Toon posts:

nieuwe soundcard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een onboard geluidskaart eenvoudig ding.. maar de linker kant stoort onwijs.. heb andere boxjes geprobeert maar loste nix op dus het zal wel aan de geluidskaart liggen..... toch?

nu wil ik dus nieuwe geluidskaart van maximaal 100 gulden kopen.. maar kunnen jullie me misschien wat aanraden?
hoeft niet super te zijn.. gewoon iets leuks voor die prijs waar ik redelijk goed mn mp3's kan afspelen en af en toe spelletjes kan spelen..
ik heb 2 eenvoudige boxjes en dat wil ik ook zo houden verder.. maar toch wil ik wel leuk kaartje kopen.. tips plz :) thnx ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

soundblaster 128 pci...
als je nog eens aan surround wil beginnen..wat denk ik zometeen iedereen wel heeft.. kan je beter SB LIVE! player 5.1 nemen..

als je echt et neiuweste wilt hebben.. voor behoorlijk geld meer dan betaal je 300 piek voor een audigy

maar de LIVE! is een goeie kaart hoor..en zou misschien iets meer/iets minder dan 100 piek kosten
de 128 pci van SB, de helft d8 ik

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Ik weet niet of je wel eens oude DOSgames speelt, maar dan kan je beter geen sb128 nemen. Die dosdrivers om ISA te emuleren doen het namelijk niet echt lekker bij mij (en ik ken meer mensen met dit probleem). Voor de rest is het een cheap en goed kaartje.
Verder schijnen die terratec kaartjes goedkoop en goed te zijn.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 16:26 schreef gitaarwerk het volgende:
soundblaster 128 pci...
als je nog eens aan surround wil beginnen..wat denk ik zometeen iedereen wel heeft.. kan je beter SB LIVE! player 5.1 nemen..

als je echt et neiuweste wilt hebben.. voor behoorlijk geld meer dan betaal je 300 piek voor een audigy

maar de LIVE! is een goeie kaart hoor..en zou misschien iets meer/iets minder dan 100 piek kosten
de 128 pci van SB, de helft d8 ik
hmm goede tip.. maar ik denk niet dat ik hier in de buurt voor 100 piek aan een live kan komen.. ik zat te kijken op pricewatch en zag hem wel in een paar plaatsen voor onder de 100 maar wil hem het liefst gewoon in de winkel kopen en niet via internet ergens anders..

maar 128pci is misschien ook goede keuz

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Je zou ook een Terratec geluidskaart kunnen overwegen. De
SB 128 pci heb ik namelijk ook gehad en dat ding is nauwelijks een haar beter dan menig on board geluidskaartje.
De Terratec DMX x-fire is iets duurder dan 100 gulden maar je krijgt er echt VEEL voor terug.

Een tweedehands Soundblaster AWE64 kan je ook vast ergens voor weinig op de kop tikken en dit is ook een hele goeie kaart als je mp3's wilt luisteren met 2 boxen. De kwaliteit van de versterkte uitgang is namelijk heel erg goed bij dit kaartje.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klopt..awe64 is een toppertje onder de ISA kaarten..
Ik bestelde al mijn spul bij gistron...
Je moet alleen alles in 1x goedhebben en verder er niets te maken meer mee willen hebben... dan kan je beter verder ok geen sb128pci nemen.. Terratec is niet zo heel makkelijk aan te komen,..maar ik weet dat dat de minder comerciele kaarten zijn , die eigenlijk een stuk beter zijn dan de Creative SB

Misschien wat anders, ik ken dit kaartje neit echt goed, maar ik denk dat et een behoorlijke kloon is van de SB live

Bij on.v&d > electric city,... heb je een trust kaartje met 5.1,..ook heeft hij digitaal in en uit (coax en optisch) ondersteund DD en EAX

maar ik weet niet hoe die is..maar misschien een tip?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik zou voor de terratec x-fire 1024 gaan. Hebben ze bij de vobis voor fl 149,- / 67.73. en die zit vast wel bij jou in de buurt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das idd een goeie kaart.. maar ik hoorde ook negatieve reacties.. ik zal eens ff kijken

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Op vrijdag 21 december 2001 16:42 schreef gitaarwerk het volgende:
das idd een goeie kaart.. maar ik hoorde ook negatieve reacties.. ik zal eens ff kijken
Hij is in ieder geval beter dan die trust meuk en veroorzaakt geen problemen met de 686a chip van via. En verder heb ik er persoonlijk weinig problemen mee, hij speelt prima mp3's en alleen bij e-racer is het 3d geluid niet helemaal 100 %

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hier een quote van Exerion
Ik heb zowel een Live als een XFire, en beide kaarten zijn prima. Ze hebben beide wat sterkere en zwakkere puntjes:
SB Live:
- schone uitgang met weinig storing in signaal
- weinig ruis
- hoger uitgangsniveau dan de XFire (in win2k tenminste, kan softwareprobleem zijn)
- de effecten klinken beter
- betere support voor muziektoepassingen
- goeie windows 2000 support

XFire:
- heeft wat storing op de uitgang
- ruist wat meer omdat (in windows 2000) het signaal minder sterk is
- wat zwakke effecten, klinken een beetje cheap
- slechte windows 2000 support: alles werkt, maar het zijn de reference drivers van de chipset fabrikant.
- voor midi toepassingen echt
- standaard een optical digital output

Op de Live heb ik zelf een digitale uitgang gemaakt, en beide kaarten werken perfect met m'n mindisc walkman.
dus een met ervaring....

de Guillemot Fortisimo word ook nog eens aangeraden

Verwijderd

SB 16 bij de dixons >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 16:21 schreef jasperonline het volgende:
SB 16 bij de dixons >:)
die's duur..

maar ik heb nu bij de kijkshop een geluidskaart van LENCO gezien 5.1..
32bits ofzo met surround sound en al en het zag er wel goed uit, maar weten jullie of dit iets is?
hij kost 79,95 gulden bij de kijkshop en zag er wel zoals ik al zei, goed uit, dus weten jullie of dit wat is?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een paar weken geleden een sb live 5.1 gekocht voor 95 piek.. echt een prima kaart. En wat ik zelf belangrijk vind is goede driversupport.. ik heb al meerdere kaarten gehad met prachtige features maar dat waren onbekende merken en driversupport was bagger. Daarom zou ik dus ook niet die 3d 5.1 32bits blabla kaart van LENCO nemen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 17:32 schreef rick_h het volgende:
ik heb een paar weken geleden een sb live 5.1 gekocht voor 95 piek.. echt een prima kaart. En wat ik zelf belangrijk vind is goede driversupport.. ik heb al meerdere kaarten gehad met prachtige features maar dat waren onbekende merken en driversupport was bagger. Daarom zou ik dus ook niet die 3d 5.1 32bits blabla kaart van LENCO nemen...
driversupport zit volgens mij wel ok

• Termi
  • Laatst online: 17-08 12:02
Ik zou zelf voor een creative of teratec gaan :). Waarom :? Omdat de driver support zeer goed is, en het is weinig klungelen met drivers , dat ding werkt meteen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat ding zag er echt goed uit.. ik zal ff met de specs komen:

Lenco Multimedia
5.1PCI Sound Card
MSX-9700

features:
-HRTF-based 3D positional audio, supporting Directsound #D and A3D interface
-Professional digital audio interface supporting 24-bit SPDIF IN/OUT (44.1K and 48K format)
-32-bit PCI bus Mastre, 6 Channel DAC for AC-3 5.1CH purpose
-Drivers Support - EAX, Karaoke Key, Echo ... etc.
-Built-in 32ohm earphone buffer
-Audio Rack Utilities: CD/MIDI/MP3/WAVE Player, Karaoke, MD Player Recording
-Multi-Channel Audio Demo
-Center/Subwoofer Jumper switch
-Intervideo Inc., WinDVD Software Player with Dolby Digital 5.1 Channel Sound Effect

(ff van de doos overgenomen :P)

nu nog hopen op reacties... 8-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de specs zijn idd niet verkeerd.. maar verzeker je ervan dat er goede driversupport is voor die kaart.. zitten er bijv. windows XP drivers bij? En komen er zo nu en dan ook verbeterde drivers uit?

Ik heb zelf vorig jaar een maxi sound muse gekocht; fantastische specs (a3d, eax etc.) maar onder win2k hing mn hele pc als ik geluid af wilde spelen (op 2 pc's geprobeerd). Dus ik dacht 'ik download de nieuwste drivers wel even'.. maar dr waren helemaal geen drivers te downloaden :? .. en een jaar later zijn er nog steeds geen nieuwe drivers.. ik heb eerst een tijdje beta drivers van de fabrikant van de chip gebruikt maar dat liep ook niet lekker dus heb die kaart maar uit mn pc gehaald en mn onboard sound gebruikt.. nu heb ik een sb live 5.1, omdat creative tenminste een bekend merk is met goede driversupport.

dus geloof me.. bedenk eerst goed voor je zo'n onbekende kaart koopt.

suc6

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nou ik heb een kaartje wat daar verd8 veel op lijkt voor f 30 gekocht op e PC Dump van een of andere belg
chip is een c media 8783 al ik me niet vergis, site is http://www.cmedia.com.tw/ de drivers voor XP zijn de eerste waarbij ik in UT EAX hoor maar ach ben er zeer tevreden over, 5.1 weet ik niet maar kan wel d8 ik verder ook een coax out 8-)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 18:38 schreef _Assassinator_ het volgende:
ja maar dat ding zag er echt goed uit.. ik zal ff met de specs komen:

Lenco Multimedia
5.1PCI Sound Card
MSX-9700

features:
-HRTF-based 3D positional audio, supporting Directsound #D and A3D interface
-Professional digital audio interface supporting 24-bit SPDIF IN/OUT (44.1K and 48K format)
-32-bit PCI bus Mastre, 6 Channel DAC for AC-3 5.1CH purpose
-Drivers Support - EAX, Karaoke Key, Echo ... etc.
-Built-in 32ohm earphone buffer
-Audio Rack Utilities: CD/MIDI/MP3/WAVE Player, Karaoke, MD Player Recording
-Multi-Channel Audio Demo
-Center/Subwoofer Jumper switch
-Intervideo Inc., WinDVD Software Player with Dolby Digital 5.1 Channel Sound Effect

(ff van de doos overgenomen :P)

nu nog hopen op reacties... 8-)
Tja... Lenco... :P
(NFI!)

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
De specs lijken inderdaad verdacht veel op die van de Cmedia CMI8738 chip (zie http://www.cmedia.com.tw/e_products_1.html). Deze chip zit vaak op moederborden en ook op de Guillemot Maxisound Muse en de Hercules Gamesurround Muse XL.

Hoewel het Hercules kaartje vrijwel identiek is aan de Guillemot kaart, bieden de Hercules drivers ook EAX2.0 en nog wat andere APIs van Sensaura. Driver hiervoor zijn te vinden op http://xenomorph.net (onder Drivers/2095vxd)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 14:20 schreef Bertrik het volgende:
De specs lijken inderdaad verdacht veel op die van de Cmedia CMI8738 chip (zie http://www.cmedia.com.tw/e_products_1.html). Deze chip zit vaak op moederborden en ook op de Guillemot Maxisound Muse en de Hercules Gamesurround Muse XL.

Hoewel het Hercules kaartje vrijwel identiek is aan de Guillemot kaart, bieden de Hercules drivers ook EAX2.0 en nog wat andere APIs van Sensaura. Driver hiervoor zijn te vinden op http://xenomorph.net (onder Drivers/2095vxd)
yup dit is hem..
ik heb de lenco gekocht onder de voorwaarde dat ik het ding eerst kon testen en dan altijd nog kon ruilen..
heb hem nu erin zitten en hij werd door XP idd herkent als een Cmedia CMI8738 .. maar hij werkt perfect dus ik heb hem gehouden ..
ik maak nu geen gebruik van de surround sound (nog niet althans..) maar ik kan nog altijd een subwoofertje en xtra speakers aansluiten en dan is ie wel goed denk..

maar wat weten jullie trouwens van de kwaliteit van de Cmedia CMI8738 chip?
Pagina: 1