Toon posts:

[CM]+[WC] Hoe de pomp aan/uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik wil als ik m'n systeem aanzet dat dan ook de waterpomp aan gaat.
Ik moet nu elke keer de stekker van de pomp inpluggen wat ik erg lastig vind.
Is er niet een oplossing dat ik via m'n enermax de kabel van de pomp hier ergens op soldeer en zo de pomp aangezet word of moet ik dit via een relai gaan doen.
De pomp moet dus uit staan als het systeem niet gebruikt word en aan gaan als ik de comp opstart.

Oplossingen zijn zeer welkom.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er gewoon een relais tussen gezet (geschakeld door de 12V van m'n voeding) ... dus als compu aangaat ... gaat pomp ook aan.

Ook heb ik een extra schakelaar ertussen gezet om relais te kunnen overrulen. Nu kan ik dus ook zonder mijn compu aan te zetten mijn pomp aanzetten (om te testen).

Een echt goed schema ofzo heb ik niet ... (ik heb niet zoveel verstand van electro, mijn pa heeft het in mekaar gesoldeerd :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb een stekkerblok met zo'n rode aan uit knop erop voor mijn gehele pc. Als ik het blok aanzet gaat mijn pomp draaien. En als ik dan op het knopje van me pc druk gaat die aan. Dus altijd pompen, ook als de pc uit staat.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:30 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb een stekkerblok met zo'n rode aan uit knop erop voor mijn gehele pc. Als ik het blok aanzet gaat mijn pomp draaien. En als ik dan op het knopje van me pc druk gaat die aan. Dus altijd pompen, ook als de pc uit staat.
Psies heb ik ook :)
Dit is de makkelijkste oplossing lijkt mij.

Verwijderd

ik heb voor mijn 220 volt 12 x 12 cm fan gewoon een Relais gebruikt , heel makelijk om aan te sluiten. Het is gewoon een electronisch schakelaartje :7

Verwijderd

Het word saai, maar ook ik heb een relais in m'n Enermax geknoopt. Nu komen er 2 extra voedingsdraden uit: namelijk 220V.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb een master slave stroombron
werkt ook lekker
je doet gewoon je pc in de master en de rest in de slave's
als je dat je pc aan zet gaat alle zooi die er in zit aan
en als je pc zich uitschakeld gaat alles weer uit
heel simpel en makkelijk

* MokerHamer vind dit heel makkelijk voor divx'jes maaken als hij dan de pc instelt om uit te gaan als hij klaar is met rippen gaat ook alles uit

zo'n ding kost alleen weer 300 piek
( :7 heb ik er natuurlijk niet voor betaald)

mail maar ff als je info wilt

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Bouw dit en prop die ledjes in je baybus !

http://home.planet.nl/~haar0369/relais.doc

Verwijderd

Topicstarter
Cool.

Ik zal de komende dagen wel wat gaan prutsen.
Het is eigenlijk wel raar dat er niet gewoon een kompleet printje te koop is wat je gewoon aan de 220-uit van de voeding kan hangen en hier de geschakelde 220 vanaf kan halen.!!
Ik wil hier ook nog een ledje bij zette dat ik kan zien of de pomp wel/niet aanstaat.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Pagina: 1