Quake en CS server opzetten probleem met MXstream

Pagina: 1
Acties:

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik wil een dedicated Quake 3 server opzetten thuis zodat anderen via internet ook kunnen connecten.
Dit gaat echter niet. Als ik dat heb opgezet kunnen mensen niet connecten door mijn IP of hostname in te tikken.

Hoe kan dit? Is dit een bekend probleem?
Ik zat te denken dat het misschien aan MXstream ligt of aan Winroute Pro 4.1 dat ik heb.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Je moet zorgen dat de ports die CS of Quake gebruikt wel worden doorgelust naar je interne IP #. Dat is vast in te stellen in Winroute.

Ik heb hetzelfde probleem met een dedicated UT server, maar dat is nog steeds niet opgelost; Ik heb een hardwarematige router- 't gaat erg jammer met dat soort dingen instellen.

Ik weet dus niet welke poorten ik open moet gooien.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Heb je adsl basic of advanced, met basic heb je namelijk noooit genoeg bandbreedte om meet als 2 man te hosten :(

kheb er zelf ook last vanAchja, dan maar adsl Advanced >:)

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:35 schreef willem169 het volgende:
Je moet zorgen dat de ports die CS of Quake gebruikt wel worden doorgelust naar je interne IP #. Dat is vast in te stellen in Winroute.

Ik heb hetzelfde probleem met een dedicated UT server, maar dat is nog steeds niet opgelost; Ik heb een hardwarematige router- 't gaat erg jammer met dat soort dingen instellen.

Ik heb al de portmapping van Winroute geprobeerd.
Had ingesteld dat al het TCP verkeer via port *huppeldepup* gerouteerd moet worden naar 192.168.0.1
Werkt niet dus

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:43 schreef Flipke het volgende:
Heb je adsl basic of advanced, met basic heb je namelijk noooit genoeg bandbreedte om meet als 2 man te hosten :(

kheb er zelf ook last vanAchja, dan maar adsl Advanced >:)
Basic heb ik

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 11:41

Len

Leeg

Op vrijdag 21 december 2001 15:16 schreef AMD het volgende:

[..]

Ik heb al de portmapping van Winroute geprobeerd.
Had ingesteld dat al het TCP verkeer via port *huppeldepup* gerouteerd moet worden naar 192.168.0.1
Werkt niet dus
Zal nooit werken volgens mij. 192.168.0.1 is een IP adress wat is gereserveerd voor computers die niet op het grote internet zitten. Je zit waarschijnlijk via een VPN of NAT constructie op het Internet. Dus zonder echt IP.
10.#.#.# is ook zo'n IP wat speciaal is om niet op internet te hebben.

Ik denk ook dat een servertje nooit goed zal draaien.. meestal heb je als eindgebruiker teveel hops. (dat de 'gasten' van je game server via teveel routers op je PC komen).

edit: volgens mij heb ik het te snel gelezen...... en heb je wel een echt IP. Maarja dan zit je nog met teveel hops dus een hoge ping voor iedereen.

Free Tibet

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

t ligt niet alleen aan die teveel hops maar meer omdat de upstream verbinding meestal niet toereikend is.

• Len

Len

Leeg

Jep.. heb je niet 4 a 5 kb/s nodig per speler? (halflife/cs)

Free Tibet

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 15:47 schreef Len het volgende:

[..]

Zal nooit werken volgens mij. 192.168.0.1 is een IP adress wat is gereserveerd voor computers die niet op het grote internet zitten. Je zit waarschijnlijk via een VPN of NAT constructie op het Internet. Dus zonder echt IP.
10.#.#.# is ook zo'n IP wat speciaal is om niet op internet te hebben.

Ik denk ook dat een servertje nooit goed zal draaien.. meestal heb je als eindgebruiker teveel hops. (dat de 'gasten' van je game server via teveel routers op je PC komen).

edit: volgens mij heb ik het te snel gelezen...... en heb je wel een echt IP. Maarja dan zit je nog met teveel hops dus een hoge ping voor iedereen.
Ben ik niet met je eens, als ik port 80 routeer naar 192.168.0.1 en Apache opstart kunnen mensen wel op mijn homepage komen. Zou dan toch ook moeten lukken met Quake 3?

• Len

Len

Leeg

Waar ben je het niet mee eens? mijn mijn orginele post of met mijn edit eronder? :P

Free Tibet

Verwijderd

ja je kan zonder problemen een extern IP naar een intern IP routen met winroute.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 21 december 2001 14:35 schreef willem169 het volgende:

7777 standaard..

inkomend, TCP, quake poort, ip server,quake poort

et zelfde met CS

1v1 CS (modem) heeft bij mijn gewerkt freeco + NET+ portforwards
t,27015,192.168.1.2/27015
t,27005,192.168.1.2/27005
t,27025,192.168.1.2/27025

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Winroute is zeer geschikt om servers te draaien :)
Heb nu de volgende dedecated CS server draaien (Jammer dat ik maar een 64Kbit upstream heb)

Dedecated CS server op poort 27016
met de volgende portmap extern:27015 -> 192.168.0.2:27016

Dit omdat ik zelf ook speel op de zelfde computer als de DS.
Iemand enig idee waarom CS/HL een server port opend als je alleen als client fungeert ??? Trouwens blij dat het HL-engine soepel is met poortnummers en niet resoluut probeert te connecten naar 27005 (anders had ik die ook nog moeten mappen.)

Rampen bak 2004

Pagina: 1