Toon posts:

Maxtor D740X wil maar niet van Prim Slave af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic zegt genoeg d8 ik :)
het maakt niet uit hoe ik met de jumper settings (van hd) kloot of bios, MAAR zet ik de jumper van de hd op MASTER dan word de HD niet gevonden...weird shit huh?

System Specs.

AMD athlon 650 Mhz
FIC mobo
256 Sdram
Matrox G400+ (agp)
40 gig Maxtor D740X 7200 rpm HD op Prim. IDE UDMa kabeltje
op Sec IDE burner+cdrom ( no problems )

AnyBudy?

Antoine,

Verwijderd

Je hebt hem wel op de juiste plaats aan de kabel hangen ?
Einde van de IDE kabel > Master
middelste poort aan de kabel > Slave

En je hebt je jumper wel aan de goede kant gezet ? Links dus ? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja Natuurlijk,

ik ben geen dick

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 11:23

Masselink

Voor de dorst

Ik heb gisteravond laat alle componenten van mijn systeem in elkaar gedrukt, en ik heb de HDD (Maxtor D740x) ook op Master gezet. Toen ik opstarte zag ik ook Primairy Slave staan. Ik dacht dat ik de jumper verkeerd had gezet, en ik heb er niet meer naar gekeken. Zal vanavond eens goed kijken hoe het zit. (Mobo: Abit Kr7a-RAID)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 22:02
Weet je echt zeker, heel zeker, dat de jumpers goed staan? De D740X heeft namelijk nogal verwarrende info wat jumpers betreft; 1 jumper of 2? Dit is hoe het hoort:

http://www.maxtor.com/products/diamondmax/diamondmaxplus/quickspecs/images/hddjumpers-style_c.jpg

https://www.strava.com/athletes/10490675

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik zou als ik jou was gewoon Cable select gebruiken.(hierbij ga ik ervanuit dat je een UDMA66 controller gebruikt voor je HD.) Omdat je geen dick :D bent, veronderstel ik dat je de blauwe connector gewoon in je mobo hebt en de rest staat goed.

Goedluck, P.

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50
Ik heb dus hetzelfde probleem.
Ook een D740X, MSI K7T266PRO2 mobo, en hij wil maar niet van de primary slave af.
Dus als iemand het weet, laat maar horen.

alvast thanx

Verwijderd

try it with out jumpers, it work fine with me. :)

Verwijderd

misschien heb je je eerste ide kabel per ongeluk op de tweede aansluiting gestoken op je moederbord.
heb het nml. zelf ook een keer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 17:52 schreef legendz het volgende:
try it with out jumpers, it work fine with me. :)
NO SHIT!!!

but i Already tried it

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 11:23

Masselink

Voor de dorst

ik had het jumpertje gewoon niet goed staan....voor Master moet hij aan de linkerkant waar ook dat pinnetje helemaal in zijn eentje zit. Hij is Master bij mij.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 17:15 schreef PowerPee het volgende:
Ik zou als ik jou was gewoon Cable select gebruiken.(hierbij ga ik ervanuit dat je een UDMA66 controller gebruikt voor je HD.) Omdat je geen dick :D bent, veronderstel ik dat je de blauwe connector gewoon in je mobo hebt en de rest staat goed.

Goedluck, P.
Natuurlijk heb ik de blauwe in mu mobo, als ik CS jumper instel, heb ik nog steeds het zelfde gezeik, PRIM.SLave.

het is UDMA66 denk ik ja, kan ik dit controleren? zoja hoe?

WTF do ik nu verkeerd, andere IDE cable?
maybe kapot?,
ik snap er echt geen stront meer van...!!

Iemand anders nog GRAMDIOZE ideeen?

Antoine,

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02
Als je em op slave hebt staan, heb je dan toevallig een jumper op de pinnen die het verst van de IDE kabel af zit?

Zo ja, dan is het simpel: zet daar een jumper op en zet een jumper op de eerste pinnen voor master en gebruik MaxBlast om de volle disk te benaderen (of laat die laatste jumper weg en probeer een BIOS update te vinden voor je mobo die > 32GB ondersteunt)
Pagina: 1