Toon posts:

Is dit mogelijk ? Soort van FTP proxy ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een razendsnelle verbinding, en heeft daar een FTPserver opgezet. Ik heb hier 1 account op, en kan alleen inloggen met mijn IP. Ik mag hier zoveel down/uploaden als ik maar wil, en FXP'en is ook toegestaan. Nu wil ik deze server met wat vrienden delen (mag van de admin). Alleen hij heeft geen zin om allemaal accounts aan te maken, en af en toe wijzigingen aan te brengen, enz...
Nu dacht ik: Kan ik niet een FTP opzetten, en de accounts beheren, zodat mijn vrienden bij mij kunnen inloggen, en dat ze dan doorgesluist worden naar de grote/snelle FTP ? (zonder dat ze de loginnaam+wachtwoord te zien krijgen?)

Ik heb namelijk zelf maar 6kb upload, en dat schiet niet op voor een eigen FTPserver...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T.

Lijkt me wel dat dat kan...
Er zijn speciale "usermode" ftp-servers.

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Volgens mij niet.

Kijk je kunt wel een ftp-proxy opzetten dat is het probleem niet. Maar dan lopen de verbindingen via jou. Volgens mij is dat ook een kenmerk van een proxy. Als je dan kijkt naar jouw upload dan is dat niet zo wenselijk. Volgens mij kun je het dus niet in die richting oplossen.

Wat je wel kunt doen is de FTP server zo instellen dat ie bij jou de configuratie uitleest. Je draait dan een LDAP die authenticatie regelt, dat moet volgens mij wil kunnen. Kennisnet gebruikt ook zoiets. Uiteraard moet hij de config dan wel eenmalig aanpassen zodat de authenticatie in het vervolg van jou machine komt. Iets in die richting.....

Chance favors the prepared mind

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Je kunt de controlverbinding via jouw eigen host laten lopen en de dataverbindingen allemaal rechtstreeks. Als de ftpd dat toestaat ben je klaar.

Control is weinig traffic natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 22:36 schreef serkoon het volgende:
Je kunt de controlverbinding via jouw eigen host laten lopen en de dataverbindingen allemaal rechtstreeks. Als de ftpd dat toestaat ben je klaar.

Control is weinig traffic natuurlijk.
dit is precies wat ik bedoel ja ! maareuh...hoe krijg ik dat voor elkaar ??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 10:55 schreef lill_cuz het volgende:
http://www.tanesha.net/tanesha/leech.php?dl=dl/f00-bouncer-1.22-src.tar.gz

:)
wat is dit precies ? wat kan ik ermee ? en hoe gebruik ik het ? :)
Pagina: 1