Airflow, hoe dan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 21:10
In de FAQ staat dat dit een goede manier is voor je airflow:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gif

Nu is het dus zo dat op die bovenste plek de fan van mijn voeding zit. Die dus naar binnenblaatst om die voeding te koelen. En ondering mijn kast zit een fan die ook naar binne blaast. Waardoor er dus inprincipe overdruk ontstaat in me kast,waardoor het dus warmer wordt.

En nu? :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Je zou onder je voeding, ten hoogte van je CPU nog een voeding kunnen zetten die lucht naar buiten blaast :)

Verwijderd

Gewoon voedingfan omdraaien. Geen probleem voor een echte Tweaker

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
voedingsfan moet naar buiten blazen joh, das veel beter je gaat die warme toch niet terug in je kast sturen!!

Voedingen die std naar binnenblazen sporen niet helemaal en zijn gewoon slecht.

verder kan je onder je voeding nog een fan plaatsen, of in de boven kant van je case wat blowholes maken, in de zijkant van je case.. zat mogelijkheden dus.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
dat is idd het meest makkelijke ...

[zeurpietmode]
had je dat niet zelf kunne bedenken ?
[/zeurpietmode]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

3Dblaster, ik snap niks van je sig. Ik klik erop voor een Alu kast te zien. Krijg ik een link naar een oude moderater thread :? :?

• PluueeR
Op vrijdag 21 december 2001 15:28 schreef TheDarkLord666 het volgende:
dat is idd het meest makkelijke ...

[zeurpietmode]
had je dat niet zelf kunne bedenken ?
[/zeurpietmode]
Mag ik er misschien van uit gaan dat de fabrikant van die voeding weet hoe om die fan moet?

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:25 schreef 3DBlaster het volgende:
Gewoon voedingfan omdraaien. Geen probleem voor een echte Tweaker
Oei, heb ik fout gecopyet en gepastet. FF opnieuw

edit:

Nee, m'n sig zat vol. FF m'n harddisks verwijderd >:)

• Anarril
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04-2024
Op vrijdag 21 december 2001 15:30 schreef GdW het volgende:
3Dblaster, ik snap niks van je sig. Ik klik erop voor een Alu kast te zien. Krijg ik een link naar een oude moderater thread :? :?
dat kan wel kloppen. Door de manier waarop het forum in elkaar zit kloppen de threadnummers na een tijd (weken, maanden) niet meer. Ik heb ook wel eens urls gehad waarvan ik me afvroeg wat ik er in vredesnaam mee moest :P.
Maar nu jij 3Dblaster er zo vriendelijk op gewezen hebt wil hij er vast wel wat aan doen :)zodat we allemaal naar zijn practige alu kast door kunnen klikken.

Verwijderd

Ik moet toch ergens reclame voor maken >:)

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op vrijdag 21 december 2001 15:36 schreef PluueeR het volgende:

[..]

Mag ik er misschien van uit gaan dat de fabrikant van die voeding weet hoe om die fan moet?
nee blijkbaar dus niet

offtopic:
Gibson?

• PluueeR
Gibson als in:

Gibson Les Paul, Gibson SG, Gibson ES 335, Gibson Flying V etc.

En die quote kijkt uit Hackers

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 16:00 schreef Bert-Jan het volgende:

[..]

nee blijkbaar dus niet

offtopic:
Gibson?
Wel, zgn. positive pressure heeft (had) een aantal voordelen, maar niet voor Tweakers. De voordelen zijn:
-De fan van de voeding blaast over de CPU, en die kan dus passief gekoeld worden (nu niet meer, maar toen...)
-De druk in de kast is groter dan die erbuiten. Er zal tussen kieren dus geen stof naar binnen komen

Toch zou ik ff die fan omdraaien

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:52

gerhald

:P

gewoon een fan boven in de kast plaatsen dus ff en rond gat maken boven in je kast en daar een fan in doen die naar buiten blaast

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

ik moet zeggen...ik heb zelf een 8x8 in mn kast onder de voeding terhoogte van mn proc hangen en als ik hm uitschakel is ie kouder van binnen dan dat ik hem aan zet. zet ik hem later aan dan komt me er aan zooi HETE lucht naar buiten. is wel vreemd ofnie...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

Op vrijdag 21 december 2001 15:23 schreef PluueeR het volgende:
In de FAQ staat dat dit een goede manier is voor je airflow:

[afbeelding]

Nu is het dus zo dat op die bovenste plek de fan van mijn voeding zit. Die dus naar binnenblaatst om die voeding te koelen. En ondering mijn kast zit een fan die ook naar binne blaast. Waardoor er dus inprincipe overdruk ontstaat in me kast,waardoor het dus warmer wordt.

En nu? :)
En als je nou aan de ZIJKANT van de kast een 80mm koeler plaatst, moet ie dan naar BINNEN of naar BUITEN blazen?

I love watercooling

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:40
Ik heb een keer een Mod gedaan met een Inwin 500 case.. Die had dus ook aan de voorkant een 120 voor lcuht aanvoeren en boven in een voor afvoeren. Nou heb je daar nog zo'n brugje bovenin en hij wilde die fan dus precies bovne dat brugje. We zouden dan de voeding aan de bovenkant van zijn kast moeten hangen. Dat hebben we gedaan en hij zit zo vast al een huis (we hebben hier wel een VOBIS) case moeten slopen :)

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:36 schreef PluueeR het volgende:

dat mag je, maar wie schroeft die voeding in elkaar?...mensen in lage-lonen-landen , die per maand minder verdienen als wij per dag...die zal het worst wezen hoe die fan er in zit....
Pagina: 1