Ik heb de search gebruikt, en veel zeggen dat er koelpasta op je core moet. Maar is dit nu alleen nodig als je je proc hebt overklockt? Of moet het nou altijd?
Ik heb een Coolermaster HHC-001 heatsink, die moet een standaard xp athlon 1900 zonder koelpasta toch genoeg kunnen koelen?
ALTIJD koelprut erop doen.
koelpasta is ervoor om de laatste oneffenheden die op de heatsink zitten (kleine krasjes ed) te vullen, zodat je core ALTIJD goed contact maakt met de heatsink
koelpasta is ervoor om de laatste oneffenheden die op de heatsink zitten (kleine krasjes ed) te vullen, zodat je core ALTIJD goed contact maakt met de heatsink
Sinlath | Opinions may contain latency
Ik zou het maar niet ertussen uit laten als je lang van je processor plezier wilt hebben. Doe je dit niet dan zul je niet zo'n stabiel systeem krijgen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
is aan te raden maar zeker niet noodzakelijk.
Ik heb al heel wat amd's 1gig+ in elkaar gezet en die lopen allemaal prima zonder koelpasta. zolang de core de sink maar goed raakt is er niks aan de hand en zal de temperatuur zo rond de 50 graden liggen.
Daar komt ook bij dat er op de meeste koelers zo'n thermal plakker zit en dat werkt ook prima. Maar tis wel aan te raden.
[edit: bij nader inzien zou ik het niet risceren met een xp 1900 xD]
Ik heb al heel wat amd's 1gig+ in elkaar gezet en die lopen allemaal prima zonder koelpasta. zolang de core de sink maar goed raakt is er niks aan de hand en zal de temperatuur zo rond de 50 graden liggen.
Daar komt ook bij dat er op de meeste koelers zo'n thermal plakker zit en dat werkt ook prima. Maar tis wel aan te raden.
[edit: bij nader inzien zou ik het niet risceren met een xp 1900 xD]
Verwijderd
Maarre bij bijvoorbeeld een athlon maakt het koelblok toch nooit echt 100% contact vanwege de 4 pads?Op vrijdag 21 december 2001 14:25 schreef Sinlath het volgende:
ALTIJD koelprut erop doen.
Dat zat er bij mij dus niet bijOp vrijdag 21 december 2001 14:28 schreef salvador4 het volgende:
Daar komt ook bij dat er op de meeste koelers zo'n thermal plakker zit en dat werkt ook prima.
Alleen wat koelpasta zat erbij.
jawel dat maakt ie wel anders is ie binnen 10 sec gefrituurd.Op vrijdag 21 december 2001 14:28 schreef MaStEr-D het volgende:
[..]
Maarre bij bijvoorbeeld een athlon maakt het koelblok toch nooit echt 100% contact vanwege de 4 pads?
die 4 pads zijn very soft, dus het enige wat die doen is minimale weerstand geven aan de sink.Op vrijdag 21 december 2001 14:28 schreef MaStEr-D het volgende:
[..]
Maarre bij bijvoorbeeld een athlon maakt het koelblok toch nooit echt 100% contact vanwege de 4 pads?
door de druk van de clip zullen de pads ingedrukt worden.
imho hebben die pads geen enkele nut
ik kan me herinneren dat die coolermaster meer dan 100 piek kost he? dan nog maar te zwijgen van een nieuwe xp 1900. koop dan ook een spuitje arctic silver 2 voor 20 tientjes dan ben je ook klaar.Op vrijdag 21 december 2001 14:32 schreef 4dd1cT het volgende:
[..]
Dat zat er bij mij dus niet bij
Alleen wat koelpasta zat erbij.
Ja kost allemaal veel geld.. Ik mocht van m'n pa een pc samenstellen van maximaal 6000 piek, ja ik weet dat ik een verwend kind ben. Maar dat komt mischien omdat ik enig kind benOp vrijdag 21 december 2001 14:34 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ik kan me herinneren dat die coolermaster meer dan 100 piek kost he? dan nog maar te zwijgen van een nieuwe xp 1900. koop dan ook een spuitje arctic silver 2 voor 20 tientjes dan ben je ook klaar.
als die cooler 100 piek kost dan zit er echt wel knappe koelprut bij hoor, tis misschien geen ASII, maar beter dan die waterige bende die je voor 5,-. per 100ml kooptOp vrijdag 21 december 2001 14:34 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ik kan me herinneren dat die coolermaster meer dan 100 piek kost he? dan nog maar te zwijgen van een nieuwe xp 1900. koop dan ook een spuitje arctic silver 2 voor 20 tientjes dan ben je ook klaar.
als je normale athlonTB geen contact maakt issie na 3 seconden al 110C dus kun je nagaan hoe belangrijk koelsperm is
Voor de zekerheid zou ik het er toch maar op doen. Ik zou me niet zo veilig voelen als er op m'n TBtje geen koelprut zat...
Verwijderd
zonder die pads zal je de core eerder beschadigen als je de heatsink erop klemt. Die pads verdelen de druk een beetje.imho hebben die pads geen enkele nut
Ik draai hier met een 1800xp zonder koelprut: 42 graden idle, 45 graden stressed.Ik zou me niet zo veilig voelen als er op m'n TBtje geen koelprut zat...
Ik heb hetzelfde met m'n xp 1600... gaat prima zo.Op zaterdag 22 december 2001 07:32 schreef Apple het volgende:
[..]
zonder die pads zal je de core eerder beschadigen als je de heatsink erop klemt. Die pads verdelen de druk een beetje.
[..]
Ik draai hier met een 1800xp zonder koelprut: 42 graden idle, 45 graden stressed.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet waarom er mensen zijn die GEEN koelpasta tussen hun CPU/koeler doen
Misschien is de temp op dit moment acceptabel, maar eens gaat het (goed) mis.
Als je denkt dat je het zelf niet aandurft om het aan te brengen, ga dan naar je pcboer en vraag of zij het voor je willen doen.
Zou toch zonde zijn van die dure XP CPU's
Misschien is de temp op dit moment acceptabel, maar eens gaat het (goed) mis.
Als je denkt dat je het zelf niet aandurft om het aan te brengen, ga dan naar je pcboer en vraag of zij het voor je willen doen.
Zou toch zonde zijn van die dure XP CPU's
Okeej, ik heb het geprobeert. De 1e keer ging het niet echt goed. Er kwam wat pasta naast de core! Nu heb ik alles schoongemaakt met acceton, dat ging best goed.. Maar beschadigd je proc niet als je hem met acceton schoonmaakt?
Ik heb mijn systeem nog niet aangedaan.
Ik heb mijn systeem nog niet aangedaan.
Pagina: 1