Toon posts:

Zin er nog wel echte adventures tegenwoordig?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit nachten Larry 1 :+ (en de rest), Space Quest 1 (en 2, en 3, en 4, etc.) en Kings Quest 1 t/m X zitten spelen. Sam en Max hit the road was ook klasiek, en Grim Fandango (recent) is fantastisch. Ofwel, comic adventures.
Ik merk een dalende trend in het uitkomen van echte adventure games. Het lijkt wel of dat je alleen nog maar verder komt met shoot en kick. Kijk, Myst III ziet er natuurlijk super gaaf uit, maar is toch niet het soort adventure als hierboven.
Heb ik iets gemist, of zijn er tegenwoordig echt geen nieuwe adventures meer met humor en pret? Zo ja, welke dan? En wat is je favoriet? Zonder word mijn leven zo saai :'(

Verwijderd

Dit is zo waar. Ik mis ook al die oude adventures. Vooral die van Sierra en Lucas Arts. Dagen en nachten heb ik die spelletjes zitten spelen. Er komen heel af en toe nog wel coole adventures uit maar dat is echt goed zoeken. Het lijkt wel of het niet meer aanslaat bij de meeste mensen.

Heeft iemand van jullie trouwens wel eens de adventure Amazone Queen gespeeld? Is niet zo bekend maar wel super!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:05

Willybubba

Nut up or shut up.

Jaah... Amazon Queen was idd VET :9~ En inderdaad jammer dat ze tegenwoordig geen echte grote adventures meer uitbrengen... MI4 was nog wel lache, maar veel minder dan de rest in de reeks..

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Idd jammer, die oude adventures waren allemaal super cool :)

Maar nu zit er geen geld meer in, alles moet en zal 3D, je zal dus vooral naar de iets kleine bedrijfjes moeten kijken.. (The Longest Journey was ook wel leuk)
...

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 26-01 22:14
Mijn favoriet op dit moment is helaas op de Playstation 2.
Jak and Daxter. Een geweldige humorvolle adventure, er zit maar een klein beetje schieten in. Ja het is wel in 3D natuurlijk

Verwijderd

wij bedoelen click & play adventures

ikzelf vond Monkey Island 2 LeChucks revenge en Indiana Jones & the fate of atlantis geweldig

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Andere geweldige Adventures:

Day of the Tentacle
Sam and Max
Toonstruck
De hele Monkey Island serie
Zak Mc Kracken and the Alien Mindbenders
(... uitgespeeld in 8 uur achter elkaar omdat ik niet wist hoe te saven op de C64 :D)
Maniac Mansion

...en zo... ;(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 15:43 schreef Willybubba het volgende:
Andere geweldige Adventures:

Day of the Tentacle
Sam and Max
Toonstruck
De hele Monkey Island serie
Zak Mc Kracken and the Alien Mindbenders
(... uitgespeeld in 8 uur achter elkaar omdat ik niet wist hoe te saven op de C64 :D)
Maniac Mansion

...en zo... ;(
Day of the Tentacle: Kijk, dit was echt super en orgineel
Sam and Max: All time classic. (iemand die weet hoe ik hem onder XP aan de slag krijg)
Toonstruck: Ken ik niet, oud?
De hele Monkey Island serie: Allemaal behalve 4 gespeeld
Zak Mc Kracken and the Alien Mindbenders: Never heard of, leer ik ook weer wat.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Zak Mc Kracken was een soort... vervolg... op Maniac Mansion, een oude LucasArts adventure. Ik had hem op cd C64, ik geloof dat ie ook op de Amiga te krijgen was, weet ik niet zekers.

Maar, ik speelde dat, tot ik niet meer verder kwam, en toen moest de C64 dus uit. En dan, als je iets bedacht had, moest je het hele pokke-eind weer opnieuw doen. Elke dag dus eerst alles herhalen, en dan een dingetje proberen, en als dat mislukte, en je wist niks, uitzetten en de volgende dag weer proberen.

Uren en UREN aan gamepley zo dus :D

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

Op vrijdag 21 december 2001 14:53 schreef Cadmium het volgende:

Heeft iemand van jullie trouwens wel eens de adventure Amazone Queen gespeeld? Is niet zo bekend maar wel super!
Dit was idd een echt leuke adventure ! die ik ook met veel genoegen heb uitgespeeld, al was het met de walkthrough in de hand ... (ik kon nog niet zo goed engels dus begreep de helft niet :) )

maar ik denk dat tegenwoordeig er teveel in 3d "moet" zoals monkey island ...
ok 3d is mooi, maar er gaat teveel verloren, omdat de bewegingen en de vorm altijd moet blijven kloppen, maar als je naar de oudere monkey islands kijkt isset wel zo leuk als het soms niet klopt :)

begrijpt iemand mij ? :? ;)

I don't ride fast, i fly low

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 17:13
Niet te vergeten

Simon the Sorceror deel 1 + 2
Beneath a steel Sky
Cruise for a Corpse

Verwijderd

zijn geen echte goeie meer alleen maar 3d gezeik adventures de echte goeie click adventures
zijn -|- Dood -|- snik snik ik ga monkey island en full throttle onder 't stof uithalen snik snik :'( :'(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 21 december 2001 15:43 schreef Willybubba het volgende:
Maniac Mansion
Yess!! Da's inderdaad een goude oldtimer..

Die zit trouwens nog ingebouwt in D.O.T.T.. (en ook los te spelen geloof ik..)

Dus als je nog ooit wat uren over hebt...

Verder vond ik beneath a steel sky en lost in time ook wel aardig!

• Lizard
  • Laatst online: 01-02 17:13
Op vrijdag 21 december 2001 15:53 schreef Willybubba het volgende:
Zak Mc Kracken was een soort... vervolg... op Maniac Mansion, een oude LucasArts adventure. Ik had hem op cd C64, ik geloof dat ie ook op de Amiga te krijgen was, weet ik niet zekers.
Ik heb hem hier op de Amiga, dus hij bestaat wel degelijk :)

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

Op vrijdag 21 december 2001 15:55 schreef Norretix het volgende:
zijn geen echte goeie meer alleen maar 3d gezeik adventures de echte goeie click adventures
zijn -|- Dood -|- snik snik ik ga monkey island en full throttle onder 't stof uithalen snik snik :'( :'(
oohwja goeie oude full throttle... dat was het eerste spel wat ik ooit met mijn zuur verdiende zakgeld heb gekocht

..jelmo pinkt een traantje weg.. ;(

I don't ride fast, i fly low

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

En how about The Dig?

Aartsmoeilijk maar wel leuk en een goeie Sfeer.

Verwijderd

Heb je Tex murphey al gespeeld:The pandora detective is nog wel mooi(al weer wat ouder), en de meest recente (die ik weet)Overseer.
Deze games zijn phantasmagoria style, dit vind ik "echte" adventures, en betreur het ook, dat dit genre aan het sterven is.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Er zou er binnenkort eentje uitkomen: Runaway. Die zag er echt gaaf uit. Alleen: hij kan geen publisher vinden...! GECANCELLED!!

:'(

Verwijderd

Ik zou graag zien dat er een vervolg op de police quest serie komt. En dan bedoel ik deel 1 t/m 4, en niet alleen actie zoals swat.
Zoiets moet toch wel kunnen in de stijl van gabriel Knight 3 (geweldig spel). Het is allebei van Sierra, dus de engine hebben ze al in huis.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:56 schreef Twynn het volgende:

[..]

Yess!! Da's inderdaad een goude oldtimer..

Die zit trouwens nog ingebouwt in D.O.T.T.. (en ook los te spelen geloof ik..)

Dus als je nog ooit wat uren over hebt...

Verder vond ik beneath a steel sky en lost in time ook wel aardig!
Waar kon je Maniac Mansion ook alweer vinden in DOTT? Zat dat niet op die computer van die kerel (hoe heet ie ook alweer? Ed ofzo?) waar je nepinkt over z'n postzegels moet gooien? Ik heb metteen weer zin gekregen om MM te spelen. Is toch meer dan 10 jaar geleden :).

Ik miste in de rij adventures die genoemd zijn nog een spel wat ik ook helemaal grijs heb gespeeld .... Kyrandia .... alle drie de delen natuurlijk 8-).

Verwijderd

Ik vond Gabriel Knight 1 ook een gigantisch goed verhaal hebben. Maar DOTT was zeker erg grappig.

De laatste echt leuke adventure die ik gespeeld heb is denk Monkey Island 3. Deel 4 was niet zo geweldig..

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 17:02
Gabriel Knight 3 was ook helemaal 3D en toch best een goed spel :)
Verder heb ik nu Zork gedownload, dat is pas een adventure :P

Verwijderd

toon struc heb ik erg om gelachen...

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 17:16 schreef Matt het volgende:

Ik zou graag zien dat er een vervolg op de police quest serie komt. En dan bedoel ik deel 1 t/m 4, en niet alleen actie zoals swat.

Zoiets moet toch wel kunnen in de stijl van gabriel Knight 3 (geweldig spel). Het is allebei van Sierra, dus de engine hebben ze al in huis.
Nouja, Police Quest is een beetje uitgemolken he, ze
hebben zo ongeveer elke mogelijke (interessante) positie gehad.

Police Quest 1: Sonny Bonds de straatagent (en narq)
Police Quest 2: Sonny Bonds de detective
Police Quest 3: PQ1 - maar dan mooier/leuker.
Police Quest 4: Sonny Bonds de Detective
Police Quest SWAT: Een interactieve film :|
Police Quest SWAT2: Strategie..

Wat zou je nog willen dat ze deden dan ??

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:47 schreef BobRoss het volgende:
Ik heb ooit nachten Larry 1 :+ (en de rest), Space Quest 1 (en 2, en 3, en 4, etc.) en Kings Quest 1 t/m X zitten spelen. Sam en Max hit the road was ook klasiek, en Grim Fandango (recent) is fantastisch. Ofwel, comic adventures.
Ik merk een dalende trend in het uitkomen van echte adventure games. Het lijkt wel of dat je alleen nog maar verder komt met shoot en kick. Kijk, Myst III ziet er natuurlijk super gaaf uit, maar is toch niet het soort adventure als hierboven.
Heb ik iets gemist, of zijn er tegenwoordig echt geen nieuwe adventures meer met humor en pret? Zo ja, welke dan? En wat is je favoriet? Zonder word mijn leven zo saai :'(
Grim Fandango :) moet je gespeeld hebben, niet echt recent maar is toch niet voor niets spel van het jaar 1998 geworden bij gamespot.com (en terecht, supersfeertje, spel van lucasarts)

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Police Quest, Space Quest, Kings Quest, Quest For Glory, Larry Quest.. (ehrm nee.. geen Quest daar), Black Cauldron.. *nostalgie* Allemaal van die spellen waar ik mee groot ben geworden. :)

Police Quest
Was wel stoer, Als politie agent undercover enzo..

Space Quest
Roger Wilco rules! :) Die series heeft toch wel zulke goeie grappen. En vanaf deel 4 ziet het er grafisch ook nog eens fantastisch uit.

Kings Quest
Was leuk om te spelen, met name deel VI vond ik super. Deel 7 vond ik weer niets aan (met dat meisje).

Leissure Suit Larry in the land of the lounge lizzards (Larry 1).
Dat spel heb ik wel zooooo vaak gespeeld. Ken hem nog steeds helemaal uit mijn hoofd. Ken Sent me. :+

Quest for Glory
Was af en toe wel ff wat anders, hier heb ik me nooit echt in verdiept zoals in Larry, PQ en KQ..

Day of the Tentacle
I don't think you should drink that!
- Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive
I feel like I could-
Like I could-
TAKE ON THE WORLD!!

Monkey Island
"We'll surely avoid scurvy if we all ate an orange"

Indiana Jones: Fate of Atlantis
Een van de eerste interactieve adventures. Je kon in het begin kiezen hoe je het wou spelen.. Actie/puzzlen/teamwork. Splendid!

Beneath a steel Sky
Was een van mijn eerste CDs, hij was dus helemaal GESPROKEN! Dat vond ik toch wel zooooo gaaf. (op mijn 486):-)

Full Throttle
You know what would look good on your nose?
-What?
The bar!
Die was echt heel strak.. Met name dat stukje waarbij hij zijn motor ff opentrekt en dan z'n voorwiel verliest.. lol

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Moet gewoon even hoor.. Voor mij is dit HET beste stukje in Monkey Island 3. Heb ik zelfs nog in MP3 formaat. : )

A Pirate I Was Meant To Be
by Tim Schafer, Lead Designer of "The Curse of Monkey Island"

(This one requires four men and tells the tale of a Captain that wanted his lazy crew to help him recover a stolen treasure map, but the crew would much rather stay on decks singing. What makes things worse is that every time the Captain says anything, the mutinous crew just rhymes it to make it part of their song)

(Talking)
Captain: Thanks for the help back there guys.(sarcastically)
Third Mate: It was a rousing battle, Captain.
First Mate: Aye, and it reminds me of a song...

(singing)
First Mate: We're a band of vicous pirates
Second Mate: A Sailin' Out to Sea!
Third Mate: When ye hear our gentle singin'
First Mate: Be sure to turn and flee!
(talking) Captain: Ohh, this is just ridiculous.

Captain: Come on men, We've GOT to recover that map!
Second Mate: That pirate will be done for when he falls into our trap!

Third Mate: We're a club of tuneful rovers
First Mate: We can sing at every clef
Second Mate: We can even hit the high notes!
First Mate: It's just too bad we're tone deaf.

All Mates: A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the seas!

Captain: Let's go defeat that evil pirate!
Second Mate: We know he's sure to lose because we know just where to fire at!

Second Mate: We're a thieving valideer
First Mate: A gang of cutthroat mugs
Third Mate: To fight us off you wont need guns
Second Mate: Just jolly good earplugs!

Captain: Alright crew, let's get to work!
First Mate: Our vocation is a thing we love, a thing we never shirk!

First Mate: We'll fightchu in the harbor
Third Mate: We'll battle you on land
Second Mate: But when you meet singing pirates
(talking) Captain: They'll be more than you can stand.
First Mate: Oh, ho, that was a good one!
Captain: No, it wasn't.

Captain: No time for song, we've got to move!
Third Mate: The battle will be long, but our courage we will prove!

Second Mate: We're a pack of scurvy seadogs
First Mate: Have we pity? Not a gram
Third Mate: We all eat roasted garlic
First Mate: And sing from the diaphram.c

Captain: Less Singing, More Sailing!
Second Mate: When we defeat our wicked show his ship he will be bailing!

Third Mate: If ye try to fight us
First Mate: You'll get a nasty whackin'
Second Mate: If you disrespect our singin'
First Mate: We will bring ye to a crackin'!

Captain: I'm getting so sick of you guys and your rhyming!
First Mate: We're ready to set sail, though the cannons need a primin'!

Second Mate: We're troublesome corsairs
Third Mate: We've come to steal yer treasure
First Mate: We would shoot ya in the dungbie
Second Mate: But we've got a rest by measures

Captain: (whining)Stop, stop, stop!
Third Mate: The brass is what we'll pollish and the deck is what we'll mop!

Captain: You say you're nasty pirates,
Thieving scheming bad-bush whackers,
But from what I've seen I tell you you're no pirates,
You're just slackers!

Captain: We'll surely avoid scurvy if we all eat an orange.
(Crew Desperately tries to think of a word to rhyme orange with)
First Mate: and..
Second Mate: umm...
Third Mate: well..
First Mate: uhh..
Third Mate: Door Hinge?
Second Mate: No, no..
Third Mate: Guess the song's over then.
First Mate: Guess so...
Second Mate: OK, back to work.
Captain: Well, gee.. I feel a little guilty now.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 10:57 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

Grim Fandango :) moet je gespeeld hebben, niet echt recent maar is toch niet voor niets spel van het jaar 1998 geworden bij gamespot.com (en terecht, supersfeertje, spel van lucasarts)
Grim Fandango was fantastisch; vooral de sfeer asl je elke keer weer een jaar verder gaat. Ik vond het soms wel TE moeilijk want sommige dingen waren zooo onlogisch. :?
Dit had ik ook wel bij The Curse of Monkey Island (MI3) dus dan ligt het misschien wel aan mij... :o

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
In de echte goeie ouwe tijd waren adventures op tekst gebaseerd. Zoek maar eens met google op "colossal cave", dan zie je waar het allemaal mee begonnen is. Zelfs in deze flitsende grafische tijd kan dat eerste adventure nog altijd aardig mee.

• Primus
  • Laatst online: 05-12-2025
Colossal Cave? Is dat een hiaat in mijn IF (interactive fiction) kennis? Want volgens mij is het allemaal begonnen met Infocom's Zork. (weetjewel, die van 'the magic word XYZZY' :))

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kent iemand het spel Murder on the Mississippi nog? Was best cool.. (C64)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind The Longest Journey wel een van de beste adventures, ook al is ie vrij nieuw :)

Moet je wel de engels gesproken versie hebben |:(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Ik ken die oude dingen eigenlijk helemaal niet, het oudste wat ik mij kan herinneren is zeliard, en dat was tof, maar ook nu zijn er nog zat goeie adventures.
't is alleen die nostalgie en iets "oud = l33t" achtigs waardoor je huidige games misschien minder tof vindt, en je hebt nu natuurlijk al zoveel gezien dat iets minder snel indruk maakt. Ik vond Little big adventure 2, en de Baldur's Gate's bijvoorbeeld steengoeie games. En eigenlijk kan je Halflife single player ook wel als een soort adveture zien. Die was destijds ook geniaal.

Maar met al die 3D meuk is het wat lang te eentonig geweest met die shooters, en het lijkt erop alsof daar wel iets verandering in komt. Het nieuwe is er al lang af, het gaat er alleen maar beter uitzien, en ze zullen echt weer met goeie concepten moeten komen om de gamers te bekoren.

Soul Reaver 2 bijvoorbeeld. Ik ben er nog niet ver mee, maar de hele geschiedenis achter deze Kain reeks en het toch wel aanwezige adventure gehalte maakt het gewoon weer geniaal.
Er is nix mis met nostalgisch terugkijken op die oude games, maar dat komt in die vorm echt niet terug.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:25
Op maandag 24 december 2001 13:14 schreef Hyperbird het volgende:
Ik vind The Longest Journey wel een van de beste adventures, ook al is ie vrij nieuw :)

En er kom binnen kort ook een deel 2 van uit :)

ik heb hem okk helemaal uit gepeeld .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
hier heb ik al zoveel topics over volgetypt..........helaas verwacht ik niet dat er ooit nog een echte ouderwetse 2d point n clicker uit zal komen a la sam and max etc.....

ik heb hier Sam&Max en Full Throttle nog origineel op cd liggen en krijg weer zin in FT, helaas wil S&M niet werken in XP ;(

1 vd de nieuwere adventures die toch cool is vind ik Grim Fandango, daar heb ik (bijna) evenveel van genoten als van Monkey Island 2 (waar het bij mij allemaal mee begonnen is)

heb hier nu ook MI4 liggen btw, nog niet aan begonnen....dus ik heb er tenminste 1 nog tegaan ook al zal ie niet zo goed zijn als zn voorgangers......

ik hoorde trouwens laatst dat er plannen zijn voor Sam&Max 2??????

dit zal dan wel weer 3D worden, dus verwacht er al niet teveel van(zeker als de makers al niet LucasArts zijn)

PIII 800@804 Mhz

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 12:34 schreef DjeV het volgende:

[..]

Grim Fandango was fantastisch; vooral de sfeer asl je elke keer weer een jaar verder gaat. Ik vond het soms wel TE moeilijk want sommige dingen waren zooo onlogisch. :?
Dit had ik ook wel bij The Curse of Monkey Island (MI3) dus dan ligt het misschien wel aan mij... :o
da vond iedereen hoor, was ook enige negatieve punt van het spel, ken je die passage nog bij die dam met die vuurbevers? over onlogisch gesproken :o

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Op vrijdag 21 december 2001 14:53 schreef Cadmium het volgende:
Die heb ik zeker veel gespeeld, maar 1 keer moest ik de walkthrough gebruiken toen ik de blikopener niet kon vinden (zat in een doos in de hangaar van de zeppelin :P). Ik weet het eerste stukje van het spel nog wel dan zit je in een kamer opgesloten en dan moet je de handdoeken aan elkaar maken en dan via de verwarming naar beneden abseilen in een karretje met handdoeken :P :).

Zeker een vet spel :).
De spellen die ik het allerleukste vond zijn:
- Monkey Island I + II + III + IV (4 vond ik idd tegenvallen).
- Day of the Tentacle: Maniac Mansion (Tering wat een gaaf spel en wat een humor :D).
- Flight to the Amazon queen :P
- Indiana Jones series (Ook wel lache :P).
- Grim Fandango (eerste adventure spel die in 3d was, vet spel, veel humor :D).
- Sam & Max Hit the Road( HUMOR ;) ).
- Leisure Suit Larry Games (Vooral 7 is vet tenminste iets mooiere graphics >:) ).
- Full Throttle (Mijn god deze was echt lache gelijk in het begin al. Kom je uit een container zetten :D. Dan kick je een deur en dan leg je die ring van die gast ze neus effe op de bar >:) ).

Hmmmm, volgens mij vergeet ik nog wat maarja dit zijn wel mijn vetste adventure games die ik gespeeld heb :P.

[edit] Full Throttle toegevoegt.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:14 schreef Hyperbird het volgende:

ja, ik had dus die nederlandse versie :( ; heb hem overigens wel uitgespeeld, want als je hem hebt uitgespeeld dan krijg je alle stemmen en hun fouten te horen (in het engels dus wat veel leuker klinkt) |:(

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 24 december 2001 12:46 schreef Primus het volgende:
Colossal Cave? Is dat een hiaat in mijn IF (interactive fiction) kennis? Want volgens mij is het allemaal begonnen met Infocom's Zork. (weetjewel, die van 'the magic word XYZZY' :))
Dat woord XYZZY kwam toch echt uit Colossal Cave. Het teleporteerde je van ergens uit de grot (ik weet niet meer precies waar) naar het bronhuis bovengronds.
Overigens heette dat eerste programma eigenlijk "Adventure". Aangezien dit later tot soortnaam werd heet het tegenwoordig Colossal Cave. Het werd geschreven door Willie Crowther en Don Woods. In 1976 werd het aan de openbaarheid prijsgegeven en veroorzaakte meteen een enorme rage. En ook vervolgprogramma's, want als je het eenmaal had uitgespeeld was er niet veel meer aan.
De eerste opvolger was Dungeon uit 1978. De vier studenten die het schreven besloten het na hun studie op de markt te brengen voor de inmiddels ten tonele verschenen huiscomputers. Ze richtten hiervoor de firma Infocom op, en noemden hun microversie ook Dungeon. Dat was tegen het zere been geschopt van TSR Hobbies, dat het bordspel Dungeons & Dragons op de markt bracht - de naam leek er teveel op.
Aangezien het nog jonge Infocom geen zin had in dure processen veranderden ze de naam maar in Zork. (In Dungeon was een "bank of Zork.")
Al met al begon de geschiedenis van adventures toch wel wat eerder dan met Zork.

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

[b]Op maandag 24 december 2001 13:26 schreef

ik hoorde trouwens laatst dat er plannen zijn voor Sam&Max 2??????

dit zal dan wel weer 3D worden, dus verwacht er al niet teveel van(zeker als de makers al niet LucasArts zijn)
Yup, en ik geloof dat het orginele team er aan werkt, als het maar de helft van het orgineel is is hij al goed

Heb heel erg veel GK 3 gespeelt ook erg goed, ik vind dat GK3 nog zeker de zweer van de eerste Point-and-click adventures heeft, en natuurlijk zijn er genoeg text based adventures, daar is mijn liefde voor adventure gekomen, met een spel met de naam Dracula, best wel goede humor en geheel nederlands, ik heb ook zelf wel eens in GW Basic adventures gemaakt, ook leuk.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Of ik ben heeeeeel blind, of ik mis een hele goeie: BROKEN SWORD!!!

damn dat roelt... verder Larry natuurlijk, en Monkey Island ook.

Ben net aan MI 4 begonnen, maar ik moet zeggen dat het niet meer is zoals het was ;( In voor negatieve zin. Maar goed, het blijft leuk om te doen, en de humor is wel gebleven. Maar tis toch niet helemaal zoals het was...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 13:32 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

[..]

Die heb ik zeker veel gespeeld, maar 1 keer moest ik de walkthrough gebruiken toen ik de blikopener niet kon vinden (zat in een doos in de hangaar van de zeppelin :P). Ik weet het eerste stukje van het spel nog wel dan zit je in een kamer opgesloten en dan moet je de handdoeken aan elkaar maken en dan via de verwarming naar beneden abseilen in een karretje met handdoeken :P :).

Zeker een vet spel :).
Het stuk waar ik zo om heb moeten lachen was met die gorilla. Die stond in de weg en je moest er langs. Ik heb hier best wel ff vastgezeten, lopen klooien met die bananen. Echt van alles geprobeerd :D.
Wat blijkt nou, moet je gewoon een hele poos met dat beest lullen, net zolang tot je tegen 'm kan zeggen: "He, maar jij bent een gorilla. Pratende gorilla's bestaan toch niet?" Zegt die gorilla: "Oh ja, dat is waar. Nou, dan zal ik wel niet bestaan." En floep, weg is tie :9~.

Jaja, die goeie ouwe tijd.

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 13:17 schreef Clay het volgende:
Ik ken die oude dingen eigenlijk helemaal niet, het oudste wat ik mij kan herinneren is zeliard, en dat was tof, maar ook nu zijn er nog zat goeie adventures.
't is alleen die nostalgie en iets "oud = l33t" achtigs waardoor je huidige games misschien minder tof vindt, en je hebt nu natuurlijk al zoveel gezien dat iets minder snel indruk maakt. Ik vond Little big adventure 2, en de Baldur's Gate's bijvoorbeeld steengoeie games. En eigenlijk kan je Halflife single player ook wel als een soort adveture zien. Die was destijds ook geniaal.

Maar met al die 3D meuk is het wat lang te eentonig geweest met die shooters, en het lijkt erop alsof daar wel iets verandering in komt. Het nieuwe is er al lang af, het gaat er alleen maar beter uitzien, en ze zullen echt weer met goeie concepten moeten komen om de gamers te bekoren.

Soul Reaver 2 bijvoorbeeld. Ik ben er nog niet ver mee, maar de hele geschiedenis achter deze Kain reeks en het toch wel aanwezige adventure gehalte maakt het gewoon weer geniaal.
Er is nix mis met nostalgisch terugkijken op die oude games, maar dat komt in die vorm echt niet terug.
De spellen die jij noemt is niet echt adventure, goed mischien een beetje een knop indrukken zodat er ergens anders een deur open gaat maar echt advunture is het niet de nadruk ligt voornamelijk op de actie. LBA2 heb ik nooit gespeeld maar de BG reeks is weer RPG, lijkt veel op adventure maar is het niet

• Noedelsupke
Op maandag 24 december 2001 14:30 schreef LuNaTiC het volgende:

damn dat roelt... verder Larry natuurlijk, en Monkey Island ook.

Ben net aan MI 4 begonnen, maar ik moet zeggen dat het niet meer is zoals het was ;( In voor negatieve zin. Maar goed, het blijft leuk om te doen, en de humor is wel gebleven. Maar tis toch niet helemaal zoals het was...
oww ja Broken Sword 1 en 2 roeleren echt, heb ze toendertijd op de playstation uitgespeeld, maar denk dat ze op de PC nog beter zijn, adventures horen nou eenmaal op PC IMO

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:29 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Yup, en ik geloof dat het orginele team er aan werkt, als het maar de helft van het orgineel is is hij al goed

Heb heel erg veel GK 3 gespeelt ook erg goed, ik vind dat GK3 nog zeker de zweer van de eerste Point-and-click adventures heeft, en natuurlijk zijn er genoeg text based adventures, daar is mijn liefde voor adventure gekomen, met een spel met de naam Dracula, best wel goede humor en geheel nederlands, ik heb ook zelf wel eens in GW Basic adventures gemaakt, ook leuk.
Jaaaaa...Dracula :P. Ik was al bijna weer vergeten dat ik dat gespeeld heb. Dat is lang geleden. Was waarschijnlijk ook een van mijn eerste adventures.
Op maandag 24 december 2001 14:30 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoe hebben we die kunnen vergeten? Deel 1 en 2, allebei even tof. Heb ik niet ergens gelezen dat ze bezig zijn met deel drie? Die zou toch ergens in 2002 uitkomen?

Verwijderd

d'r kwam ook weer een nieuwe echte click & play adventure uit, Runaway ofzo, maar dat verhaal staat me niet zo aan

• Noedelsupke
Op maandag 24 december 2001 14:42 schreef Cadmium het volgende:

Hoe hebben we die kunnen vergeten? Deel 1 en 2, allebei even tof. Heb ik niet ergens gelezen dat ze bezig zijn met deel drie? Die zou toch ergens in 2002 uitkomen?
dat zou vet lijp zijn :) hopelijk dezlefde stijl als 1 en 2??? dus GEEN 3D ofzo? moet ik eerst 1 en 2 voor de PC nog eens zien te krijgen

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 14:46 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

dat zou vet lijp zijn :) hopelijk dezlefde stijl als 1 en 2??? dus GEEN 3D ofzo? moet ik eerst 1 en 2 voor de PC nog eens zien te krijgen
check deze pagina:
http://www.thebss.f2s.com/bs3.htm

Het duurt volgens mij nog wel ff voor die uit komt.

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 14:42 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Jaaaaa...Dracula :P. Ik was al bijna weer vergeten dat ik dat gespeeld heb. Dat is lang geleden. Was waarschijnlijk ook een van mijn eerste adventures.
[..]
Heb Dracula nooit uitgespeeld, maar twas wel erg leuk, en voor een joggie van een 8/9 jaar wel makkelijk dat het niet engels was.

Verwijderd

Grim Fandango en de hele Monkey Island serie behalve 4 rulen :)

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:10 schreef Liquidus het volgende:
Grim Fandango en de hele Monkey Island serie behalve 4 rulen :)
ik vond MI3 ook zuigen imho, helemaal de Monkey sfeer kwijt...

kep 2&1 hier trouwens liggen, maar hoe savede je?

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:28 schreef Caspian het volgende:

[..]

ik vond MI3 ook zuigen imho, helemaal de Monkey sfeer kwijt...

kep 2&1 hier trouwens liggen, maar hoe savede je?
Ik weet het niet zeker meer, maar probeer F5 eens.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik vind de serie van Monkey Island echt helemaal te gek. Vraag me alleen af of ze genoeg orginele ideeen hebben voor nog een vervolg. Ik hoop het wel!
Het was trouwens wel een omschakeling van 2d naar 3d in de laatste versie. Escape from Monkey Island

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 15:37 schreef Cadmium het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker meer, maar probeer F5 eens.
thnx, strax ff proberen

toen ik MI2 speelde was 6 ofzo, dus die dingen deed mijn pa allemaal, ik hoefde alleen de raadsels op te lossen, en zo goed mogelijk engels leren, wat gelukt is (ik kon op mijn 9e beter engels als de gemiddelde 14 jarige ofzo)

• Noedelsupke
Op maandag 24 december 2001 15:43 schreef Caspian het volgende:

[..]

thnx, strax ff proberen

toen ik MI2 speelde was 6 ofzo, dus die dingen deed mijn pa allemaal, ik hoefde alleen de raadsels op te lossen, en zo goed mogelijk engels leren, wat gelukt is (ik kon op mijn 9e beter engels als de gemiddelde 14 jarige ofzo)
dankzij MI2 heb ik ook een aardig woordje engels geleerd jah.....heb ik op mn 10e/12e helemaal alleen uitgespeeld....enne saven en loaden is F5, zoals bij alle LucasArts adventures totdat ze 3D gingen :)

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
Op maandag 24 december 2001 14:49 schreef Cadmium het volgende:

[..]

check deze pagina:
http://www.thebss.f2s.com/bs3.htm

Het duurt volgens mij nog wel ff voor die uit komt.
tnx!!!! nostalgie gevoelens tot en met als ik die plaatjes weer zie van 1 en 2 :) ben nu de demo's aan het downen :P

PIII 800@804 Mhz

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 15:50 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

dankzij MI2 heb ik ook een aardig woordje engels geleerd jah.....heb ik op mn 10e/12e helemaal alleen uitgespeeld....enne saven en loaden is F5, zoals bij alle LucasArts adventures totdat ze 3D gingen :)
Bij mij was het Larri 1, dat ik een begin met mijn Engels heb gemaakt, ook nog intype en alles, goh, wat was dat goed, Maarja tegenwoordig kun je geen spellen meer uitbrengen waar je de commando's moet intype, zijn de meesten te lui voor :P

• White Dust

White Dust

Op maandag 24 december 2001 15:51 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

tnx!!!! nostalgie gevoelens tot en met als ik die plaatjes weer zie van 1 en 2 :) ben nu de demo's aan het downen :P
Zo te zien zou BS3 wel eens 2D kunnen zijn :9 en wat ziet de GBA versie er :9~ uit

Verwijderd

Ut valt me tegen dat niemand nog Discworld I/II heeft genoemd (of ik moet er overheen gelezen hebben :p) Alhoewel ik deel II nog steeds niet heb gespeeld vond ik deel I wel geniaal! Het was wel supermoeilijk maar de humor was echt subliem :) Daarbuiten heb ik eigenlijk vooral de KQ, MI en SQ series gespeeld :>

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Monkey Island series en Indiana Jones and the infernal machines waren mijn favo's :z

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
FF in mijn geheugen graven.....
Ik had altijd Full Throttle en Indiana Jones and the fate of atlantis. Waren allebij erg :9~
Ik heb op dit moment alleen full throttle nog (Originele cd's gaan langer mee als gecopieerde :) ) Maar ik ben vergeten hoe je voorbij dat stukje komt dat je tegen zoon muur moet schoppen als die metertjes stil staan. Ik weet niet waar je dat presies moet doen. Iemand suggesties??

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op maandag 24 december 2001 16:43 schreef halu het volgende:
Ut valt me tegen dat niemand nog Discworld I/II heeft genoemd (of ik moet er overheen gelezen hebben :p) Alhoewel ik deel II nog steeds niet heb gespeeld vond ik deel I wel geniaal! Het was wel supermoeilijk maar de humor was echt subliem :) Daarbuiten heb ik eigenlijk vooral de KQ, MI en SQ series gespeeld :>
JAAAAAH! ik zit te scrollen en te lezen en begon bijna wanhopig te worden :)

deel I en II uitgespeeld.. MEESTERLIJKE spellen!

Kingdom O' Magic is ook koel, een van eerste 3D adventures (gerenderd), LOTR parodie, erg leuke humor.

Laatste koele adventure is wel Longest Journey, de rest is volgens mij allemaal ouder. ADVETURES RULE!

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Marcj
Weet iemand trouwens waar je spellen als Full Throttle en The Longest Journey kan kopen tegen een zacht prijsje (je weet wel, van die afgeprijsde spellen).

Ow ja, Grim Fandango was ook echt mooi. Heb ik best lang bij gezeten :P Ook Black Dahlia was een hele moeilijke adventure, maar niemand lijkt die te kennen :)

• Noedelsupke
Op maandag 24 december 2001 17:59 schreef Marcj het volgende:
Weet iemand trouwens waar je spellen als Full Throttle en The Longest Journey kan kopen tegen een zacht prijsje (je weet wel, van die afgeprijsde spellen).

Ow ja, Grim Fandango was ook echt mooi. Heb ik best lang bij gezeten :P Ook Black Dahlia was een hele moeilijke adventure, maar niemand lijkt die te kennen :)
Full Throttle heb ik origineel, toendertijd voor 30 piek gekocht en nooit spijt van gehad, en NEE ik verkoop m niet :P

verder hoor ik veel over the longest journey........toevallig heb ik die net 'gevonden'...ik zou m wel willen kopen maarja als het nergens te koop is he.......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ik had The Longest Journey voor 20 of 30 piek in de Fr** R*cord Sh*p (afgeprijsd; en mag natuurlijk geen reclame maken *ahum*) ik heb gehoord dat Full Throttle ook erg leuk is dus ga ik er nog eens een keer naar zoeken. Idd was Broken Sword erg leuk; ik heb er 1 gespeeld maar weet niet meer welke dat was... :? iets met een beeldje, je zit op het begin vast aan een stoel en zit er een spin vlak bij je; dan moet je bij een kast de losse poot kapot trappen... :?
Boeit me eigenlijk ook niet echt welke dat is :z , hij was wel leuk :P

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
en de discworld adventures.. al kende ik toen de boeken niet, wil ik tochno wel eens bekijken..

Human Bobby

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 24 december 2001 13:24 schreef Blackhole het volgende:

[..]

En er kom binnen kort ook een deel 2 van uit :)

ik heb hem okk helemaal uit gepeeld .
Deel 2 :?

Ik weet zeker dan funcom gezegt heeft dat ze nooit meer point & click adventures zullen maken, daarbij zijn de makers nu druk bezig met Midgard
Afbeeldingslocatie: http://www.worldofmidgard.com/content/media/concept_art/757
Op maandag 24 december 2001 14:19 schreef DjeV het volgende:

[..]

ja, ik had dus die nederlandse versie :( ; heb hem overigens wel uitgespeeld, want als je hem hebt uitgespeeld dan krijg je alle stemmen en hun fouten te horen (in het engels dus wat veel leuker klinkt) |:(
Die had ik in eerste instantie ff voor ik de engelse had, ik wist gvd niet hoe snel ik de cd uit mn cd-rom moest trekken om em in de container te stampen, wat een verkrachting van zo'n goed spel :r

Maar gelukkig kon ik ook aan de engelse versie komen, daar zijn de stemmen echt super goed *D

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 01:10 schreef Hyperbird het volgende:

Die had ik in eerste instantie ff voor ik de engelse had, ik wist gvd niet hoe snel ik de cd uit mn cd-rom moest trekken om em in de container te stampen, wat een verkrachting van zo'n goed spel :r

Maar gelukkig kon ik ook aan de engelse versie komen, daar zijn de stemmen echt super goed *D
ik geloof dat de stem van de hoofdrolspeelster in de nl. versie die van Mystie van Pokemon is( voor degenen die Pokemon wel eens hebben gezien maar het spel nooit, dan weet je nu waarom je goed moet oppassen welke versie je koopt :9 )

• White Dust

White Dust

Ik kan het mis hebben, maar ik geloof dat er een vrij belangerijk adventure nog niet is opgenoemt: Myst!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wanneer The Longest Journey ongeveer uitkwam? Krijg het idee dat ik iets gemist heb :)

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 25 december 2001 01:10 schreef Hyperbird het volgende:

[..]
.. daarbij zijn de makers nu druk bezig met Midgard
[afbeelding]
[..]
[/quote]

Omg dat ziet er vet uit.. Weliswaar geen p&c adventure maar een mmorpg.. Die concept art ziet eruit om je vingers bij af te likken :9~ Daarbij bedacht ik me toevallig gisteren dat ik nog nooit over games had gehoord die zich in het klassieke scandinavië afspelen.. Speaking of the devil :) Ik verheug me nu al op dat spel.

En nu :z

• Noedelsupke
Op dinsdag 25 december 2001 00:59 schreef DjeV het volgende:
ik had The Longest Journey voor 20 of 30 piek in de Fr** R*cord Sh*p (afgeprijsd; en mag natuurlijk geen reclame maken *ahum*) ik heb gehoord dat Full Throttle ook erg leuk is dus ga ik er nog eens een keer naar zoeken. Idd was Broken Sword erg leuk; ik heb er 1 gespeeld maar weet niet meer welke dat was... :? iets met een beeldje, je zit op het begin vast aan een stoel en zit er een spin vlak bij je; dan moet je bij een kast de losse poot kapot trappen... :?
Boeit me eigenlijk ook niet echt welke dat is :z , hij was wel leuk :P
das het begin van Broken Sword 2 :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Deksels, wat leeft er nog een nostalgie over al dat oude en nieuwerwetse speelvermaak.
Ik kreeg laatst een adventure cadeau: Egypt II, the heliopolis propecy. Nederlands gesproken, wisselend van grafische kwaliteit, wel aardig, alleen een beetje braaf. Iemand al uitgespeeld?

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 01:34 schreef Soccubus het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar ik geloof dat er een vrij belangerijk adventure nog niet is opgenoemt: Myst!
volgens mij werd er in een van de eerste posts gezegd dat Myst bijvoorbeeld niet echt het het echte soort adventure is; er wordt meer naar point-and-click adventures gezocht. Ik zelf vind dat Myst ook niet echt een adventure is maar een puzzlegame en daar maak ik ook dan echt verschil onder. Het leuke aan adventures is (vind ik) de (soms hilarische) conversaties die je met mensen houd en naar aanleiding daarvan de "puzzels" oplost.
Ik heb ook altijd het idee dat je bij Myst op het begin helemaal geen doel hebt; maar dat kan aan mij liggen want ik heb het nooit gespeeld.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 11:19 schreef DjeV het volgende:

[..]

volgens mij werd er in een van de eerste posts gezegd dat Myst bijvoorbeeld niet echt het het echte soort adventure is; er wordt meer naar point-and-click adventures gezocht. Ik zelf vind dat Myst ook niet echt een adventure is maar een puzzlegame en daar maak ik ook dan echt verschil onder. Het leuke aan adventures is (vind ik) de (soms hilarische) conversaties die je met mensen houd en naar aanleiding daarvan de "puzzels" oplost.
Ik heb ook altijd het idee dat je bij Myst op het begin helemaal geen doel hebt; maar dat kan aan mij liggen want ik heb het nooit gespeeld.
Mwa, het wordt wel onder het Adventure gerne mee gerekent, net zoals de Atlantis spellen, The 7th Guest en The 11th hour, voornamelijk puzels oplossen om verder te komen, oh, ja en natuurlijk Shivers en Harvest of Souls (Shivers 2) ook heel erg leuke spellen ;)

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 02:34 schreef halu het volgende:
Kan iemand me vertellen wanneer The Longest Journey ongeveer uitkwam? Krijg het idee dat ik iets gemist heb :)

offtopic:
[..]

Omg dat ziet er vet uit.. Weliswaar geen p&c adventure maar een mmorpg.. Die concept art ziet eruit om je vingers bij af te likken :9~ Daarbij bedacht ik me toevallig gisteren dat ik nog nooit over games had gehoord die zich in het klassieke scandinavië afspelen.. Speaking of the devil :) Ik verheug me nu al op dat spel.

En nu :z
check ook de wallpapers :P
[/offtopic]

Kan iemand me vertellen of Myst ondanks dat het geen point&click is toch de moeite waard is?

Verwijderd

Pfft... de echte adventures worden niet meer gemaakt inderdaad... wat ik zelf hele mooie vond

Little big adventure (1 en 2)
Toonstruck was lachen
Grim fandango natuurlijk
De tex murphy series (behalve de meest recente "overseer" die is :r)
Full throttle
De larry serie natuurlijk
The longest journey natuurlijk ook :)

En vast nog veeeel meer, maar die titels poppe nu ff niet in me op :D

edit:
Broken sword natuurlijk

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 11:49 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

check ook de wallpapers :P
[/offtopic]

Kan iemand me vertellen of Myst ondanks dat het geen point&click is toch de moeite waard is?
Myst is zeker de moeite waard (kheb het nu dus over deel 1, deel 2 en 3 heb ik nooit gespeeld)

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 11:52 schreef Fallen_angel het volgende:
Pfft... de echte adventures worden niet meer gemaakt inderdaad... wat ik zelf hele mooie vond

Little big adventure (1 en 2)
Toonstruck was lachen
Grim fandango natuurlijk
De tex murphy series (behalve de meest recente "overseer" die is :r)
Full throttle
De larry serie natuurlijk
The longest journey natuurlijk ook :)

Het laatste adventure wat ik echt goed vond was Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Dammed, hij is mischien 3D maar het verhaal en de opbouw daarvan is zo goed, en het is niet een adventure wat je binnen een paar dagen uitspeeld, de kaart puzel is zo moeilijk, die heb ik, met een beetje hulp opgelost

• Tim

Tim

Broken Sword op de GBA?
Damn, ik vind dat aperaatje steeds leuker worden :)

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Pokemon :+

dikzak

• Marcj
Op dinsdag 25 december 2001 11:53 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Myst is zeker de moeite waard (kheb het nu dus over deel 1, deel 2 en 3 heb ik nooit gespeeld)
Ik vond Myst wel leuk (ook Riven) maar ik vind het verhaal veel te vaag, je weet niet echt wat je nou moet doen. Daarom vind ik Grim Fandango enz.. veel leuker

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 12:15 schreef Timpie2000 het volgende:
Broken Sword op de GBA?
Damn, ik vind dat aperaatje steeds leuker worden :)
Kweet het, en ziet er ook nog goed uit, maar, éh, hoe zal een adventure op een console werken, een adventure is toch heel erg makkelijk met een muis, of kun je ook een muis op de GBA aansluiten (kheb ooit gehoord dat er andere controlers op kunne, wie weet hoe dat moet, of moet ik even de search gebruike :) )

Verwijderd

Ik was gisteravond m'n kamer aan het opruimen. Kom ik ineens de cd van Loom tegen >:). Dat is toch ook al een oude adventure. Alleen niet echt een Point 'n Click adventure ;). Dat vond ik wel een toffe afwisseling, die fluit. Duurde wel ff voor ik het doorhad.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 13:10 schreef Cadmium het volgende:
Ik was gisteravond m'n kamer aan het opruimen. Kom ik ineens de cd van Loom tegen >:). Dat is toch ook al een oude adventure. Alleen niet echt een Point 'n Click adventure ;). Dat vond ik wel een toffe afwisseling, die fluit. Duurde wel ff voor ik het doorhad.
Loom, heb er geloof ik wel eens van gehoord, maar kan het niet echt thuis brengen :?

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 13:16 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Loom, heb er geloof ik wel eens van gehoord, maar kan het niet echt thuis brengen :?
Is volgens mij de eerste lucasarts adventure.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 13:25 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Is volgens mij de eerste lucasarts adventure.
Oh, ja, nu weet ik het weer, heb het ooit op een verzamel box van Lucas Arts gezien, samen met een stuk of wat andere Klasieke Adventures ;)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:52
Op dinsdag 25 december 2001 11:52 schreef Fallen_angel het volgende:

Toonstruck was lachen

Eindelijk noemt iemand Toonstruck. Wat heb ik daar bij zitten lachen zeg, echt een geweldig spel, het was tenminste niet te serieus.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Tim

Tim

Op dinsdag 25 december 2001 12:51 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Kweet het, en ziet er ook nog goed uit, maar, éh, hoe zal een adventure op een console werken, een adventure is toch heel erg makkelijk met een muis, of kun je ook een muis op de GBA aansluiten (kheb ooit gehoord dat er andere controlers op kunne, wie weet hoe dat moet, of moet ik even de search gebruike :) )
Waarschijnlijk net als in DOS, als je geen muis hebt dan moet je met de pijltjestoetsen spelen :)
Of misschien meer in Grim Fandango stijl..

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 25 december 2001 14:19 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk net als in DOS, als je geen muis hebt dan moet je met de pijltjestoetsen spelen :)
Of misschien meer in Grim Fandango stijl..
In dos kun je wel een muis besturen ;)

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ik krijg nu weer helemaal zin in adventures !
Alleen zo jammer dat ze na 1 keer spelen minder leuk zijn: je weet dan al alle oplossingen.
Ook jammer dat die oude nergens meer te krijgen zijn. :'(

Ik vond MI4 overigens ook erg goed. Het 3D was wel even wennen, maar daarna genoot ik er evenveel van als van de 2D-versies hoor.
De humor blijft hetzelfde: erg goed !

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Heeft niemand hier Discworld 1 & 2 gespeeld?
Deel 1 was zwaar buggy maar toch gaaf, en deel 2 was echt meesterlijk... zo verschrikkelijk veel uit de boeken erin gestopt.. :+

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op dinsdag 25 december 2001 15:42 schreef QuarK het volgende:
Heeft niemand hier Discworld 1 & 2 gespeeld?
Deel 1 was zwaar buggy maar toch gaaf, en deel 2 was echt meesterlijk... zo verschrikkelijk veel uit de boeken erin gestopt.. :+
Is al paar keer o.a. door mij genoemd, maar ze blijven zeer gaaf :) 1 was echt bizar moeilijk, maar wel koel (bij mij btw niet buggy?) en 2 was echt mooi. Zo moeten ze er meer maken, adventures die als pure tekenfilms spelen...

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• maikel
Op dinsdag 25 december 2001 16:36 schreef DarkX het volgende:
..
Zo moeten ze er meer maken, adventures die als pure tekenfilms spelen...
Inderdaad !
Maar andersom kan het ook: ik zag gisteren toevallig een 'lange' film van Scooby Doo.
Die was ook erg mooi getekend en had helemaal de sfeer van een adventuregame. Toen kreeg ik zelf ook weer zin om een adventure te spelen. :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 17:51 schreef maikel het volgende:

[..]

Inderdaad !
Maar andersom kan het ook: ik zag gisteren toevallig een 'lange' film van Scooby Doo.
Die was ook erg mooi getekend en had helemaal de sfeer van een adventuregame. Toen kreeg ik zelf ook weer zin om een adventure te spelen. :)
Die cartoon adventures zijn iid cool, zoals sam&max :)
Ik vind dat ze van Shrek een adventure moeten maken :D

Maar de adventures met een goed verhaal, boeiende caracters en hier en daar ook wat humor zijn echt goed.

• maikel
Op dinsdag 25 december 2001 19:23 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Die cartoon adventures zijn iid cool, zoals sam&max :)
Ik vind dat ze van Shrek een adventure moeten maken :D

Maar de adventures met een goed verhaal, boeiende caracters en hier en daar ook wat humor zijn echt goed.
Ja, zeker !
Maar waar ik het over had was dus andersom: een gewone cartoon op TV, maar wel precies zo'n sfeer die je in een game ook verwacht. En ook mooi getekend.
Broken Sword had bijvoorbeeld echt een supergoede sfeer en was erg mooi getekend.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 16:36 schreef DarkX het volgende:

Zo moeten ze er meer maken, adventures die als pure tekenfilms spelen...
volgens mij komt er een uit (of is al uit); Stupid Invaders, naar de tekenfilmserie.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 12:47 schreef Marcj het volgende:

[..]

Ik vond Myst wel leuk (ook Riven) maar ik vind het verhaal veel te vaag, je weet niet echt wat je nou moet doen. Daarom vind ik Grim Fandango enz.. veel leuker
Dat heb ik nou ook; daarom zijn GF en MI enzo ook meer mijn soort adventures, je hebt tenminste een doel...
Ik heb een tijdje geleden een demo gespeeld van de nieuwste Myst; Ik wist absoluut niet wat ik nou moest doen, het was dan ook zo snel mogelijk weer van mijn HD af |:(

• Noedelsupke
toevallig mensen hier die the longest journey hebben in winXP????? ik krijg m niet aan de gang, als ik begin a new journey aanklik springt ie terug naar windows ;( :'(

nu is dit niet de allerlegaalste versie dus misschien ligt het daaraan.....

edit: de demo doet het dus ook niet, speelt de intro af en zodra spel begint kapt ie :(

PIII 800@804 Mhz

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 01:29 schreef ViperGTS het volgende:
toevallig mensen hier die the longest journey hebben in winXP????? ik krijg m niet aan de gang, als ik begin a new journey aanklik springt ie terug naar windows ;( :'(

nu is dit niet de allerlegaalste versie dus misschien ligt het daaraan.....

edit: de demo doet het dus ook niet, speelt de intro af en zodra spel begint kapt ie :(
Rechtermuisknop op de executable > eigenschappen en dan in tabblad compatibility het programma laten denken dat hij in win 98 draait.

• Noedelsupke
Op woensdag 26 december 2001 16:31 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Rechtermuisknop op de executable > eigenschappen en dan in tabblad compatibility het programma laten denken dat hij in win 98 draait.
geprobeerd zonder resultaat ;(

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1 2 Laatste