Toon posts:

Kapotte Athlon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van iemand op mijn vorige werk een oude proc. Met de vraag wil jij eens even checken of tie het doet.

Ik ben 1,5 uur bezig geweest met alcohol want de hele proc zat vol onder de Artic Silver. Nu istie helemaal schoon en heb hem uitgetest op mijn A7V. Helaas .. hij doet helemaal niks.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.biz/pics/EOAASTSMHHE

Moet zo'n processor nou iets vertonen aan schade ofzo als hij het niet meer doet? Hij heeft wel eerder gewerkt namelijk.

Verwijderd

Ligt het nu aan mij of is die core helemaal afgebrokkeld daar aan de bovenkant?

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Arctic Silver geleid een heel klein beetje dus het zou kunnen dat er ergens kortsluiting heeft opgetreden.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
Op vrijdag 21 december 2001 16:49 schreef Flipke het volgende:
Ligt het nu aan mij of is die core helemaal afgebrokkeld daar aan de bovenkant?
volgens mij is ie gewoon smerig hoor

Verwijderd

Topicstarter
Die witte stukje die je erop ziet die kreeg ik er niet zo goed af. Ik denk dat een residu is van na het proberen. Maar wat is die donkere rand aan de bovenkant en van die 2 zijkanten. Is dat soms dat ie doorgebrand is?

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 16:52 schreef maartenb het volgende:

[..]

volgens mij is ie gewoon smerig hoor
Oh, in dat geval sluit ik be aan bij Splatter, een andere optie zou zijn dat ie gewoon echt stuk is gegaan door b.v. te hoog overclocken, of verkeerd plaatsen dan de koeler (doorgefikt, maar maar nettekes, zodat je het van de buitenkant niet kan zien..snappie ;) )

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
En dat kussinkje links onderin; hoe is dat gekomen??
Het is maar net wat je schoon noemt

Taal fouten inbegrepen ;)

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Op vrijdag 21 december 2001 16:53 schreef GdW het volgende:
Maar wat is die donkere rand aan de bovenkant en van die 2 zijkanten. Is dat soms dat ie doorgebrand is?
Die vlek op het grijze "behuizing" van de processor bedoel je? Dat hadden mijn vorige 2 (levende) TB's ook, dus dat is wel normaal.

Verwijderd

Topicstarter
heb net even een ander kiekje gemaakt van de werkende huidige Athlon. Daar zit dat donkere spul ook op.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/ERERHOSMHHE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 16:57 schreef klaasbram het volgende:
En dat kussinkje links onderin; hoe is dat gekomen??
Het is maar net wat je schoon noemt
Per ongeluk heb ik zo'n klein schuimrubber stukkie eraf gewreven, maar dat kun je er perfect opleggen. Die verschuift ook niet.
Ok, het is niet tot het uiterste schoongemaakt, was al moeilijk genoeg met een wattenstaafje. :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op vrijdag 21 december 2001 16:59 schreef GdW het volgende:
heb net even een ander kiekje gemaakt van de werkende huidige Athlon. Daar zit dat donkere spul ook op.

[afbeelding]
Zijn jullie in de familie bang dat je niet voldoende koelprut op de core doet ofzo?
De koelprut moet alleen op de core (naast de core kan het op geleiden de delen komen wat kortsluiting kan maken). Zelf ff uitsmeren met een bankpasje of zo (hccnet pasje werkt ook goed). Je hoeft maar ter grote van een rijstkorreltje spul er op te doen

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 17:03 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Zijn jullie in de familie bang dat je niet voldoende koelprut op de core doet ofzo?
De koelprut moet alleen op de core (naast de core kan het op geleiden de delen komen wat kortsluiting kan maken). Zelf ff uitsmeren met een bankpasje of zo (hccnet pasje werkt ook goed). Je hoeft maar ter grote van een rijstkorreltje spul er op te doen
Die 1200 mhz, was van iemand op het werk. Die prut van de 900 komt van de standaard koelpasta-plaatje (of sticker) die ik bij de Spire cooler kreeg. Ik heb zelf eigenlijk nog geen koelpasta.

Maar bedankt voor de tip :Y)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Erg gezond ziet ie er niet uit :9. Trouwens hele cpu onder de AS? Als ie daarna is aangezet is ie dood ja :9. Want dan hebben de L bruggen (1t/m7 d8ik?) contact met elkaar gemaakt...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

zijn ook geen slimme jongens he!

de geleiding is toch beter met het spul erop maar dan ook voor het gedeelte wat het meest gekoeld moet worden...

dan denk ik dus niet Direct aan de L bruggetjes!!

maargoed leuk als sleutelhangen aan je tas ofzow >:)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 december 2001 18:55 schreef Chemical_X het volgende:
zijn ook geen slimme jongens he!

de geleiding is toch beter met het spul erop maar dan ook voor het gedeelte wat het meest gekoeld moet worden...

dan denk ik dus niet Direct aan de L bruggetjes!!

maargoed leuk als sleutelhangen aan je tas ofzow >:)
Ken jij Twistedbikkel >:)?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, toen ik hem kreeg zat er overal AS op. Ik denk ook dat ie daardoor de proc heeft gemold. Lijkt me de meest logische verklaring als ik jullie replies allemaal zie.

Tja, dan maar als sleutelhanger, maar wel ff die pootjes bijvijlen, ze zijn vlijmscherp. Was daar vroeger (een jaar of 1 - 1,5 geleden) geen topic van over die sleutelhanger? Of een nieuws item, kan me wel iets van herinneren.

• internetinfo
  • Laatst online: 22-08 19:23
dit zaakje ziet er niet fris uit ;)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:42
Het lijkt net alsof er met een potlood ALLE bruggen zijn ingekleurd, alof diegene hem "unlocked" heeft. Probeer anders nog even met een gum de bruggen "open" te gummen, klinkt misschien gek hoor... :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je die mooi afkuist, kan je hem DOA terugsturen hoor, daar ziet niemand graten in.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 december 2001 19:47 schreef GdW het volgende:
Ja, toen ik hem kreeg zat er overal AS op. Ik denk ook dat ie daardoor de proc heeft gemold. Lijkt me de meest logische verklaring als ik jullie replies allemaal zie.

Tja, dan maar als sleutelhanger, maar wel ff die pootjes bijvijlen, ze zijn vlijmscherp. Was daar vroeger (een jaar of 1 - 1,5 geleden) geen topic van over die sleutelhanger? Of een nieuws item, kan me wel iets van herinneren.
Geef toch aan Twistedbikkel >:)

Pagina: 1