Verwijderd
Welkom op GoT (ff je profiel bekeken
Dus ik denk dat je een anoloog modem bedoeld, 56k, kijk hier maar eens: Vraag en Aanbod: Modems
Verder raad ik je aan om de faq goed door te lezen
Bedoel je een KABEL(digitale) modem of een ANALOGE modem
Verwijderd
En welkom op GoT
FF de achtergrond dan maar. MIsschien was N_ewbie een betere naam geweest.
Ik durf het bijna niet te bekennen maar ik heb dus wanadoo cable basic. Dit betekent dat ik een download 'snel'heid heb van 0-1,5 kB/sec. dit komt, uiteraard doordat wanadoo en casema samen klote zijn, verder ook doordat ik maar een 28K8 KABEL modem van hen heb gekregen (volgens mij analoog). Nu vroeg ik mij af opf ik dus simpel mijn snelheid kan verhogen naar bijv 3-4 kB/sec door er een snellere kabelmodem aan te hangen.
Nu iemand wel opbouwende reactie?
Kabelmodem en Telefoon modem zijn 2 heel versschillende dingen.. Bij kabelmodems heb je het ook niet echt over analoog of digitaal....Op vrijdag 21 december 2001 15:13 schreef S_mart het volgende:
Oke oke oke,
FF de achtergrond dan maar. MIsschien was N_ewbie een betere naam geweest.
Ik durf het bijna niet te bekennen maar ik heb dus wanadoo cable basic. Dit betekent dat ik een download 'snel'heid heb van 0-1,5 kB/sec. dit komt, uiteraard doordat wanadoo en casema samen klote zijn, verder ook doordat ik maar een 28K8 KABEL modem van hen heb gekregen (volgens mij analoog). Nu vroeg ik mij af opf ik dus simpel mijn snelheid kan verhogen naar bijv 3-4 kB/sec door er een snellere kabelmodem aan te hangen.
Nu iemand wel opbouwende reactie?
Dat je snelheden zo brak zijn heeft niet zo heel erg veel met je modem te maken.. Meer met de verbinding die wannadoo met de rest van het internet heeft...
Ookal zet je thuis een apparaat neer dat gigabits/s kan halen.. Als het aan de andere kant van de lijn niet wordt ingestopt komt er aan jouw kant ook nix meer uit...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Iemand anders een interpretatie die hier tegen in gaat. Ik zie het er van hun kant inproppen niet zo....,.. volgens mij knijpt de modem de snelheid gewoon af naar max 3 kB en door wanadoo/casema en de drukte op het net blijft hier minder dan 1,5 kB van over!
Lijkt mij dus logisch dat als ik een modem heb die dus iets meer doorlaat ik dus ook een hogere snelheid krijg. Of niet????
Iemand....????
Verwijderd
Helaas niet... die doen ze bij de server/verdeler hoe die dingen ook mogen hetenOp vrijdag 21 december 2001 15:22 schreef S_mart het volgende:
volgens mij knijpt de modem de snelheid gewoon af naar max 3 kB en door wanadoo/casema en de drukte op het net blijft hier minder dan 1,5 kB van over!
Verwijderd
Nee dat kan nietOp vrijdag 21 december 2001 15:22 schreef S_mart het volgende:
Oke ik wil niet bijdehand doen, maar is dit zo?
Iemand anders een interpretatie die hier tegen in gaat. Ik zie het er van hun kant inproppen niet zo....,.. volgens mij knijpt de modem de snelheid gewoon af naar max 3 kB en door wanadoo/casema en de drukte op het net blijft hier minder dan 1,5 kB van over!
Lijkt mij dus logisch dat als ik een modem heb die dus iets meer doorlaat ik dus ook een hogere snelheid krijg. Of niet????![]()
![]()
Iemand....????
Je gaat alleen sneller als je een ander abbo neemt
Ennuh, ik weet je niet of je wel eens een gewone modem hebt gezien, maarehm, daar krijg ik geen coax kabel in hoor
Zeur ook ff over je baggersnelheid.
Verwijderd
Ja, Basic van Casema, Wanadoo en Kabelfoon (spreek uit ervaringOp vrijdag 21 december 2001 15:26 schreef S_mart het volgende:
Btw ik ben wel enigzins S_mart, als ik uiteraard een snellere verbinding als ADSL kon krijgen had ik die allang gehad!! Mijn telefoonrekening werd gewoon te hoog en daardoor heb ik erop gegokt dat het toch minder slecht zou zijn. En nee geen foute serial port instelling op mordax zie ik vaak dat andere hem bij in de buurt ook zo langzaam testen!
Verwijderd
We zijn wel Tweakers hoorOp vrijdag 21 december 2001 15:25 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
daar krijg ik geen coax kabel in hoor
Verwijderd
Ok, maak jij maar eens een screenie van een werkende (Op vrijdag 21 december 2001 15:28 schreef mgfun het volgende:
[..]
We zijn wel Tweakers hooralles kan.
Fotosoep not allowed
Is er iemand die wnadoo premium heeft en z=zoja wat zijn dan de specs van je modem???
Verwijderd
Ik heb Kabelfoon Premium en daar zit een Terayon modem bij.Op vrijdag 21 december 2001 15:32 schreef S_mart het volgende:
*knip*
Is er iemand die wnadoo premium heeft en z=zoja wat zijn dan de specs van je modem???
Is dat wat je bedoelt met specs
Heeft dit dan toch met verborgen snelheid te maken??
Verwijderd
Dude, geef het op, je gaat echt geen hogere snelheid krijgen door een ander modem te gebruiken, geloof ons nouOp vrijdag 21 december 2001 15:34 schreef S_mart het volgende:
Overweging: waarom zijn die dingen niet zomaar te verkrijgen????
cable aanbiederes hebben waarschijnlijk gewoon een afsprak met de leveranciers, om illegaal gebruikt tegen te gaan, maar niet echt voor de snelheid hoor!
Verwijderd
Nee, heeft te maken met registratrieOp vrijdag 21 december 2001 15:34 schreef S_mart het volgende:
Overweging: waarom zijn die dingen niet zomaar te verkrijgen????
Premium is een stuk duurder vriend....
Je ISP geeft die modems uit, registreet je serial # van je modem en geeft je dan de snelheid die je qua abbo toekomt.
Dus -> neem kabel breedband internet
Verwijderd
~Op vrijdag 21 december 2001 15:37 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
Dus -> neem kabel breedband internet
dat heeft ie toch
Maar toch bevreemd 1 en ander me.
Verwijderd
Ik doel op écht breedband internet.Op vrijdag 21 december 2001 15:38 schreef Flipke het volgende:
[..]
~
dat heeft ie toch, weliswaar bij casema, maar toch, het is breedband
Zoals een Premium of nog sneller abbo bij je ISP
Dat roeleert nl.
Verwijderd
Hmm, ok, S_mart, neem een abbo op Surfnet 5Op vrijdag 21 december 2001 15:39 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
[..]
Ik doel op écht breedband internet.
Zoals een Premium of nog sneller abbo bij je ISP
Dat roeleert nl.
Dit bedoelde ik met verstandig, de rest kan ik weining mee, afgezien dat ik nog steeds twijfel, zonder uiteraard echt eihgenwijs te willen zijn.Op vrijdag 21 december 2001 15:37 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
[..]
Je ISP geeft die modems uit, registreet je serial # van je modem en geeft je dan de snelheid die je qua abbo toekomt.
Verwijderd
Die is waarschijnlijk nu dan nog aan het werkOp vrijdag 21 december 2001 15:42 schreef S_mart het volgende:
Is er niet iemand die zegt, ik werk al 10 jaar bij wanadoo ofzo, en het werkt zo:.....
Maar anders mail je ze toch ff
Niet dat je een beter antwoord krijgt dan je nu hebt gehad, maar ok
Ik verspilde alllen 225 gulden per maand aan inet en daar wilde ik vanaf!
Verwijderd
Handig knop joh
Kan je alles wat je wou zeggen in 1 zo'n berichtje doen en hoef je nie elke keer een nieuwe post te maken....
Verwijderd
Joh ik reageer al nie meerOp vrijdag 21 december 2001 15:50 schreef S_mart het volgende:
Jajajajajaja.
Jij bent beter en weet meer!!!!
Zo goed dan!
pffff....
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Verwijderd
Verwijderd
Casema kan vanaf hun plaats jouw modem updaten enzo.
En ze knijpen de snelheid niet af in de modem maar in de verdeelpunten.. Nieuwe modem helpt dus niet.
Gewoon veel gebruikers online... tsja...
vraagprijs 300,-
*renzo4000 is heel erg flauw*
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nope, het modem in kwestie is een wit/grijs SERIEEL kabelmodem (Demos). En is NIET door Casema te cappen of te updaten of whatever. Je moet dan gewoon zorgen dat je instellingen goed staan (modemsnelheid op 115200, com-poortsnelheid op 115200 (let op! Deze staat in Windows standaard op 9600!!!)) en hopen dat je in een gunstige wijk zit. Als je onder de 3 kB/s zit is dat trouwens wel HEEL weinig en zou ik toch maar ff de helpdesk gaan bellen.Op zaterdag 22 december 2001 13:20 schreef thesith het volgende:
temaken met compatibaliteit en standaardisatie denk ik,
Casema kan vanaf hun plaats jouw modem updaten enzo.
En ze knijpen de snelheid niet af in de modem maar in de verdeelpunten.. Nieuwe modem helpt dus niet.
Gewoon veel gebruikers online... tsja...
Bij de Broadband abonnementen (Basic of Premium) ligt het heel anders, die hebben een zwart Com21 modem (via een netwerkkaart) en daarmee kan Casema je dus WEL een bepaalde snelheid toekennen. De downloadsnelheid van die abbo's ligt op 80 kbit/s bij Broadband Basic en 512 kbit/s bij Premium.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Je hebt digitale en analoge modems. Jij was de digitale gewend en die komen inderdaad in verschillende snelheden omdat de techniek van normaal internetten over een telefoonlijn door de jaren heen verbeterd is.
Bij kabelmodems heb je dit verschil dus niet. De provider bepaald hoe snel jij mag gaan en knijpt die snelheid af. Het is niet een kwestie van een snellere modem kopen en je internet sneller zoals je met de telefoonlijn gewend was.
Bovendien is het bij veel providers niet toegestaan volgens de Algemene voorwaarden er een andersoortig modem aan te hangen. Als jij je abonnement bij hen opzegt willen ze die modem die je nu hebt zelfs terug.
Er zijn een paar dingen die je kan doen om je snelheid te verbeteren. Installeer niet de standaard browser die je er bij krijgt mag wel eens helpen. Controleer al je settings en kijk of je niets fout doet. Stuur een brief met een klacht (helpt waarschijnlijk niets, tot de frustratie van velen).
Er zijn tweakers die beweren dat ze hun modem kunnen uncappen. Dat wil zeggen de begrenser voor de snelheid er af halen. Zover ik weet is het een fabeltje omdat het vanuit je provider geregeld wordt en niet bij jou thuis of via je modem.
Mocht je een andere kabelmodem te pakken kunnen krijgen (dingen kosten een paar honderd gulden) dan durf ik er 1000 piek om te verwedden dat je snelheid precies hetzelfde zal blijven.
Klagen bij je provider of overstappen op een ander alternatief zijn de enige oplossingen waarschijnlijk. Zoals je al aangaf doet de tweede hier niet toe maar dat is even ter info...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5