[JS] innerHtml legen werkt niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Situatie: <tr> met daarin een <td> met een knopje wat onder de huidige <tr> een tabel gooit mbv. innerHtml Nu wil ik als ik weer op het knopje klik dat het innerHtml gedoe weer leeg wordt.. maar innerHtml denk daar anders over.
code:
1
2
3
[..]
oView.innerHTML='';
[..]

Wat is hier mis mee? Als ik dit doe blijft er een spatie staan (lijkt het) op de plek waar ik eerst de HTML bijgooide.

Edit: is er geen property (of hoe dat ook heet) voor innerHtml om het hele gedeelte te legen?

Verwijderd

Wat is die oView? Ik ben dit nog nooit tegengekomen, dus als je meer info hebt hoor ik het graag. Welke browser/os etc?

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 16:28 schreef Blues het volgende:
Wat is die oView? Ik ben dit nog nooit tegengekomen, dus als je meer info hebt hoor ik het graag. Welke browser/os etc?
Hm, okay het hele scriptje dan maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
var imgOpen = new Image;
imgOpen.src = '../../home/gfx/b_top_down.gif';
var imgClose = new Image;
imgClose.src = '../../home/gfx/b_top.gif';
function swap(oSource, oView, oImage)
{
if(oSource && oView && oImage)
{
if(oView.innerHTML.length > 6)
{
oView.innerHTML='';
oImage.src=imgOpen.src;
}
else
{
oView.innerHTML=oSource.value;
oImage.src=imgClose.src;
}
}
}

Aangeroepen met:
code:
1
..onclick="swap(source105,view105,this)">

Het wordt dan in het divje: <div id="view105"></div> gezet. Maar leegmaken: ho maar :( fucked up javascript, `k ben toe aan vakantie...

• Blue-eagle
  • Niet online
Systeem @ work:
AMD Celeron 1000 Mhz 256 mb DDR Ram int. geh. Win2000 met IE6.0

Verwijderd

code:
1
onclick="swap(source105,'view105',this)">

Denk ik.

Verwijderd

Ohnee, da's onzin. Never mind.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 16:40 schreef Blues het volgende:
Ohnee, da's onzin. Never mind.
:) klopt, hij doet het nl. gewoon, op het compleet leegmaken na... :{

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmm.. die innerHTML is niet te vertrouwen. Doe maar eens op een willekurige plek in je doc iets van balh.innerHTML = "<table><tr><td>blaat</td></tr></table>";

Als je daarna de source bekijkt heeft ie alles in uppercase genaar en allerlij THEAD's enzo ertussen gezet ! :?

Hij interpreteert dus eerst wat jij erin wilt frotten en dat wordt aangepast aan de wensen van ie.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 10:06 schreef Jaaap het volgende:
Hmmm.. die innerHTML is niet te vertrouwen. Doe maar eens op een willekurige plek in je doc iets van balh.innerHTML = "<table><tr><td>blaat</td></tr></table>";

Als je daarna de source bekijkt heeft ie alles in uppercase genaar en allerlij THEAD's enzo ertussen gezet ! :?

Hij interpreteert dus eerst wat jij erin wilt frotten en dat wordt aangepast aan de wensen van ie.
:? als het js is past hij toch de bron niet aan, maar alleen de iets in z`n cashe ofzo?
Maar een collega van me die op vakantie was en gister nog ff aan kwam waaien, heeft me ff duidelijk gemaakt dat een <div> altijd ruimte over schijnt te laten ofzo.. na een innerHtml that is..

Vaag. Maar ook jammer, want het moet en zal me lukken :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 22 december 2001 11:44 schreef Blue-eagle het volgende:
heeft me ff duidelijk gemaakt dat een <div> altijd ruimte over schijnt te laten ofzo..
Probeer het anders eens met een <span> ofzow. Dat scheelt je in ieder geval al een line-break.
Pagina: 1