MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Afijn, dat maakt niet echt uit. Van Plextor mag je betere service verwachten.
Nuff Said
Maar hoe moet ik de eprom flashen. Een firmwareupgrade lukt dus niet, zie eertse bericht. Is er een eprom flash mogelijkheid? Want dan ga ik zelf wel even klooien, van Plextor hoef ik verder ook niets meer te verwachten en zoals dat ding nu is, heb ik er ook niets aan
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
..Heb ik ook al geprobeerd, wil ook niet..Op vrijdag 21 december 2001 15:41 schreef tsjech het volgende:
Misschien heel veel moeite, maar zet windows 98 er weer op en zet dan de laatste firmware erop... ik had hetzelfde, maar bij mij stonden er alleen maar rare tekens... gelukkig kon ik wel de laatste firmware erop zetten onder XP... maar hetzelfde probleem had ik ook met me Aopen 48-speed en die moest wel via win98 geupdate worden...
Nog andere opties ??
af en toe detecte de bios hem niet bij opstarten
cd's werden niet/heeel sloom ingelezen
Ik heb hem nu als prim. slave aangesloten met mijn Pioneer DVD als master (geen ideale situatie zoals je zult begrijpen).
Mijn hd's en ZIP zitten op mijn Promise controller.
DMA staat uitgevinkt, ik draai Win98. Alles werkt nu...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Ongeveer 1,5 jaar na aankoop had mijn plexie de geest gegeven, rammelde en klikte zodra je er maar een cd in deed. Drive was totaal onbereikbaar.
Ik gemaild naar Plextor Belgie, kreeg netjes mailtje terug met RMA-nummer en kon 'm opsturen. Kreeg binnen een week een compleet nieuwe.
Vorig jaar een nieuwe Plex gekocht (oude weggegeven aan een vriend die d'r nog happy mee is
Weer Plextor gemaild, kreeg weer een RMA nummer en kon 'm opsturen. Echter deze keer ging het wat anders
Brandertje was gerepareerd, maar kreeg 'm via de koerier
pas na LET WEL 4 weken!! terug in een staat waar je gewoon kotsmisselijk van werd. Dat ding had wekenlang tussen Brabant en Amsterdam gerezen... (ondertussen flink gemail met Plextor en gebeld met De Hopeloze Loosertjes waar die brander nou was). Ze konden mn woonplaats niet vinden (zijn er 2 met deze naam, alleen schrijf je ze net ff anders, en kennelijk kunnen ze bij die desbetreffende grote koeriersdienst De Hopeloze Loosers geen postcodes lezen)
Ik schrok me dood toen ik die koerier aan zag komen lopen met die doos!!! Alsof ze hadden lopen voetballen met dat pakket! Deuken in de verpakking, was nat geweest en die Plex rammelde nu helemaal als een doos Lego. Dat ze ZOIETS gvd nog durfde af te leveren zeg!!
Kortom, schadeexpert van de koeriersdienst aan de deur om schade rapport aan te maken, maar ik ondertussen Plextor alweer gemail en het probleem uitgelegd (met enkele foto's erbij).
Binnen 2 dagen stond er weer een koerier voor de deur met 1 x raden: een compleet nieuwe fikker!!!
Kreeg wel een mailtje van Plex met de vriendelijke vraag of ik de oude brander wel eventjes wilde vernietigen (doen we toch ff
Dus mijn mening: nee, ik kan dat niet vatten gezien de service die IK van Plextor ken...
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Verwijderd
Nee, bij de oude is het 1 jaar, tegenwoordig 2 jaar. Maar daar betaal je gewoon voor gezien de prijs..Op vrijdag 21 december 2001 16:01 schreef the-gothic het volgende:
de levensduur va dat ding ligt hoger als 1 jaar en drie maanden, dus je het gewoon recht op garantie!
Ik hoop van harte dat ik nog een RMA-formulier toegestuurd krijg want ik heb natuurlijk wel een mailtje gestuurd.. Maar uit dat telefoon gesprek maak ik op dat ze niet zullen toegeven. Ik heb de bon nog: 30-08-2000.
Ik hoop het van harte want 470,- is een hoop geld
Dat geld ontbreekt ook enorm gezien je brakke systeemOp vrijdag 21 december 2001 16:19 schreef psychotic het volgende:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Het is zo dat je 1 jaar recht heb op kosteloze reparatie/omruiling. Ondanks dat de garantieperiode is verstreken mag je vanwege de veel langere verwachte levensduur wel een tegemoetkoming verwachten. Dat is volgens mij wettelijk(!) geregeld. Als Plextor toch moeilijk doet is er vast wel een geschillencommissie voor deze branche waar je kan aankloppen.Op vrijdag 21 december 2001 16:19 schreef psychotic het volgende:
[..]
Nee, bij de oude is het 1 jaar, tegenwoordig 2 jaar. Maar daar betaal je gewoon voor gezien de prijs..
Ik hoop van harte dat ik nog een RMA-formulier toegestuurd krijg want ik heb natuurlijk wel een mailtje gestuurd.. Maar uit dat telefoon gesprek maak ik op dat ze niet zullen toegeven. Ik heb de bon nog: 30-08-2000.
Verwijderd
Ik wordt nog steeds pissed als ik aan mijn plex terug denk.
PX-W124TS meer dan 900 piek voor betaald na 15 maanden gaar. Plextor komt er bij mij niet meer in.
Verwijderd
Je mag namelijk aannemen dat zo'n apparaat
het langer doet dan een jaar!
Je zal dan wel iets moeten betalen maar er ligt
ook een verantwoordelijkheid bij de fabrikant!
Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een..... magnetron
Verwijderd
HEEEEL nuttige reply.Op vrijdag 21 december 2001 15:53 schreef Key het volgende:
Ik heb de zelfde Plextor en deze brand als de hell.
Nooit geen prob's.
Bijzonder strakke service van Plextor.
Achteraf was het zo dat alles in mijn PC tegen de overgeklokte FSBspeed kon, alleen niet mijn SCSI kaart.
Nieuwe SCSI kaart erin en alles werkte perfect (of gewoon minder overklokken).
Let er dus wel op dat je met een gewone bussnelheid test!
Probeer idd eens alle mogelijke componenten (scsi controller, kabel, etc) te vervangen en heb het niet ge ocŽed, en indien dat niks doet, dan moet je er helaas aan geloven ben ik bang,
die slechte service van plextor kan ik me ook niet echt goed voorstellen, misschien had je een persoon met een slecht humeur aan de lijn ofso, maar het is ook niet wat ik van hen gewend ben.
Is balen, maar ja, materiaal sneuvelt nou eenmaal.
Probeer je de volgende keer lite°on, misschien bevalt dat beter, mijn keus blijft plextor(SCSI)
Voor het geld dat zo'n plextor rbandertje moet kosten verwacht je toch wel een betere service ja... Weer een illusie armer...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Ik met de fikker terug naar de winkel waar ik em had gehaald, wordt kosteloos opgestuurd en gerepareerd/vervangen.
Het enige problee is dat dit grapje wel VIER weken kan duren!!
Gelukkig kreeg ik ter compenstatie nog wel 50 piek korting op m'n nieuwe ramplank die ik toevallig bij hun kocht
Verwijderd
Nu is er wel een verhaal dat je zowieso langer garnatie heb dan normaal word vermeld iets van wettelijke garantie.
Bijv een apparaat van 5 mille moet 10 jaar meegaan gaat hij daaarbinnen stuk dan heb je altijd wettelijke garantie hoe het precies zit moet je maar is navragen bij de consumenten bond of ombudsman... if ya wanna play hardball....
iets van 5000 piek tien jaar garantie. Dan zouden dus vrijwel alle computer shops niet meer bestaan, omdat ze dan onderdelen blijven vervangen.Op zaterdag 22 december 2001 21:45 schreef fuyungcow het volgende:
Sja garantie is garantie .. sorry dat het mischien een beetje lomp overkomt maarja ze hebben gelijk.. je moet ergens een lijn trekken wanneer je iemand help of waneer niet daarom hebben ze garatie termein bedacht...
Nu is er wel een verhaal dat je zowieso langer garnatie heb dan normaal word vermeld iets van wettelijke garantie.
Bijv een apparaat van 5 mille moet 10 jaar meegaan gaat hij daaarbinnen stuk dan heb je altijd wettelijke garantie hoe het precies zit moet je maar is navragen bij de consumenten bond of ombudsman... if ya wanna play hardball....
computers slijten en na 10 jaar zijn de meeste allang op.
Maar check je kabels eens en ook de voeding!. Mijn voeding heeft een keer een lite-on gesloopt (cd speler) werd in een keer niet meer herkent. in de bios als een B#@%$!@_ewoqnr oid. op een ander systeem werkte deze wel.
Ik heb een mooi mailtje gestuurd naar Plextor en hoop dat ze hun naam eer aan doen, ben benieuwd.
Ik had achteraf al eerder problemen met de brander: Als de pc een tijdje aanstond, was hij op een gegeven moment zowel de brander als mijn cdrom kwijt! In Nero brande hi nog wel maar in de verkenner werd aangegeven dat ik er een cd in moest doen terwijl deze er al inzat. Nu ik de cdrom eruit gebouwd heb, is dit probleem verdwenen en blijft mijn cdrom benaderbaar ! Ook dit heb ik aan Plextor meedegedeeld..
Wordt vervolgd (hopelijk)
btw ik heb de Plextor ook al in een ander systeem geprobeerd, probleem blijft echter...