Toon posts:

Niet genoeg stroom voor mijn kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leadtek ti200 (gf3ti200) Als ik hem overclock tot meer dan 540 Mhz (geheugen) valt het beeld stil. verder geen probleem hoor, is ook wel genoeg, maar als ik de gpu onderclock gaat hij wel hoger. Kan het zijn dat mijn moeder bord geen stroom genoeg geeft? Bijvoorbeeld omdat hij een liniaire power convertor heeft? (Ik weet niet zeker of hij dat heeft) Ik heb een MSI k7t pro2 moederbord met een athlon(tb) 900Mhz Ik heb verder van alles al geprobeert, maar niets schijnt te helpen. Iemand nog tips, of info over dat moederbord?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Het geheugen kan het gewoon niet meer aan, dus gewoon niet zo hoog overklokken. Zo simpel als dat.

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Waarom haalt mijn geheugen, als mijn core veel lager staat dan de 580 mhz?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Wat voor een voeding heb je dan? Hoeveel watt?

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt maar als het aan mijn stroomvoorzieninging ligt ligt het daar waarschijnlijk niet aan, maar aan de hoeveelheid stroom die het moederbord toevoert aan de kaart. Overigens haal ik die 580Mhz wel helemaal zopnderartefacten :) . De ram kan het dus in ieder geval wel aan. Alleen is een core op 150 in plaats van 175 een beetje vervelend. :(

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm een liniaire spannings omvormer zal je in een moderne PC niet snel tegenkomen, vanwege het bedroevend lage rendement.
Maarruh dit klinkt idd als een gevalletje te weinig stroom je kan evt een extra 5v aan je kaart solderen, meestal is er wel een plekje op die kaart te vinden waar je een draadje op kan solderen.
Het zou ook kunnen dat de voeding (5v>3v cq 2 of 1 volt converter) op de kaart zelf te weinig stroom kan leveren dan kan je met bv een LM317 nog een paar amperes erbij leveren.
Let wel op dat een LM317 een laag rendement heeft en je dus zoveel mogelijk de stroom uit de videokaart voeding zelf moet betrekken.

Powered bij meergranenbrood.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik zal het even uitleggen. >:)
Mijn ASUS v8200Ti200 gaat tot 245MHz voor de core en 555MHz voor het memory.
Het 'probleem' dat jij beschrijft heb ik ook, maar is niet aan een bepaalde spanning te wijten.
Zowieso heb je maar 4ns geheugen op de kaart, wat maar goed voor 500MHz is, dus alles hoger is meegenomen.
Ik krijg op 555MHz geen enkele artifact.
Ga je over een bepaalde grens, dan krijg je gewoon hang-ups.
Zet jij je core lager, dan gaat je geheugen hoger klopt.
Is logisch ook, want je core kan de data veel langzamer doorgeven aan het echt te snelle geheugen, waardoor het dus niet uitmaakt kwa snelheid.
Je hebt dus meer aan een middenweg. Als je je kaart perfect op 240/540MHz stabiel kunt draaien, dan zou ik tevreden zijn als ik jouw was.
Oh, je videokaart maakt alleen maar gebruik van de AGP x4 spanning en dat is 1.54volt in dit geval. Deze wordt gegenereerd via de transistors op het board vanaf de 5volt lijn.

/offtopic
Verder heb ik mijn 3dmark2001 score net weer verbroken. Ik sta nu op de 2de plaats. 9168 punten. :)
/offtopic

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1