Toon posts:

alle nadelen van Mac OS 9.1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Mac OS te nemen, ik wordt dood fuckin ziek van alle vasloperij van Windows en alle lelijke shit! Die balkjes, euughhh :r :( !!!

En er is niemand die mij wil helpen met mijn desktop omtoveren in een Mac os 9.1 desktop (PRECIES HETZELFDE) :( !

Dan is er maar een oplossing :P

Wat zijn alle nadelen van Mac OS 9.1 ? En hoe is het op te lossen ??? Draaien sommige proggies net (welke), doet divx het niet ?

EDIT:
btw: ik heb netwerk met mijn broer, en die is server. Hij geeft kabelinternet door aan mij (en aan zijn laptop met win2k). Hij (server) heeft zelf Windows 98SE. Is het dan goed mogelijk om internet nog te sharen met iemand met Mac OS ?

Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderd

Er is DivX voor Mac, dus dat moet geen probleem zijn..

Ik weet alleen niet of je van plan bent te gaan gamen, want DirectX voor mac heb ik nog nooit gezien. :7

Edit// internet sharen met een mac is geen probleem, doe ik ook.
gewoon anolog X proxy installeren en de iprange in de gaten houden//

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:02 schreef doophoofd het volgende:
Ik weet alleen niet of je van plan bent te gaan gamen, want DirectX voor mac heb ik nog nooit gezien. :7
DirectX is kutlijer. Open GL is een roelatie!!!!! :P

das dus geen groot probleem, en zo veel game ik niet (anders doe ik dat nog gewoon op me PC)

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:
[blaatblaat] niet goed gelezen..

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mac OS op een PC :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:09 schreef YT-Croc het volgende:
Mac OS op een PC :?
:P ! Nopez ehehe, tuurlijk niet... Gewoon ikke nieuwe mac kopen, uit agressie van windows...

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:13 schreef Qul het volgende:

[..]

:P ! Nopez ehehe, tuurlijk niet... Gewoon ikke nieuwe mac kopen, uit agressie van windows...
Ja Mac roelt best wel. Loopt echt niet vast.
nadelen zijn
- Geen tot weinig warez voor op internet >:)
- Divx gaat hier niet goed
- Niet alle spellen zijn er voor de mac
Voor de rest is het beter dan pc!

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:15 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

nadelen zijn
+ Der zijn windows emulators als je een beetje een goede pc hebt

Verwijderd

Topicstarter

[..]
The Big Red H HOTLINE! :D :P >:) !!!

Maar weet iemand of het makkelijk is om kabelinternet aan te sluiten op een Mac OS 9.1 apparaat ? Als mijn broer Windows 98SE heeft en server is...

Ik ben 12, zou ik het kunnen ? :P of moet mijn broer het doen ?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:18 schreef Qul het volgende:

[..]

The Big Red H HOTLINE! :D :P >:) !!!
Ja hotline is best goed

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Persoonlijk vind ik het gaar dat de Finder maar filenames met 32 characters aankan.

Waardoor ik dus geen van mijn mp3z zag op mijn Linux Netatalk machine.

Ook dat in het bestand staat waarmee het moet worden geopend vind ik niet echt fijn.

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:21 schreef PluueeR het volgende:
Persoonlijk vind ik het gaar dat de Finder maar filenames met 32 characters aankan.

Waardoor ik dus geen van mijn mp3z zag op mijn Linux Netatalk machine.

Ook dat in het bestand staat waarmee het moet worden geopend vind ik niet echt fijn.
Try Mac OS X :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:19 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ja hotline is best goed
Moet nog een >:) icoontje bij ehehe. Je wil niet weten wat je er allemaal mee kane hehe :P >:) >:) (<< let op die evil icoon :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:22 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Kan je daarmee ook in "Classic mode" zodat alles eruit ziet als 9.1 ? X wordt net als XP.. Mooi om aandacht te trekken, vind 'm best wel lelijk eigelijk :P.

Verwijderd

Mac kopen :P Neem Linux, bespaart je een hoop geld en ben je ook van Windows af.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
(ik ga er vanuit dat je een Mac hebt aangeschaft van Mac OS draait niet op een PC platform)

Ga dan meteen voor MacOS X, ik heb het werkend gezien. Verder is er MacOS 9.2 (de update is 80 Mb en is te downloaden vanaf 9.1) als je MacOS X niet kan draaien.

Windows en PC programma's draaien niet op een Mac. Je spelletjes kun je dus in de vuilbak gooien. Voor veel titels zijn echter wel Mac versie beschikbaar, dus je kunt ze wel opnieuw aanschaffen.

Er is een PC Emulator, maar de software hiervoor is schreeuwend duur ($500) en is NIET illegaal verkrijgbaar. Er zijn trouwens zowiezo nauwelijks warez voor de Mac beschikbaar, dus je zult vrijwel alles moeten kopen. Maar da's geen probleem, want dat doen we toch allemaal? We zijn eerlijke tweakers, niet? }) })

Verder is de 3D Support op de Mac zelf fantastisch, maar de performance binnen de PC Emulator is bagger. Daar is het ook niet voor bedoelt, multimedia en game software moet je op je Mac zelf draaien.

Als je teveel gehecht bent aan Windows spellen, er niet van houdt om software te kopen, dan is MacOS niet echt iets voor jouw.

Maar ja, als je al een mac gekocht hebt is het fantastisch natuurlijk.

Netwerk en Internet Connection Sharing met Windows is geen probleem trouwens.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Y0ur1
  • Niet online
Er is een PC Emulator, maar de software hiervoor is schreeuwend duur ($500) en is NIET illegaal verkrijgbaar.
Onee? >:) >:)

Verwijderd

zoals ik al zei..

Internet sharen is geen probleem.
jouw mac heeft waarschijnlijk 192.168.0.1 als ipadres.
gooi een 2e netwerkkaart in de server van jouw broer, geef deze ipadres 192.168.0.10.
download AnalogX proxy, hierin kan je je email adres configureren zodat deze op je mac ook te gebruiken is.
Ga naar je internet instellingen op je mac en zeg; connect dmv proxy geef als adres 192.168.0.10 op (server) poort6568 geloof ik, maar dat zie je wel als je de readme.doc van analogx leest .
en klaar is kees *D

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Op vrijdag 21 december 2001 14:22 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ben beniewd hoe dat werkt op een iMac 233 :)

Verwijderd

[..]

nadelen zijn
Laat me niet lachen, loopt niet vast. Ik heb thuis PC en Mac maar geef mij maar PC. Met windows2k of XP gewoon superstabiel. En als je een hekel aan M$ hebt neem je toch Linux of BeOS.

Mac zuigt.. :(

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:28 schreef doophoofd het volgende:
zoals ik al zei..

Internet sharen is geen probleem.
jouw mac heeft waarschijnlijk 192.168.0.1 als ipadres.
gooi een 2e netwerkkaart in de server van jouw broer, geef deze ipadres 192.168.0.10.
download AnalogX proxy, hierin kan je je email adres configureren zodat deze op je mac ook te gebruiken is.
Ga naar je internet instellingen op je mac en zeg; connect true proxy geef als adres 192.168.0.10 op (server) poort6568 geloof ik, maar dat zie je wel als je de readme.doc van analogx leest .
en klaar is kees *D
Ja internet delen is simpel. Ook het instellen. Gewoon Connect bij ethernet en dan ff de zooi invullen. Werkt echt prima

Verwijderd

Topicstarter
hmm thankz! Maar ik hou mijn flikkerwinpc nog gewoon, dus als er straks een wreed spel uitkomt dow.. koop ik 'm gewoon (alsie er dan niet voor de Mac is he..)...

bedankt voor de vele info dude!

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:29 schreef frame31 het volgende:

[..]

Laat me niet lachen, loopt niet vast. Ik heb thuis PC en Mac maar geef mij maar PC. Met windows2k of XP gewoon superstabiel. En als je een hekel aan M$ hebt neem je toch Linux of BeOS.

Mac zuigt.. :(
oh ow frame gaat flamen. Maaruh heb jij al een G4 met Mac OS X gebprobeerd? Zonee probeer dat eens...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:27 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Onee? >:) >:)
Eheheh! Jij hebt echt humor (ik kijk ook altijd Jackass, anders ga ik nog eens dood).

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat:
Meegeleverde software : Mac OS 9, Mac OS X, Quicktime [blabla etc]
Zit er dan ook Mac OS 9 bij ?!?!? Ik snap het niet ? Dualboot :P :) ;) eheheh ?

EDIT:
Zo'n machine is ook best wel stil! Heeftie wel een goede cooler ? Ik zit vaak zo'n 8 uur achter elkaar (ik eet achter me pc) op mijn pc.....
Zou dat ook met 'n Apple kunnen ?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:37 schreef Qul het volgende:
Hier staat:
[..]

Zit er dan ook Mac OS 9 bij ?!?!? Ik snap het niet ? Dualboot :P :) ;) eheheh ?

EDIT:
Zo'n machine is ook best wel stil! Heeftie wel een goede cooler ? Ik zit vaak zo'n 8 uur achter elkaar (ik eet achter me pc) op mijn pc.....
Zou dat ook met 'n Apple kunnen ?
ik heb bij de G4 Mac OS 9.2 en X gekregen, X natuurlijk geinstalleerd :) En der zit zon 12 cm fan achter de procesor en die maakt een teringherrie
edit:
(Oh je hebt het over een iMac. Dies zijn best stil)

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Ook een mac loopt vast, en dan is er geen command prompt om dingen op te lossen, dan is het gewoon rebooten. Mac os <10 is onoverzichtelijk. instellingen zijn moeilijk terug te vinden.

BTW er zijn meerdere OSen voor je PC, dus niet alleen windhoos. Dus waarom zou je gelijk overstappen naar een mac?

een schoner internet begint bij jezelf

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:54 schreef kEUS het volgende:
Ook een mac loopt vast, en dan is er geen command prompt om dingen op te lossen, dan is het gewoon rebooten. Mac os <10 is onoverzichtelijk. instellingen zijn moeilijk terug te vinden.

BTW er zijn meerdere OSen voor je PC, dus niet alleen windhoos. Dus waarom zou je gelijk overstappen naar een mac?
Dat vind jij... wil niet zeggen dat het zo IS

Verwijderd

Heren (/ Dames ;) ), we houden het wel netjes in dit draadje he? Dus geen geflame naar elkaar of op andere OS'en. :(
Allemaal vriendjes zijn is veel leuker (ook voor mij).

Ik wil Qul wel vragen om ook een beetje op zijn woorden te letten ;)
Je openingspost (en latere opmerkingen) kunnen het een en ander uitlokken.

/me out

• chem
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 21 december 2001 14:43 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

ik heb bij de G4 Mac OS 9.2 en X gekregen, X natuurlijk geinstalleerd :) En der zit zon 12 cm fan achter de procesor en die maakt een teringherrie
edit:
(Oh je hebt het over een iMac. Dies zijn best stil)
een iMac heeft geen fan, dus veel stiller krijg je het niet :P

Als je fan op je PCI sloten herrie maakt, dan is dat *niet* zoals het hoort. Wil je een beetje hobbyen, kijk dan bij xlr8yourmac hoe je de resonantie verhelpt.

Verder: OS 9 is dood, en als je 'crash vrij' voor het leven wilt is X sowieso je antwoord. Het gamed ook veel beter.

Koop ook geen iMac, maar een G4. Het kost wat, maar is het dubbel en dwars waard. Desnoods een 'oude'.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 16:09 schreef nelske het volgende:

/me out
Eeheh bu-bu-bu-bu-buuuuuuusteeeeeeeeeeeeeddddd!!!!!!!

Je mag niet:
mzzl Qul/ mzzl/groeten/ /me out
aan het eind van je reply zeggen, daar is
namelijk een sig voor :P . Jij als admin
moet dat wel wetene hehe lol :P !

'k Eb toch wel ff de FAQ doorgelezen he...

Verwijderd

Het was geen groet.

Meer om aan te geven, dat ik het in de gaten houd en buiten mijn sturende opmerkingen niet veel te zeggen had over het onderwerp ;)

Inderdaad heb je de FAQ goed gelezen, daarvoor mijn complimenten.
Maar, goed. Het gaat zo wel erg offtopic en dat is niet de bedoeling.

/me out ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz..

Is het een goed idee om een 2e handse te nemen ?

fl.4500,- vind ik eigelijk best wel veel voor '. 12 jarige, mijn moeder ook :P...

Ik moet er echt snel ff eentje hebben :'( !

en nog vraag (is al geweest maar de antw niet):
In Mac OS X, kan ik dan ook in een soort van "Classic mode" net als in WindowsXP zodat ik alles net als Mac OS 9.1 enzo zie ?

Ik wil 9.1 alleen omdat ie er zo uit is, een van de redenen waarom ik ook een mac wil...

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 17:24 schreef Qul het volgende:
hmmz..

Is het een goed idee om een 2e handse te nemen ?

fl.4500,- vind ik eigelijk best wel veel voor '. 12 jarige, mijn moeder ook :P...

Ik moet er echt snel ff eentje hebben :'( !

en nog vraag (is al geweest maar de antw niet):
In Mac OS X, kan ik dan ook in een soort van "Classic mode" net als in WindowsXP zodat ik alles net als Mac OS 9.1 enzo zie ?

Ik wil 9.1 alleen omdat ie er zo uit is, een van de redenen waarom ik ook een mac wil...
Ja voor een 12 jarige is 4500 pietermannen behoorlijk wat want je kan niet eens werken. ja net kranten lopen geloof ik. magoed das mijn zorg niet :)
Als het je alleen om het uiterlijk van mac os gaat kun je ook een theme pakken en die dan over xp doen :). Bij mac os heb je verschillende themes ja.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:25 schreef maartena het volgende:
Er is een PC Emulator, maar de software hiervoor is schreeuwend duur ($500) en is NIET illegaal verkrijgbaar. Er zijn trouwens zowiezo nauwelijks warez voor de Mac beschikbaar, dus je zult vrijwel alles moeten kopen.
Das niet waar. Alleen moet je dan niet op je vertrouwde fxp boards kijken. Maar er zijn echt genoeg bronnen hoor. Maar je moet ze wel weten te vinden

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 18:58 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ja voor een 12 jarige is 4500 pietermannen behoorlijk wat want je kan niet eens werken. ja net kranten lopen geloof ik. magoed das mijn zorg niet :)
Als het je alleen om het uiterlijk van mac os gaat kun je ook een theme pakken en die dan over xp doen :). Bij mac os heb je verschillende themes ja.
Weet je misschien een paar ?
Ik heb WindowsBlinds (nieuwster verie, registered) al geprobeert maar die doet die zijbalken niet in IE/Netskaap :r :( !!!
En in Dreamweaver bv. doettie die kleine titelbalk niet :( :( :r !!!!

'k eb niet veel skins gevonden (3 ofzow :( !) en alleen 1 daarvan leek er nog een beetje op :( !

'k Eb geen "MacOS emulator" achtig iets gevonden...

Verwijderd

Topicstarter
Weet er niemand nadelen ofzow ???

Ehehehe, i love Mac OS 9.1 :P !

Wat zijn de voordelen :P ? DE belangrijkste op het gebied van (on)vastloperij, proggies, hardware, makkelijkheid, webdesign <<-- en euhm.... ohww nee, dat mag niet..

Verwijderd

Mac kopen Neem Linux, bespaart je een hoop geld en ben je ook van Windows af.
!
*D

Ik vindt Linux eigenlijk nog wel op de 3e plaats thuishoren (na MS & Apple), maar ik mag Linux wel. Ik wacht nog wel een paar jaren voordat ik overstap, eerst maar eens hier en daar checken of ik alles wat ik nu draai dan nog wel kan draaien. Want ik wil er niet op achteruit gaan... ;)

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 21 december 2001 13:59 schreef Qul het volgende:
Ik ben van plan een Mac OS te nemen, ik wordt dood fuckin ziek van alle vasloperij van Windows en alle lelijke shit! Die balkjes, euughhh :r :( !!!
EEN MacOS? volgens mij snap je het niet helemaal of wel?
En er is niemand die mij wil helpen met mijn desktop omtoveren in een Mac os 9.1 desktop (PRECIES HETZELFDE) :( !
Dus jij denkt dat als je windhoos desktop er net zo uit ziet als die van een apple dat het dan afgelopen is? mwoehahahaaaa |:( nerd
Eers loop je te zeiken dat het vast loopt en dat microsoft de boosdoener is en vervolgens ga je alleen maar in op het uiterlijk van je nieuwe oplossing??? man man man, heb je een bank beroofd en moet je zsm van je geld af ofzo? ja, dan moet je een apple kopen...

maar als ik mijn mening mag geven, aangezien je kabel heb zou ik gewoon een iso van mandrake of redhat of een of andere newbie distro downloaden en dat installeren, scheelt je een hoop geld en het is nog beter als een apple ook! (afgezien van het feit dat apples zeer goed zijn in grafisch werk... ik bezit er zelf ook een, maar dat is dus voor QuarkXpress en photoshop e.d.)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

EEN MacOS? volgens mij snap je het niet helemaal of wel?
volgens mij snapt ie het helemaal :)

Mac OS 8, 9 en X zou je in principe nog kunnen draaien. En vooral 9 en X (vanzelfsprekend)
n00b

tja, als je niet weet hoe je er mee om moet gaan en als je de tijd niet neemt om het te leren begrijpen, moet je vooral je mening geven. Mac OS is iets anders dan Windows, Linux is iets anders dan Windows, en als jij niet met andere OS'en kunt omgaan lijkt me dat je nog wat bij te leren hebt :Y)

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op vrijdag 21 december 2001 14:23 schreef Qul het volgende:

[..]

Kan je daarmee ook in "Classic mode" zodat alles eruit ziet als 9.1 ? X wordt net als XP.. Mooi om aandacht te trekken, vind 'm best wel lelijk eigelijk :P.
Sorry hoor, maar het moet gezegd worden: XP wordt net als X. Niet andersom. OS X bestaat al veel langer dan XP.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 22:15 schreef BezurK het volgende:
[domme shit]
Niet zo flamen man! Jezus!

En EEN Mac OS: da's een foutje, verder snap ik het helemaal en ik vind mijzelf geen "nerd"... Zet er op 't minst wat smileys bij ofzow, komt het niet zo "boos" over!
Edit: de rest snapt het allemaal ten minste. Jij snapt het ook wel dat dat EEN Mac OS een foutje was. Gedraag je ff als een volwassene ookal ben je dat niet! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( !!!

Verwijderd

Jah en nu is het wel genoeg geweest :(
Speelkwartier is over. Ik geloof dat ik eerder niet duidelijk genoeg was?

Willen beide heren een beetje op hun taalgebruik letten en niet op de man spelen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.