Toon posts:

Zucht: NAT & servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Achterop de modem staat dat de garantie na December 2001 vervalt. Mooi, upgraden die zooi naar de Pro versie. Vooral flink veel gelezen op verschillende boards en uiteindelijk vannacht om half 5 de knoop doorgehakt. Voordat ik dus die knoop doorhakte, heb ik dus goed gelezen hoe het zit met de servers die ik draai (Apache, MySQL, POP3 en IMAP en FTP). Die zouden op te lossen zijn met de NAT instellingen.

Afijn, dus de knoop doorgehakt. Het modelletje is nu een Pro versie (volgens velen, maar niet volgens Alcatel) geworden en de vele opties in het 10.0.0.138 menu bevallen me wel. Tja, slapen zou ik toch al niet meer doen, dus we gaan maar aan de slag.
Allereerst deden alle servers op POP3 en IMAP het niet. Waarom POP3 en IMAP het wel deden is mij tot nu toe een gigantisch raadsel. Afijn, beetje lopen kloten met die NAT instellingen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de webserver en FTP goed.

De dingen die ik heb gedaan om het goed proberen te krijgen is:

- NIC OOK de ip gegeven die je krijgt als je dus internet. Dus 10.0.0.150, maar dus ook 212.129.171.* gegeven via de tcp/ip instellingen bij win2000. Dit werktte bij mij perfect, omdat ineens de FTP server zin had om te reageren, alleen bleef ik een "can't establishe connection" error overhouden.
Aangezien mijn httpd.conf van Apache in het begin dus grote moeite had met het IP 10.0.0.150, waardoor hij dus niet de server op wilde starten. Nu de NIC ook het Ip heeft gekregen, wil Apache wel opstarten, maar de server is alleen intern te bereiken. Met mijn chello account kom ik er met geen mogelijkheid op, terwijl hij toch zoekt naar het IP 212.129.171.*. Maar goed, met het geven van het IP aan de NIC voorkom je dus ook wat problemen.

- Toen heb ik de FTP server in passive mode (Serv-U 3.0) laten lopen met toevoeging van het IP 212.129.171.*. Wonder boven wonder ging alles nu perfect goed met het inloggen van mijn account vanaf een chello account. Dus FTP kwestie opgelost. Lijkt het.

- Toen ben ik gaan werken met die nat.ini's. Flushen, defaulten, createn en noem maar op wat ik inmiddels al wel niet gedaan heb, maar niks werkt in mijn ogen. Stel ik de nat.ini in dat er alleen defserver aanwezig is en ik ga naar GRC.com om mijn poorten te controleren, dan zie ik dat vanalles open staat, behalve mijn poort 80 :(, terwijl Apache toch loopt. Dus weer een entry aangemaakt w.b. poort 80, maar nope, niks wil werken. Installeer ik een NAT.ini van het internet af (die slingeren ook rond) dan ben ik in volledige stealth mode en krijg ik al helemaal met geen mogelijkheid een servertje open.

- Nu zit ik in DHCP_Spoof mode en alles werkt weer als vroeger. Maar dit is alleen te doen voor 1 pc. Terwijl in in de toekomst wel met meerdere pc's wil werken.

Hoe in godsnaam zorg ik toch dat ik alles lopend krijg achter een NAT?

Iemand toch nog een suggestie?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
jawel hoor, je moet t effe in je modem goed instellen.....simpel zat....doe je als volgt:

1 maak een telnet verbinding naar je modem
2 type in:
nat
create protocol tcp outside_addr=212.129.171.*:21 inside_addr=10.0.0.150:21
save
exit
ipconfig firewalling=off
3 klaar.......je kunt voor die :21 iedere poort zetten natuurlijk, net zoals voor je 10.0.0.150 je elk intern ip kunt nemen. mocht je nu alles naar 1 willen sturen dan moet je defserver addr=10.0.0.150 moeten gebruiken

suc6

iRacing Profiel