Toon posts:

[Phase Change] Warmtewisselaar deel 3: c'est fini!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Driemaal is scheepsrecht, dus hierbij presenteer ik jullie:
De warmtewisselaar!

Voor de mensen die niets meegekregen hebben van de voorgeschiedenis, zie hier:

Het buigen van de spiraal

De rest van de warmtewisselaar

Het solderen van de 2e kant. Dit probeerden we eerst met een propaanbrander erbij als steunbrander. Hiervan heb ik geen foto's, omdat onze handjes vol waren. Ook al was het best een forse propaanbrander, de extra hitte was toch nog onvoldoende. Dus de 2e gang is gesoldeerd met een 'standaard' branderkop:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/warmtewisselaar_2ezijdesolderen.jpg

Daarna met een slijptol en een lamellenschijf de buis een beetje schoon gemaakt. Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/warmtewisselaar_klaar.jpg

Al met al was het ding toch nogal lastig te maken. Vooral de verschillende diktes van de te verbinden stukken (ca. 1cm voor de kap, 2.5mm voor de pijp), en de grootte van het werkstuk waren lastig.

Ik heb nu zoiets van: de volgende keer bedenk ik me wel 2x voordat ik weer aan zoiets begin. Maargoed, dat had ik na m'n waterblok ook al, dus 't zal wel niet het laatste braaisel zijn :)

Word zeker vervolgd....

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
W00T, eenmaal een uitlaat voor een bromfiets :)

is nog best netjes geworden, toen ik deel 2 zag dacht ik even dat het ding errug zwartgeblakerd bleef...

maaruh wanneer results???

Sinlath | Opinions may contain latency

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ziet er inderdaad goed uit zo.
Nu op naar de resultaten. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Duh, nu nog heel het compressorgedeelte en de waterloop. Ik heb nog genoeg om op te vloeken vrees ik :P

Ik heb zo'n idee dat dat compressorverhaal volgend jaar word. De mensen die me zouden helpen met de compressor kan ik niet bereiken.

Btw, ik gooi binnenkort een stuk homepage online (met de kerst heb ik wel tijd om wat HTML te kloppen) met deze pics en wat achtergrondinfo. Let op m'n signature...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Heb je hem laten vallen? Die (in- of) uitlaatbuis is flink naar binnen gebogen...

Heb je al bedacht hoe je dit gaat monteren? Hij is zo cool dat je hem eigenlijk buiten de kast moet monteren, bovenop ofzo :)

Verwijderd

Jij bent overklokkender wijs heel goed bezig Dabit. Zou je er niet eens aan denken om in Japan te gaan wonen, jij haakt dadelijk scores die zij zelfs met stikstof niet halen.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 02:11
Gaaf :9~ Zo nu nog eventjes wachten en dan kunnen we ook de resultaten zien. Zowiezo al een hele prestatie als je het al werkend krijgt. K'moet zelf ook maar eens gauw aan m'n H2O-koeling gaan beginnen denk ik.
Hoop voor je dat alles gaat werken. *D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 21 december 2001 12:41 schreef Sidewinder het volgende:
Jij bent overklokkender wijs heel goed bezig Dabit. Zou je er niet eens aan denken om in Japan te gaan wonen, jij haakt dadelijk scores die zij zelfs met stikstof niet halen.
Het verschil met die japanners met stikstof en deze warmtewisselaar is dat je hiermee dus wel kan blijven draaien... :)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

hoe is de werking van dit hele apparaatje nou?

wie heeft er een goeie link naar phase change cooling?

kon zelf ff nix vinden.. (tis nog vroeg)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Zit er goed uit Dabit!!!
Als je nou je eigen systeem opblaast met testen, dan stel ik mijne beschikbaar om verder te gaan! Dan rijd ik wel weer ff een rondje Oss.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE:

Nee, dat komt van de tang waarmee ik het ding tijdens het solderen rechtopzette/neerlegde/draaide enzo. Maakt niet zoveel uit dat dat naar binnen staat. Daarin moeten toch de koelleidingen gemonteerd worden. Desnoods slijp ik een centimeter van die buis af.

Sidewinder:

Neu, het leven in japan is zo duur, en ze hebben er rare letters.

megamuch:

Straks op m'n homepage....

Verwijderd

Topicstarter
TD-DMZ:

Okee, daar hou ik je aan! :)

Zou Eynstein me niet een geunlockte 1900+ of 2000+ (die is er wel tegen de tijd dat dit af is) willen sponsoren? :9

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
als je een phase change voor ze maakt :p

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je de volgende keer zoiets groots wil solderen kan je het beste een soort 'oventje' maken van wat vuurvaste blokken ... zoals je 'm nu op je bankschroef hebt gelegt kan de warmte makkelijk 'ontsnappen' ... als je een soort 'bak' bouwt (onderkant, achterkant en de 2 zijkanten) dan kan de warmte veel moeilijker weg en heb je dus minder energie (lees tijd) nodig om het warm te krijgen.

Voor de verdere rest ... COOL!

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• snars
  • Niet online
ff doorzetten Dabit..het ziet er goed uit!

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Orcie:

Als ik hun naam noem, dan moet 't toch goed genoeg zijn? ;)

Kroetsjov:

Dat oventje was een goed plan geweest, alleen lag er daar geen materiaal voor, en ik kon het niet meenemen. (ga maar es met tig kilo aan stenen OV-en. Da's niet echt doenbaar)

Zo, morgen naar de compressormeneer. Ik ben benieuwd welke problemen we nu weer tegenkomen...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 21 december 2001 13:58 schreef DaBit het volgende:
TD-DMZ:

Okee, daar hou ik je aan! :)

Zou Eynstein me niet een geunlockte 1900+ of 2000+ (die is er wel tegen de tijd dat dit af is) willen sponsoren? :9
Voor zover ik weet wil eynstein tot de 1800+ gaan unlocken, voor de snellere cpu's maakte het volgens hun niet meer uit, omdat dan de hoogste multiplyer standaard is. Ik had ze namelijk gemaild ivm een 1900+ die ik wou bestellen bij ze, wel unlocked uiteraard, maar die verkochten ze toen nog niet en dat stond ook niet in de planning...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ik ben reuze benieuwd naar deel 4!

Looking good so far.

• bredend
  • Laatst online: 21-08 22:28
Wat was je plan voor de compressor? Er eentje ombouwen of zo'n zwart keteltje?

Verwijderd

mooi dingetje...

het zal je vast niet boeien, maar ik had hem voor de "mooi" nog net ff wat mooier gemaakt met de lamellenschijf en even mooi afwerken

/me likes goodlooking things :P

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet wil eynstein tot de 1800+ gaan unlocken, voor de snellere cpu's maakte het volgens hun niet meer uit, omdat dan de hoogste multiplyer standaard is.
De 1900+ loopt nog steeds met een multiplier van 12x, geen 12.5x. Dus ik teken wel voor een geunlockte 1900+
Wat was je plan voor de compressor? Er eentje ombouwen of zo'n zwart keteltje?
Ik heb nu zo'n zwart keteltje. Geen idee waar we uiteindelijk op uitkomen.
het zal je vast niet boeien, maar ik had hem voor de "mooi" nog net ff wat mooier gemaakt met de lamellenschijf en even mooi afwerken
Ag, dat schoonmaken heb ik zelfs al puur voor de foto gedaan. Zo gauw als ik dikker neopreen heb, gaat er toch een laag isolatie overheen, en dan had een vieze buitenkant ook niet uitgemaakt.
En een fijnere lamellenschijf hadden ze daar niet....

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:01 schreef DaBit het volgende:
Orcie:

Als ik hun naam noem, dan moet 't toch goed genoeg zijn? ;)

Kroetsjov:

Dat oventje was een goed plan geweest, alleen lag er daar geen materiaal voor, en ik kon het niet meenemen. (ga maar es met tig kilo aan stenen OV-en. Da's niet echt doenbaar)

Zo, morgen naar de compressormeneer. Ik ben benieuwd welke problemen we nu weer tegenkomen...
Problemen bestaan nietvoor echte tweakers, dat zijn uitagingen...... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 02:57 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:

[..]

Problemen bestaan nietvoor echte tweakers, dat zijn uitagingen...... :)
Juist.....

:)
Pagina: 1