Wat is een zeer compleet mobo?

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik zit met mijn pc met het probleem dat ik te weinig pci-slots heb. Waarvoor ik zoveel slots nodig heb is even niet belangrijk. Ik zoek een mobo dat heeft:

- onboard sound (ik weet dat de kwal. vaak minder is, maar dat maakt me niet zoveel uit)
- onboard LAN
- onboard Raid
- eventueel USB 2.0
- zoveel mogelijk PCI's
- AGP poort (ok is standaard, maar toch voor de volledigheid)
- geschikt voor mijn huidige Athlon TB 1,1 en in de toekomst de Athlon XP

Verwijderd

Hummm kijk eens naar deze KT266a planken:

Gigabyte GA-7VTXH:
Snel en stabiel mobo, 5 PCI sloten, LAN en 4 kanaals sound (!) onboard, helaas geen RAID

MSI K7T266 Pro2-RU
Ook snel en stabiel, 5 PCI sloten, geen LAN maar wel 2 kanaals audio, RAID en USB2.0

Epox 8KHA+
Wellicht de beste overclocker, alleen sound onboard maar daarvoor krijg je wel 6 PCI sloten terug

Soyo Dragon plus
Deze schijnt ook prachtig te zijn, veel onboard speelgoed maar weet niet meer precies wat, ik dacht wel audio, LAN en RAID

Verwijderd

Hier kan ik niet veel aan toevoegen, maar ik raad zelf de MSI aan, omdat ik daarover veel goede revieuws heb gelezen en um zelf heb besteld ;)

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Dat is al tenminste iets! thanx! Maar zijn er geen mobo's met én Raid én sound én Lan?

Verwijderd

Soyo SY-K7V Dragon Plus.

Front Panel SmartCard Reader
Front Panel USB poorten
5.1 channel sound, optical in/out, analog/digital
Promise IDE Raid
onboard LAN
4x AGP Pro slot

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Dit ziet er goed uit! Iemand ervaring met dit mobo?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er staat een review van de SOYO bij Tom's (doe maar ff een search op de frontpage)

Verwijderd

Kijk anders hier op het soyo forum

http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=25

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Steeds meer interne apparaten zijn ook als USB extern te krijgen. Modems, Netwerkadapters, soundcards/speakers.
Aangezien je per USB-poort 64 apparaten aan kan sturen en veel systemen tegenwordig 4 USB poorten kennen kan je heel veel kwijt :)

www.pcpartner.com

daar staan wel bordjes met onboard lan en sound

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Ook een mooi bordje is er een van Iwill :9~ , kijk maar eens op http://www.space-promotion.nl , daar staan er 4 ofzo.

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Iwill? Hier heb ik nog nooit van gehoord?

Verwijderd

Iwill is ook niet zo bekend in Nederland, maar ze leveren best goede kwaliteit. Space Promotion is volgens mij de enige winkel in Nederland die borden van Iwill levert. Ze hebben daar alleen geen kt266a planken tussen zitten, 2 via kt133a's en 2 ali's.
Ze hebben alle 4 wel mooi geluid (4 of 6 speaker), 3 van de 4 hebben RAID, maar ik geloof dat geen van de borden onboard LAN heeft.
Pagina: 1