordt sowiezo een Danger-den cube met 2x een delta 120mm HP erop.

Alleen waar ik nog niet helemaal uit ben is welke koelblokken ik het best kan gebruiken.
Aan de vorm te zien lijkt een Danger-den maze-II het beste, en een mooi alternatief is de swiftech voor socket-a bordjes.

Voor mn chipset en videokaart koeling heb ik echt geen idee wat ik moet nemen, dus hierbij hoor ik graag van de ervaren waterkoelers wat ze mij aan kunnen raden...

Alvast hartelijk bedankt voor het advies !!!!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
<li> 3000 liter pomp? Waarom zoveel? Zal wel zo'n groot bakbeest zijn :)
<li> Een groot reservoir? Waarom zo groot?
<li> 2x 120mm Delta HP? Enig idee hoeveel lawaai 1 zo'n ding maakt, laat staan 2?

Ik wil het niet afkraken maar ik stel voor dat je nog ff rondkijkt.
Een DangerDen Maze II gaat perfect werken.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
leuke grap! ROFL! :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 21 december 2001 18:11 schreef Phreak het volgende:
<li> 2x 120mm Delta HP? Enig idee hoeveel lawaai 1 zo'n ding maakt, laat staan 2?

Of een swiftech blokje.

Een homemade blok die zo'n 2 cm diep is is ook wel leuk.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik neem aan dat je ook waterkoeling neemt voor de stilte.

Dus een 120mm Delta HP is een beetje overkill.
En die paar graden dat het water dan koeler word weegt niet op tegen de pokke herrie die die dingen maken.

Neem gewoon Sunon op 7v of Papst.

Groot reservoir... waarom?

Verwijderd

3000L/H pomp is wel erg extreem. Een grotere resevoir maakt voor de temps niks uit. 2xHP fans is ook wel erg extreem. Van mij mag het hoor, maar je zou bijna dezelfde watertemps kunnen krijgen met 'gewone' 12CM fans. Scheelt misschien 2*C

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik die 3000 liter/uur pomp gebruik is puur omdat ik die gratis kan krijgen, en een groot reservoir heb ik nodig om die 3000l/h pomp in onder te dompelen.
Vandaar dus. :)

Verwijderd

Ik ben geen fan van die Swiftech blokken, dus ik zou voor de Maze2 gaan.

2x 120HP is overkill. Ik gebruik 1 Sunon fan op de radiator, en da's genoeg om de warmte afkomstig van de 172W peltier + processor af te voeren.

• Creep
  • Laatst online: 14-05 20:57
:? :? bril omlaag :? :?

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 01:41 schreef DaBit het volgende:
Ik ben geen fan van die Swiftech blokken, dus ik zou voor de Maze2 gaan.

2x 120HP is overkill. Ik gebruik 1 Sunon fan op de radiator, en da's genoeg om de warmte afkomstig van de 172W peltier + processor af te voeren.
Waarom ben jij geen fan van die swiftech blokken want het was toch echt jij die zei dat je die dingen lichtjes lauw aanvoelden door de hitte van een 172 watt peltier?

Verwijderd

Juist ja, lichtjes lauw. Niet koud dus. En dat was met kraanwater.

Mijn blok blijft nog ijskoud als ik de gasbrander erop mik. De Maze2 volgens mij ook.

Verwijderd

Mijn swiftech werkt perfect, veel koeler dan de meeste WC systemen.
Die pomp mag je wel goed gaan knijpen, 3000l/h is veeel te veel. Door de snelle stroming zal het water de warmte niet opnemen.
Dus neem eeen andere pomp, heeft minder herrie warschijnlijk, neemt minder vermogen en warmt t water minder op dan een 300 watt verwarming in je reservoir.
En betreft de fans, zoals gezegd maken ze teveel herrie, neem desnoods een oude 2e hands radiator van de sloop en hang er een paar voedingsfans aan, in push/pull effect. zal nooit veel schelen met 2 delta's

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

* 3000 liter pomp omdat deze gratis is.

* Dangerden cube radiator met 2x delta.

Mis ik hier iets :?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om die pomp gewoon wat minder stroom te geven en zo te knijpen, of is dit slecht voor je pomp ???

Verwijderd

Topicstarter
En nog iets.
ik ga niet alleen mn cpu waterkoelen maar ook mn videokaart en chipset.
Doordat het water nu door 3 blokjes en een radiator stroomt is de stroming toch al een stuk minder dan met alleen een cpu blok.
Dus misschien is die 3000l/h pomp nog niet eens zo'n slecht idee.

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Op zaterdag 22 december 2001 13:55 schreef Herman het volgende:
* 3000 liter pomp omdat deze gratis is.

* Dangerden cube radiator met 2x delta.

Mis ik hier iets :?
Juist, koop lekker een sicce nova of idra voor een paar tientjes bij je lokale dierenwinkel en bezuinig eventueel op een radiator en zeker op die 2 delta-fans, want dat is overkill, zoals eerder aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:50 schreef _Evert_ het volgende:

bezuinig eventueel op een radiator
Nope, zekers niet.
Dat is nou juist het belangrijkste in je hele WC..........

• _Evert_
ja, maar een radiator kan je eventueel ook van de sloop voor een geeltje krijgen.....maar dat is je eigen keuze natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:54 schreef _Evert_ het volgende:
ja, maar een radiator kan je eventueel ook van de sloop voor een geeltje krijgen.....maar dat is je eigen keuze natuurlijk
Heb je gelijk in jah, alleen ik wil mn comp liefst zo strak mogelijk houden, dus dat stond niet in mn planning :D

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02-2025
Op zaterdag 22 december 2001 01:45 schreef Creep het volgende:
:? :? bril omlaag :? :?
Lolz :)
Op zaterdag 22 december 2001 02:43 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
...
Die pomp mag je wel goed gaan knijpen, 3000l/h is veeel te veel. Door de snelle stroming zal het water de warmte niet opnemen.
...
Niet waar, door de snelle stroming kan het water idd minder warmte opnemen omdat het zo snel door het koelblok gaat, maar dan is er weer vers koud water voor in de plaats... dus hoe sneller de stroming, hoe beter hij koelt! 8-)

Heb een upgrade nodig =/

• _Evert_
Op dinsdag 25 december 2001 14:57 schreef Death996 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in jah, alleen ik wil mn comp liefst zo strak mogelijk houden, dus dat stond niet in mn planning :D
Mag ik dan aanraden dat je die grote pomp lekker laat voor wat het is, en voor een kleinere pomp gaat? Dat ziet er strakker uit, stiller en je hebt geen lomp resevoir nodig om het in te dompelen.
Je kan er meestal met die kleine aquariumpompjes voor kiezen om ze in-line te zetten, dan heb je dus een gesloten systeem en helemaal geen resevoir nodig.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, aangezien ik van de een hoor dat die pomp wel goed is en van de ander juist van niet ga ik hem in 1e instantie gewoon in een opstelling buiten mn pc testen, en dan beslis ik later wel of ik hem ge gebruiken of niet.

• _Evert_
Ja, kan. Houdt wel even in de gaten dat je systeem niet gaat lekken, want met een grotere pomp komt er meer druk op het systeem te staan dan met een kleine. Als je netjes slangklemmetjes aanbrengt, mag dit natuurlijk geen probleem zijn. Succes ermee...

Verwijderd

Topicstarter
ik laat hem eerst gewoon stanbd-alone draaien en daarna leg ik mn pc op zolder, sluit ik de hele mikmak aan en kijk ik of de resultaten goed genoeg zijn.

• The-Source
  • Laatst online: 14-05 17:38
Op vrijdag 21 december 2001 18:11 schreef Phreak het volgende:

Nou als 1 HP 80dba maakt dan maken 2 HP's samen maar 83dba (ja ik heb opgelet bij natuurkunde ).

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geluidsniveau boeit me totaal niet.
Het gaat mij om oc-resultaten.
Pagina: 1