Plextor sucks ?

Pagina: 1
Acties:

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb een PLEXTOR 8*4*32. De laatste tijd had Windows al moeilijkheden met het vinden van de writer, als ik er een cd indeed, gaf hij aan dat ik een in moest stoppen. Als ik de pc herstarte, vond hij hem wel weer maar na een tijdje was hij hem weer kwijt. Sinds gisteren is de Plextor in de Bios alleen nog te zien als: QLEXUOS CR-R ! ! PY-WX533T ! ! ! ! ! ! ! ! 1n19 ! !

De plextor heb ik voor 470,- gekocht op 30-8-2000 dus hij is nu 1 jaar 3 maanden en 3 weken oud |:(

Ik Plextor bellen..

Daar krijg ik te horen dat de eprom waarschijnlijk kapot is. En dat dit niet onder de garantie valt omdat Plextor dit alleen zelf kan/mag flashen :?

Ik kan hem wel opsturen maar dat kost me 270,- :( Ik had wel betere service van Plextor verwacht ondanks het feit dat het ding bijna 4 maanen over de garantiedatum is...Ik denk dat de volgende dus echt een Lite-on wordt !!

Weet iemand nog een truukje om die eprom te falshen? Zelf heb ik de firmware, 1.05 1.07 en 1.09 geprobeerd maar dan geeft hij aan dat de Plextor niet is aangetroffen.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Raar verhaal over Plextor. Het ding gaat kapot maar begrijp ik het nu goed en denken ze dat jij hebt zitten flashen?

Afijn, dat maakt niet echt uit. Van Plextor mag je betere service verwachten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Flash um dan zelf nog een keertje mischien doet ie het dan weer, is alicht het proberen waardt.

Nuff Said

• psychotic
..Ja van Plextor had ik ook betere service verwacht |:( ..

Maar hoe moet ik de eprom flashen. Een firmwareupgrade lukt dus niet, zie eertse bericht. Is er een eprom flash mogelijkheid? Want dan ga ik zelf wel even klooien, van Plextor hoef ik verder ook niets meer te verwachten en zoals dat ding nu is, heb ik er ook niets aan :(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-04 22:55
Misschien heel veel moeite, maar zet windows 98 er weer op en zet dan de laatste firmware erop... ik had hetzelfde, maar bij mij stonden er alleen maar rare tekens... gelukkig kon ik wel de laatste firmware erop zetten onder XP... maar hetzelfde probleem had ik ook met me Aopen 48-speed en die moest wel via win98 geupdate worden...

• psychotic
Op vrijdag 21 december 2001 15:41 schreef tsjech het volgende:
Misschien heel veel moeite, maar zet windows 98 er weer op en zet dan de laatste firmware erop... ik had hetzelfde, maar bij mij stonden er alleen maar rare tekens... gelukkig kon ik wel de laatste firmware erop zetten onder XP... maar hetzelfde probleem had ik ook met me Aopen 48-speed en die moest wel via win98 geupdate worden...
..Heb ik ook al geprobeerd, wil ook niet..

Nog andere opties ??

Verwijderd

Ik heb de zelfde Plextor en deze brand als de hell.
Nooit geen prob's.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 22:02
Ik heb ook wazige problemen gehad met dit model, maar nu werkt 'ie bij mij naar behoren;

af en toe detecte de bios hem niet bij opstarten
cd's werden niet/heeel sloom ingelezen

Ik heb hem nu als prim. slave aangesloten met mijn Pioneer DVD als master (geen ideale situatie zoals je zult begrijpen).

Mijn hd's en ZIP zitten op mijn Promise controller.

DMA staat uitgevinkt, ik draai Win98. Alles werkt nu... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 19:58
Vind ik zeker raar van Plextor, zeker gezien de service die ik van ze heb gehad.

Ongeveer 1,5 jaar na aankoop had mijn plexie de geest gegeven, rammelde en klikte zodra je er maar een cd in deed. Drive was totaal onbereikbaar.

Ik gemaild naar Plextor Belgie, kreeg netjes mailtje terug met RMA-nummer en kon 'm opsturen. Kreeg binnen een week een compleet nieuwe.

Vorig jaar een nieuwe Plex gekocht (oude weggegeven aan een vriend die d'r nog happy mee is :P), maar die kreeg van de zomer om de een of andere reden ook problemen.

Weer Plextor gemaild, kreeg weer een RMA nummer en kon 'm opsturen. Echter deze keer ging het wat anders :(

Brandertje was gerepareerd, maar kreeg 'm via de koerier
pas na LET WEL 4 weken!! terug in een staat waar je gewoon kotsmisselijk van werd. Dat ding had wekenlang tussen Brabant en Amsterdam gerezen... (ondertussen flink gemail met Plextor en gebeld met De Hopeloze Loosertjes waar die brander nou was). Ze konden mn woonplaats niet vinden (zijn er 2 met deze naam, alleen schrijf je ze net ff anders, en kennelijk kunnen ze bij die desbetreffende grote koeriersdienst De Hopeloze Loosers geen postcodes lezen)
Ik schrok me dood toen ik die koerier aan zag komen lopen met die doos!!! Alsof ze hadden lopen voetballen met dat pakket! Deuken in de verpakking, was nat geweest en die Plex rammelde nu helemaal als een doos Lego. Dat ze ZOIETS gvd nog durfde af te leveren zeg!! :'(

Kortom, schadeexpert van de koeriersdienst aan de deur om schade rapport aan te maken, maar ik ondertussen Plextor alweer gemail en het probleem uitgelegd (met enkele foto's erbij).

Binnen 2 dagen stond er weer een koerier voor de deur met 1 x raden: een compleet nieuwe fikker!!! :D
Kreeg wel een mailtje van Plex met de vriendelijke vraag of ik de oude brander wel eventjes wilde vernietigen (doen we toch ff :P)

Dus mijn mening: nee, ik kan dat niet vatten gezien de service die IK van Plextor ken...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

de levensduur va dat ding ligt hoger als 1 jaar en drie maanden, dus je het gewoon recht op garantie!

• psychotic
Op vrijdag 21 december 2001 16:01 schreef the-gothic het volgende:
de levensduur va dat ding ligt hoger als 1 jaar en drie maanden, dus je het gewoon recht op garantie!
Nee, bij de oude is het 1 jaar, tegenwoordig 2 jaar. Maar daar betaal je gewoon voor gezien de prijs..

Ik hoop van harte dat ik nog een RMA-formulier toegestuurd krijg want ik heb natuurlijk wel een mailtje gestuurd.. Maar uit dat telefoon gesprek maak ik op dat ze niet zullen toegeven. Ik heb de bon nog: 30-08-2000.

Ik hoop het van harte want 470,- is een hoop geld :(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Smarron

The bend

Op vrijdag 21 december 2001 16:19 schreef psychotic het volgende:

Dat geld ontbreekt ook enorm gezien je brakke systeem :D !

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op vrijdag 21 december 2001 16:19 schreef psychotic het volgende:

[..]

Nee, bij de oude is het 1 jaar, tegenwoordig 2 jaar. Maar daar betaal je gewoon voor gezien de prijs..

Ik hoop van harte dat ik nog een RMA-formulier toegestuurd krijg want ik heb natuurlijk wel een mailtje gestuurd.. Maar uit dat telefoon gesprek maak ik op dat ze niet zullen toegeven. Ik heb de bon nog: 30-08-2000.

Het is zo dat je 1 jaar recht heb op kosteloze reparatie/omruiling. Ondanks dat de garantieperiode is verstreken mag je vanwege de veel langere verwachte levensduur wel een tegemoetkoming verwachten. Dat is volgens mij wettelijk(!) geregeld. Als Plextor toch moeilijk doet is er vast wel een geschillencommissie voor deze branche waar je kan aankloppen.

• _JGC_
  • Laatst online: 09:12
Misschien toevallig een kapotte SCSI kabel? Had ik ook met mn Plextor PX-40TS en mn Yamaha CDR400t, werden gezien als een Plextor CD 400TS en een Yamaha... je kunt het aanvullen :)

Verwijderd

Dit is dus de reden dat ik dus geen plextor meer wil. Je betaalt veel geld voor een brander die na het vervallen van garantie defect raakt. Nee de goedkopere merken kunnen het zelde voor minder geld.

Ik wordt nog steeds pissed als ik aan mijn plex terug denk.
PX-W124TS meer dan 900 piek voor betaald na 15 maanden gaar. Plextor komt er bij mij niet meer in. :( :( :( :(

Verwijderd

Ik zou lekker de consumentenbond bellen!
Je mag namelijk aannemen dat zo'n apparaat
het langer doet dan een jaar!
Je zal dan wel iets moeten betalen maar er ligt
ook een verantwoordelijkheid bij de fabrikant!

Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een..... magnetron

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:53 schreef Key het volgende:
Ik heb de zelfde Plextor en deze brand als de hell.
Nooit geen prob's.
HEEEEL nuttige reply. |:(

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 14:01
Vriend van me had een kapotte Plextor Ultraplex 40. Hij Plextor bellen (ding was al 2 jaar oud ofzo). Plextor kwam de cd speler thuis ophalen en hij had binnen een week een nieuwe...

Bijzonder strakke service van Plextor.

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 07:01

MLS

Heb hetzelfde een keer gehad... ding opgestuurd naar Plex, nieuwe terug, maar weer dit probleem...

Achteraf was het zo dat alles in mijn PC tegen de overgeklokte FSBspeed kon, alleen niet mijn SCSI kaart.
Nieuwe SCSI kaart erin en alles werkte perfect (of gewoon minder overklokken).

Let er dus wel op dat je met een gewone bussnelheid test!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even iets heel anders: weet je HEEL zeker dat je IDE-kabel 100% is? Ik heb ook een keer dat soort ongein gehad (exact dezelfde brander overigens), en toen bleek er een scheurtje in 1 ader van mijn kabel te zitten. Dus: nieuwe kabel en hij werd weer gewoon herkend :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
WhatŽs up met die ide kabel, dis toch een scsi fikker waar ie het over heeft :?

Probeer idd eens alle mogelijke componenten (scsi controller, kabel, etc) te vervangen en heb het niet ge ocŽed, en indien dat niks doet, dan moet je er helaas aan geloven ben ik bang,
die slechte service van plextor kan ik me ook niet echt goed voorstellen, misschien had je een persoon met een slecht humeur aan de lijn ofso, maar het is ook niet wat ik van hen gewend ben.

Is balen, maar ja, materiaal sneuvelt nou eenmaal.
Probeer je de volgende keer lite°on, misschien bevalt dat beter, mijn keus blijft plextor(SCSI) :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Veel plezier met je LiteOn fikker...

Voor het geld dat zo'n plextor rbandertje moet kosten verwacht je toch wel een betere service ja... Weer een illusie armer...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Ik heb 3 maand geleden ook een plextor aangeschaft nadat mŽn philips het had begeven. De 16x10x40, begaf het een paar dagen geleden ook. Stop er een cd in, ding begint te spinnen en te ratelen en ondertussen kon ik niets meer met em pc beginnen tot ik de cd er weer uit haalde.
Ik met de fikker terug naar de winkel waar ik em had gehaald, wordt kosteloos opgestuurd en gerepareerd/vervangen. :)
Het enige problee is dat dit grapje wel VIER weken kan duren!! :'( (Dan is 40 Gb gauw vol)
Gelukkig kreeg ik ter compenstatie nog wel 50 piek korting op m'n nieuwe ramplank die ik toevallig bij hun kocht :)

Verwijderd

Sja garantie is garantie .. sorry dat het mischien een beetje lomp overkomt maarja ze hebben gelijk.. je moet ergens een lijn trekken wanneer je iemand help of waneer niet daarom hebben ze garatie termein bedacht...
Nu is er wel een verhaal dat je zowieso langer garnatie heb dan normaal word vermeld iets van wettelijke garantie.
Bijv een apparaat van 5 mille moet 10 jaar meegaan gaat hij daaarbinnen stuk dan heb je altijd wettelijke garantie hoe het precies zit moet je maar is navragen bij de consumenten bond of ombudsman... if ya wanna play hardball....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 22 december 2001 21:45 schreef fuyungcow het volgende:
Sja garantie is garantie .. sorry dat het mischien een beetje lomp overkomt maarja ze hebben gelijk.. je moet ergens een lijn trekken wanneer je iemand help of waneer niet daarom hebben ze garatie termein bedacht...
Nu is er wel een verhaal dat je zowieso langer garnatie heb dan normaal word vermeld iets van wettelijke garantie.
Bijv een apparaat van 5 mille moet 10 jaar meegaan gaat hij daaarbinnen stuk dan heb je altijd wettelijke garantie hoe het precies zit moet je maar is navragen bij de consumenten bond of ombudsman... if ya wanna play hardball....
iets van 5000 piek tien jaar garantie. Dan zouden dus vrijwel alle computer shops niet meer bestaan, omdat ze dan onderdelen blijven vervangen.

computers slijten en na 10 jaar zijn de meeste allang op.

Maar check je kabels eens en ook de voeding!. Mijn voeding heeft een keer een lite-on gesloopt (cd speler) werd in een keer niet meer herkent. in de bios als een B#@%$!@_ewoqnr oid. op een ander systeem werkte deze wel.

• psychotic
..Het gaat hier om een IDE-brander..

Ik heb een mooi mailtje gestuurd naar Plextor en hoop dat ze hun naam eer aan doen, ben benieuwd.

Ik had achteraf al eerder problemen met de brander: Als de pc een tijdje aanstond, was hij op een gegeven moment zowel de brander als mijn cdrom kwijt! In Nero brande hi nog wel maar in de verkenner werd aangegeven dat ik er een cd in moest doen terwijl deze er al inzat. Nu ik de cdrom eruit gebouwd heb, is dit probleem verdwenen en blijft mijn cdrom benaderbaar ! Ook dit heb ik aan Plextor meedegedeeld..

Wordt vervolgd (hopelijk) ;)

btw ik heb de Plextor ook al in een ander systeem geprobeerd, probleem blijft echter...

Pagina: 1