Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in huis ADSL gedeeld via 2 nic's in server. Alles werkte prima met volgende instellingen:
In server: -1e nic met vast ip op ADSL
-2e nic voor intern netwerk als vast op 192.169.0.1 met subnet 255.255.255.0
Internet heb ik gedeeld via ICS (OS = Win98 SE)
Alles werkte prima, totdat we een keer de server moesten verhuizen, en daarna ligt t netwerk plat. Op server werkt internet prima, maar wil niet routen terwijl er nix aan instellingen is verandert.
Opnieuw installeren van nic voor intern netwerk hielp niet.
Prob is dat de clients nu allemaal een ip krijgen van 0.0.0.0 als ze aut. ipadres willen verkrijgen. Probeer ik via ipconfig dat te vernieuwen krijg ik foutmelding: ' DHCP is niet beschikbaar. Schakel over naar andere adapter'

Wie kan me helpen?
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Je hoeft niet te schreeuwen, ik zie et zo ook...

Maar blijkbaar draait de dhcp server niet (of iets mis in de config) is het netwerk fysiek in orde ?

Welkom btw..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Je hoeft geen gebruik te maken van DHCP...zeker niet als je maar 2 pc's hebt.
Ik neem aan dat je het simpel houdt: alleen TCP/IP

server:
IP: 192.168.0.1
Mask: 255.255.255.0
DNS: (DNS van je provider)
Gateway: nvt

client:
IP: 192.168.0.2
Mask: 255.255.255.0
DNS: (DNS van je provider)
Gateway: 192.168.0.1

Zo moet het werken als je gewoon ICS hebt draaien op je server...wel op de goeie netwerkkaart heh! :)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:18

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op vrijdag 21 december 2001 17:14 schreef DaChief het volgende:
192.169.0.1 met subnet 255.255.255.0
Tikfout????

Anders moet je er ff 192.168.0.1 van maken

[edit]

Client-instellingen OK?

Verwijderd

Je moest iets verhuizen...
toevallig geen kabeltje los of brak? Als je verder niets hebt veranderd moet dat het zijn.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van geschreeuw :P

Ik zal het eens proberen met een vast ip adres mee te geven. Dan moet ik wel de gateways en DNS'en meegeven, toch?

En ja, is typefout. Moet idd 192.168.0.1 zijn :)

Het rare is dat ik op de clients geen IP adres krijg als ik 'autom. ip adres geven' doe, terwijl ik voorheen er gewoon netjes 1 kreeg uit de range 192.168.0.x

Ik zal het eens proberen.
Bedankt iig voor jullie snelle bijdrage!

Verwijderd

Topicstarter
En btw, The_Ghost: thnx :)

Ff iets vergeten te melden: ik heb idd ook een probleem met netwerk. Ik kan tussen de clients (idd, meervoud) en server NIET pingen. Aan bekabeling kan t niet liggen. Die heb ik al 3x vervangen :P
Plz advice (en dan ff niet zeggen dat ik Winproxy, Sygate etc etc moet gaan gebruiken :P)
Pagina: 1