Iets mis met het score/moderatie systeem ?

Pagina: 1
Acties:

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Ik kom nu steeds vreemdere dingen tegen.
Lezen op niveau 1 geeft bv. 1 reactie op dit niveau terwijl er veel meer zijn.
On-Topic reacties hebben een -1 score (zonder rood vierkantje overigens) en zijn zichtbaar op niveau 0.

Ik heb dit wel vaker gezien, maar ik heb het idee dat er nu echt iets heel erg van slag af is.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien moet iemand jou het verschil tussen niveau en score uitleggen?

• localhost
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Ja, misschien snap ik het niet.
Kan je het aan de hand van deze pagina eens uitleggen ?
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12023&niv=1

Ik zie dus dit: http://www.xs4all.nl/~mstevens/tweakers/niveau-score-voorbeeld1.gif

Ik lees standaard op niveau 1 (staat in preferences) en ik begrijp er het volgende van:
De postings van "Steve" en "Klaaz" zijn als "informatief" beoordeeld, maar zijn niet zo informatief dat men er ook een "score" voor gekregen heeft. Score heeft te maken met (of is gelijk aan) de Karma punten.
Ik zie ze wel, omdat "niveau 1", waar ik op lees, reacties die "interessant" zijn doorgeeft.

Maar nu het probleem, de reactie van "Burne" is nog niet gemodereerd (icon is licht), heeft geen label als "informatief" of "interessant", een "score 0" maar toch zie ik hem (overigens niets ten nadele van deze reactie)...

Of heeft dit alles met de introductie van het nieuwe reactie systeem te maken ? En zegt Femme nu: "hou je kop, en wacht enkele weken".

• Chaos
  • Niet online
Er is verschil tussen score en niveau:

Score is wat je rechts ziet staan en heeft te maken met het aantal karma-punten dat voor een reactie is gegeven.

Niveau wordt aaangegeven door de kleur van het 'blaadje papier' links (donker rood is -2, licht rood -1, wit 0, grijs ongemodereerd, lichtblauw +1 en donkerblauw +2). Niveau is normaal gelijk aan score, maar een moderator kan dit veranderen om het de samenhang met andere postings te behouden. Als er bijvoorbeeld iemand een vraag stelt die op niveau 0 staat, moet het antwoord hierop ook op 0 komen omdat iemand op niveau 1 anders wel het antwoord, maar niet de vraag ziet.

[update]Dat je die reactie van Burne wel kunt zien komt omdat Burne genoeg karma had om hem zelf al op niveau 1 te posten.[/update]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En om het makkelijk te maken gaat Femme het hele systeem lekker binnenkort weer omgooien :)...

Maar even voor de duidelijkheid, voordat we overgaan naar dat nieuwe systeem mag er wel voor iedere Tweaker een spoedcursus geschreven worden over scores/niveau/karma/tweakotine/moderatiepunten etc ;)...

/me denkt btw dat het wel beter wordt zo ;)