Toon posts:

DVD spelen op laptop...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik hoop dat dit hier op de goede plek staat maar ik had een vraag over het volgende:

Laatst zag ik een DVD film via laptop op de TV worden afgespeeld maar de kwaliteit was BRAK.. Het waren kleurverlopen van niks..
Waardoor komt dit? Door de DVD speler / software..
Zijn er mensen die DVD's wel STRAK via hun laptop kunnen afspelen...

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:41 schreef skwoezy het volgende:
Mensen,

Ik hoop dat dit hier op de goede plek staat maar ik had een vraag over het volgende:

Laatst zag ik een DVD film via laptop op de TV worden afgespeeld maar de kwaliteit was BRAK.. Het waren kleurverlopen van niks..
Waardoor komt dit? Door de DVD speler / software..
Zijn er mensen die DVD's wel STRAK via hun laptop kunnen afspelen...
Ik geloof dat dit komt door die LCD schermen die een te hoge timing/refresh rate probleem hebben.
De videokaart moet dit ook aankunnen. Een geforce GO speciaal voor laptops zou dit kunnen ondersteunen.
Als de film te snel is voor de videokaart, zou dit strepen opleveren, waardoor de kwaliteit van de dvd sterk afneemt.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op vrijdag 21 december 2001 14:55 schreef SeNTiNeL0 het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit komt door die LCD schermen die een te hoge timing/refresh rate probleem hebben.
De videokaart moet dit ook aankunnen. Een geforce GO speciaal voor laptops zou dit kunnen ondersteunen.
Als de film te snel is voor de videokaart, zou dit strepen opleveren, waardoor de kwaliteit van de dvd sterk afneemt.
das dus klets he,

heb hier een armada e500 met een composiet TV out.
OP m'n servers staan allerlei films en die gooi ik dus mbv een 100mbit lijn, via mijn laptop naar m'n tv.

Niks geen fletstse kleuren... gewoon scherp beeld zoals je dat mag verwachten. Denk eerder dat het ligt aan de kwaliteit videocontroller en driver die je met je laptop gebruikt.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 22:06

Wildfire

Joy to the world!

Enig idee wat voor laptop en dan preciezer gezegd, wat voor videokaart met TV-out het was?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:55 schreef SeNTiNeL0 het volgende:

[..]

Het gaat niet over weergave op LCD, maar op TV :)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
DVD's zien er op mijn Gericom via de tv-out (Radeon mobility) zeer strak uit, beeldkwaliteit is uitmuntend.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

een Armada E500, 128 ram, P3 800Mhz, ATI Rage mobility AGP

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> AV :).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Uh... kleurverloop?

Is je normale TVout wel goed, en speelt ie op 't laptopscherm ook goed?

Vermoedelijk zit Macrovision een beetje te kloten...

ff kijken hoe je dat uitkrijgt op je laptopje :)

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Dell Inspiron 8100 (1600 x 1200) 1,2 mhz, 256 mb en een geforce 2 GO. DVD doen het perfect. Zelfs op TV-out.

(Niets is er meer relaxed dan lekker in bed DVD'tjes kijken ;) )

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:11
heeeeeeeel belangrijk is dat je een goede videokaart in je laptop hebt. En dat ontbreekt bij veel laptops.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19
Op zaterdag 22 december 2001 16:34 schreef menn0 het volgende:
heeeeeeeel belangrijk is dat je een goede videokaart in je laptop hebt. En dat ontbreekt bij veel laptops.
dikke onzin !!! ik heb een topline amicus3600 p1ghz met 256mb en shared videokaartje. Als jij het verschil kan zien met een normale dvd en via de laptop ben jij een flinke jongen.

Alleen het geluid is niet te vergelijken (is gewoon stereo :'()

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 17:07 schreef renzo4000 het volgende:
ik heb een topline amicus3600 p1ghz met 256mb en shared videokaartje. Als jij het verschil kan zien met een normale dvd en via de laptop ben jij een flinke jongen.
Ik ken jouw TopLine niet, maar als ik de TV-out van m'n Toshiba Satellite Pro 4320 vergelijk met die van m'n DVD-speler (Pioneer DV-525, niet eens zo'n dure), dan is dat toch een wereld van verschil, hoor!
Niet dat die Toshiba 't zo slecht doet, hij loopt rondjes om een goede S-VHS recorder bijvoorbeeld, maar er is gewoon duidelijk zichtbaar verschil.

Dat verschil is er bv. ook tussen die Pioneer en m'n PC (Creative 12X speler, Dxr3 MPeg decoder). Hele horden zouden prima tevreden zijn met de TV-out van die Dxr3 kaart, totdat je ze direct vergelijkt met een redelijk goede stand alone DVD-speler...
Pagina: 1