[MacWin] Vanaf iMac -> PC afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Hallo,

Ik heb thuis een iMac en een paar PC's, die staan nu in een netwerk maar ik krijg het niet voor elkaar om de iMac op de Xerox laserprinter/copier te laten afdrukken. Ik heb al het programma PC MacLan, maar het lukt niet om de iMac zo in te stellen dat die op die printer afdrukt. Ook in de Netwerkbrowser ziet de mac de printer niet.

Alvast bedankt,

Karst

P.S> Weet er iemand hoe je de imac zo in kan stellen dat die een netwerkverbinding heeft met IP 192.168.0.2 en nog wel gewoon een internetverb. kan maken met de telefoonverbinding?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> NOS

Verwijderd

Misschien kun je proberen om dave op de mac te installen. Maar verder heb ik daar niet zoveel ervaring mee.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Heb het geprobeert, maar heeft geen zin. De verbinding is nu in orde, maar XEROX heeft geen mac-drivers en/of PPD file (Mac werkt met postscript). En als ik de standaard ppd-file kies print die rommel!!!

Misschien heb je hier nog wat aan?

Karst
--------------------
Semper idem, semper penis
Altijd dezelfde, altijd de lul

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
linux op je mac installeren komt alles goed

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

je zou het met MACSERVERIP / MACSHAREIP kunnen proberen, maar dat is niet gratis (euhm... nee, je krijgt het niet :P)

mocht je printer een netwerk aansluiting hebben dan kan je met een mac ev. ook direct naar ip printen, moet je hem alleen open stellen voor appletalk.
Pagina: 1