Toon posts:

[vb] On-top window over window detecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms komt er een on-top window over het window heen zonder dat deze de focus pakt (zo'n MSN popup b.v. :P ).

Het lukt me niet om dit te detecteren in VB. Het is geen Deactivate, LostFocus e.d, GetForeGroundWindow blijft hetzelfde... Heeft iemand enig idee hoe dit moet?

Bedankt! :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah als ie de focus niet steelt, kun je wat dat aangaat weinig detecten.
Wil je alleen weten of er een MSN popupje opkomt, of gewoon in z'n algemeenheid, als er een window over jouw window heen komt terwijl jij de focus houdt?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
In t algemeen, MSN was alleen een voorbeeld.

Bepaalde dingen moeten opnieuw getekend worden dan.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah het paint event (hoor je te) krijg(en) je als er een (deel van) de window opnieuw gepaint moet worden. Autoredraw van de form wil daar best goed voor helpen.
Als je precies wilt weten wat er opnieuw getekend moet worden, zou je ff in MSDN moeten gaan graven, ik zou zo niet ff uit m'n hoofd weten of er een API is om dat op te vragen. WM_PAINT of zo is een aardig begin punt denk ik.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dat Paint events komt heel erg vaak, ook als ik zelf dingen teken, dan zou ik in al die gevallen er voor moeten zorgen dat het niet gerepaint wordt, en dat is nogal vaak :)

Ik dacht al wel dat t niet mogelijk zou zijn :P Zou makkelijk zijn als t zo was, maar t moet maar op een andere manier dan.

Verwijderd

Als je de AutoRedraw van het Form op True zet, is het probleem toch opgelost?
Pagina: 1