Toon posts:

[debian] ssh problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu als ik ssh start:

[root@server root]# /etc/init.d/ssh restart
Restarting OpenBSD Secure Shell server: sshd/etc/ssh/sshd_config line 53: Deprecated option CheckMail
Disabling protocol version 2. Could not load host key
.
[root@server root]#

mijn versie:

[root@server root]# dpkg -l | grep ssh
ii ssh 3.0.1p1-1.2 Secure rlogin/rsh/rcp replacement (OpenSSH)

iemand een idee?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

kijk je /etc/ssh/sshd_config es na?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Eerste melding: Die optie is eruit geknikkerd... Zoals de melding al zegt, dus Checkmail moet je even uit je config halen.

De 2e melding is wat serieuzer, controleer of ssh wel op de goede plek zoekt voor de key-files en of ze wel read/write voor root alleen zijn.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Dit had ik laatst ook met Debian(/MIPS). Na een upgrade naar ssh-3.0.
Ik vermoed dat de update-scripts niet helemaal in orde zijn o.i.d., waardoor er iets misgaat met de config-files.

Deleten en purgen van OpenSSH en daarna opnieuw apt-getten/dpkg-en loste het op.
Misschien niet de mooiste oplossing, maar het werkte wel :)

Verwijderd

Topicstarter
tnx! dat werkte, ook al is het niet de ideale manier.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen kan ik nu totaal niet meer inloggen, ook niet als ik ssh1 ook aan zet, wat ik ook probeer hij zegt: Access denied

Verwijderd

Topicstarter
/Update
Het lukt alleen niet met windows/putty (versie die ik een half uur geleden van het net gehaald heb), als ik naar een andere debian server ssh, en dan naar die "onbereikbare" bak ssh, dan werkt het allemaal perfect.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op vrijdag 21 december 2001 20:02 schreef Tikker het volgende:
Het lukt alleen niet met windows/putty (versie die ik een half uur geleden van het net gehaald heb), als ik naar een andere debian server ssh, en dan naar die "onbereikbare" bak ssh, dan werkt het allemaal perfect.
Dat heb ik dus ook precies hetzelfde :(
Ik heb er alleen (nog) geen oplossing voor....

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Misschien praat putty alleen protocol 1, en gaat dit fout op je bak, en een andere Debian bak praat protocol 2, wat wel goed gaat op je bak. (Of andersom qua protocols).

Verwijderd

Maar ik heb wel een oplossing ! Ik liep hier zelf de afgelopen dagen mee te klieren, en het probleem ligt (denk ik) in de latest release van PuTTY. Ik heb vanmorgen de latest development release gedownload en daarmee is het probleem opgelost :)
Je vindt hem hier : ftp://ftp.tartarus.org/pub/people/simon/putty-snapshots/x86/putty.exe
Hiermee was bij mij het probleem opgelost en kon ik eindelijk weer verbinden. De foutmelding die ik kreeg was "password incorrect", terwijl het wachtwoord gewoon goed was.
Nu ik een nieuwere versie van PuTTY gebruik, kan ik wel gewoon inloggen. Vergeet niet om protocol 1 uit te schakelen in /etc/ssh/sshd_config. Daarna wel even /etc/init.d/ssh restart doen.

edit:
Typo, en aanvulling

Verwijderd

Putty kan ook protocol 2 praten ;)
Moet je alleen wel even instellen, aangezien hij standaard protocol 1 gebruikt.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Volgens mij zijn de debian ssh install scripts wel goed,
bij mij vroeg hij of ik mijn config file wilde bewaren of
de nieuwe installeren (iig ik dacht dat het ssh was).
Anders moet je even een bug reportje indienen :)
Pagina: 1