van Capio II naar Capio server >:)

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ej mensen,

Ik heb dus een Capio II (je weet wel een thinclient bakkie, zonder hdd en bewegende delen! :) )
We zijn nu bezig om daar een nieuw image op te gooien, ik heb dus een idee om daar een dns server of een kleine webserver van te maken!

even wat spec's:

CPU Citrix Geodix (?) 233 mHz, 24 MB RAM, volgens mij 8 of 16 mb hdd via een DiskOnChip chip...

Moet een kleine piepkleine linux distro op komen met evt. een webservert die door linkt naar een file server binnen het netwerk via mounted drives >:) 8-) en een DNS server...

Het schijnt te moeten kunnen, maar heeft iemand het al eens gedaan!?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Mja..ik heb wel een een Linux router gebouwd binnen 2 MB flash.

Je kunt een gecomprimeerd filesystem maken op die flashdisk, dan heb je al veel meer ruimte.

Probeer anders gewoon een mini-distro als LRP ofzo.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ja, da's wat ik ook wilde doen! :) })

Maar nu moet ik via Sam de images daarin krijgen...

Dus, ik ga eens kijken hoe dat gaat! :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
damn, onder het updaten van de capio liep de pc vast, nu kan ik helemaal nix meer! :(

Waarom doen die dingen het niet als ik het juiste pw voor de bios intik!?!?!!? :?

Ik heb het nagekeken in de config van SAM en daar stond ie goed, maar de capio's pikken het niet! :(