Het is weer zo ver...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In http://www.tweakers.net/nieuws/19739?t=1008932433 vind vind iemand het blijkbaar nodig om al mijn reacties naar overbodig te moderaten...

Edit: het wordt steeds gekker hier, lees de thread maar eens... geez. Geen wonder dat ik amper meer op de FP post.

Edit 2: inmiddels zijn sommige weer omhoog gegaan, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27
Inderdaad niet echt super overbodig.
Misschien trouwens wel slim om je edit even wat aan te passen omdat dit misschien een beetje trollerig overkomt op de persoon waarover het gaat. (dat hoezo overbodig is ook niet echt super slim).

Tevens nog een leuke +4 die het niet waard is in mijn ogen :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Tsja, sorry maar ik wordt gewoon een beetje moe van dat moderatie-gebeuren. Zeker als je ziet dat zaken die pertinent niet waar zijn zwaar positief worden beoordeeld en correcties daarop worden afgedaan als flamebait, overbodig en weet ik niet wat.

Ik vond tweakers.net voor dat ellendige moderatie systeem op de FP iig een stuk leuker...

En, als mijn edit's trollerig overkomen, so be it. Jammer dan. Als men niet tegen de waarheid kan is dat niet mijn probleem. Ja, de waarheid is nu eenmaal vaak erg hard.

Ennuh, de waarheid != troll (al komt het misschien wel zo op je over) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 21 december 2001 16:27 schreef warp het volgende:
En, als mijn edit's trollerig overkomen, so be it. Jammer dan. Als men niet tegen de waarheid kan is dat niet mijn probleem. Ja, de waarheid is nu eenmaal vaak erg hard.
De manier waarop je je edits brengt kunnen ook op een minder trollerige toonzetting.
Als mensen je bijvoorbeeld op je (trollerige) toonzetting beoordelen, in plaats van op de inhoudelijke boodschap, lijkt het mij dat je er dan jouw probleem van hebt gemaakt, anders zouden ze je niet met een -1 troll belonen.

Bijvoorbeeld:

- M$ zuigt, gebruik toch Linux

klinkt anders dan:

- MS is niet het meest ideale product, maar misschien dat voor sommige mensen Linux een alternatief is

In beide situaties vertel je eigenlijk hetzelfde, maar de 2e boodschap komt imo toch iets vriendelijker over.
Sowieso is het zo dat de FP niet echt de plaats is om commentaar over de moderaties te uiten. Dat je dat weet blijkt wel uit het feit dat je hier komt met je klacht.
Misschien is het verstandiger om de volgende keer meteen je klacht hier te plaatsen, i.p.v. commentaar leveren in je reactie op de FP.
Ennuh, de waarheid != troll (al komt het misschien wel zo op je over) ;)
Mensen zijn nog steeds geneigd om de waarheid persoonsondervindelijk te stellen. Voor de een is het een waarheid dat god bestaat, voor de ander niet. Het lijkt me een situatie waarin per persoon de waarheid anders zal zijn.

Jouw versie van de waarheid hoeft niet noodzakelijk voor een ander persoon waar te zijn. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Tevens nog een leuke +4 die het niet waard is in mijn ogen :)
Mijn voorgevoel klopte, die 0 gemodeerd was van mij ;) . Ben dus uitgemod (op die hele draad trouwens)
kheb nog wel wat over Thanks dune, je beoordeling is doorgevoerd. Je hebt nog 255 moderator punten over . Dus als er nog wat is, lees ik het hier wel.
<off-topic>8-)Spice heeft het vakantiemod gevoel te pakken 8-)</offtopic>

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 16:57 schreef Renegade het volgende:
De manier waarop je je edits brengt kunnen ook op een minder trollerige toonzetting.
Ok, nu ben ik toch wel erg benieuwd welke edits van zo trollerig zijn? Goed ik paste ze wel ff hier:

1) Edit: Hoezo overbodig? Sting praat mij gewoon na en dan is het ineens wel behulpzaam?

Is dit trollerig :? Dat is meer mijn verbaasdheid over het puur slechte modereren op de FP.

2) Edit: Dus een correctie van mis-informatie is overbodig en foutieve informatie is inzichtvol :?

Het wordt steeds gekker hier.

Als het gros van de NT sys-admins zo kortzichtig denkt, dan is het ook niet zo gek dat het sterft van de NT related security breaches |:(

Is dit trollerig :? M.i. is dit gewoon een vraag plus een vrij logische reactie op een dergelijke moderatie.

3) Edit: Tsskk, wat nou flamebait?! Face the facts.

Wat GAWD en Ongelovige Thomas uitkraamden is gewoon onzin!

Is dit trollerig? Hooguit wat bot misschien, of zijn jullie helemaal niets gewend? Ik wil jullie best een cursus flamen en trollen geven, daar ik genoeg ervaring mee opgedaan in de laatste 10-12 jaar op usenet in de advocacy newsgroups e.d. ;)
Als mensen je bijvoorbeeld op je (trollerige) toonzetting beoordelen, in plaats van op de inhoudelijke boodschap, lijkt het mij dat je er dan jouw probleem van hebt gemaakt, anders zouden ze je niet met een -1 troll belonen.

Bijvoorbeeld:

- M$ zuigt, gebruik toch Linux

klinkt anders dan:

- MS is niet het meest ideale product, maar misschien dat voor sommige mensen Linux een alternatief is
100% mee eens. En mij zal je ook niet betrappen op dergelijke postings (als in je 1e voorbeeld dus). Sterker nog, zelf heb ik ook een bloedhekel aan die 'geweldig onderbouwde" maar niets zeggende Linux zuigt cq MS zuigt kreten.
Misschien is het verstandiger om de volgende keer meteen je klacht hier te plaatsen, i.p.v. commentaar leveren in je reactie op de FP.
Tsja, maar het is niet de eerste keer dat het gebeurd en misschien kun je ook wel voorstellen dat je er af en toe gewoon erg moe van wordt...
Mensen zijn nog steeds geneigd om de waarheid persoonsondervindelijk te stellen. Voor de een is het een waarheid dat god bestaat, voor de ander niet. Het lijkt me een situatie waarin per persoon de waarheid anders zal zijn.
Ja, in sommige situaties is dat ook zo (zoals idd met religies), maar in gevallen als deze spreken de feiten (wat ik dus onder de waarheid versta) gewoon voor zich.

Als Pietje zegt "X kan niet", terwijl de fabrikant vermeld van wel, en dat ook nog eens overduidelijk aan te tonen is dat hetgeen dat de fabrikant vertelt ook daadwerkelijk zo is, dan kan Pietje wel fijn in zijn eigen waarheid geloven, maar de rest van de wereld weet wel beter (hoop ik) ;)
Jouw versie van de waarheid hoeft niet noodzakelijk voor een ander persoon waar te zijn. :)
So true, maar dit is nu eenmaal geen filosofisch forum maar een forum voor tweakers (althans, dat pretendeert het toch te zijn?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik kaaaaaaaaaaaaaaaaaan het niet laten :)
Op vrijdag 21 december 2001 20:35 schreef warp het volgende:
1) Edit: Hoezo overbodig? Sting praat mij gewoon na en dan is het ineens wel behulpzaam?
Klinkt niet echt super lekker eigenlijk een beetje arrogant als ik het eerlijk mag zeggen en het komt inderdaad best wel trollerig over.
[i] 2) Edit: Dus een correctie van mis-informatie is overbodig en foutieve informatie is inzichtvol :?
Nee tuurlijk niet....

Als het gros van de NT sys-admins zo kortzichtig denkt, dan is het ook niet zo gek dat het sterft van de NT related security breaches |:(

Is dit trollerig :? M.i. is dit gewoon een vraag plus een vrij logische reactie op een dergelijke moderatie.
Ja dit is best wel een troll omdat er dus mensen worden aangevallen die soms niet beter kunnen/weten. Het zou beter zijn om te zeggen dat er soms niet vooruit gekeken kan wordt en dat het dus ook best wel wat breaches op kan leveren.
3) Edit: Tsskk, wat nou flamebait?! Face the facts.

Wat GAWD en Ongelovige Thomas uitkraamden is gewoon onzin!

Is dit trollerig? Hooguit wat bot misschien, of zijn jullie helemaal niets gewend? Ik wil jullie best een cursus flamen en trollen geven, daar ik genoeg ervaring mee opgedaan in de laatste 10-12 jaar op usenet in de advocacy newsgroups e.d. ;)
Dit is een rasechte en overvalste flame die je hier opnoemt.
Als Pietje zegt "X kan niet", terwijl de fabrikant vermeld van wel, en dat ook nog eens overduidelijk aan te tonen is dat hetgeen dat de fabrikant vertelt ook daadwerkelijk zo is, dan kan Pietje wel fijn in zijn eigen waarheid geloven, maar de rest van de wereld weet wel beter (hoop ik) ;)
Pietje kan ook misleid zijn door een verkeerd product te krijgen bij aankoop ;)

Mocht je nog vragen hebben, het forum heeft plek zat ;)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is in de betreffende draad nog wel meer aan de hand. Om te beginnen deze:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=427013

waar de gebruiker ons expliciet uitnodigt om de dosattack op MS uit te voeren.

Dan nog een stroom aan reacties die verkeerd staan. Vraag me eigenlijk af of die gebruiker hier gewoon mee weg komt, dit is toch wel uitzonderlijk stout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 22:11 schreef wauskes het volgende:
Ik kaaaaaaaaaaaaaaaaaan het niet laten :)
Mooi :)
Klinkt niet echt super lekker eigenlijk een beetje arrogant als ik het eerlijk mag zeggen en het komt inderdaad best wel trollerig over.
Nah, niks gewend jij ;)
Ja dit is best wel een troll omdat er dus mensen worden aangevallen die soms niet beter kunnen/weten. Het zou beter zijn om te zeggen dat er soms niet vooruit gekeken kan wordt en dat het dus ook best wel wat breaches op kan leveren.
De zin begint toch duidelijk met ALS... en als je je dan aangesproken voelt zal het idd ook wel van toepassing zijn op de persoon in kwestie. Dus... ;)
Dit is een rasechte en overvalste flame die je hier opnoemt.
Nee, dat is gewoon iemand de waarheid zeggen en er niet omheen draaien. Je moet het natuurlijk wel in de juiste context moet lezen (dus incl. de post waarop ik reageer).
Meneer GAWD kwam zelf namelijk nogal arrogant over, geheel misplaatst, omdat hij ja.. gewoon onzin uitkraamt :)

Als ik nou had gezegd "GAWD en Ongelovige Thomas" zijn ongelofelijke en misplaatst arrogante wanna-be losers die maar een beetje vaag uit hun nek lullen... ja dan was het idd een rasechte en overvalste flame geweest.

De uitdrukking "onzin uitkramen" valt naar mijn weten toch echt niet onder flamen ;)

Overgens was Ongelovige Thomas wel zo sportief om zijn ongelijk toe te geven verderop in de thread.
Pietje kan ook misleid zijn door een verkeerd product te krijgen bij aankoop ;)
Ja, en zo ken ik er nog wel een paar :)
Mocht je nog vragen hebben, het forum heeft plek zat ;)
Hehe :) Ik zou alleen niet weten wat... ik kom hier pas zo'n beetje sinds tweakers.net bestaat (toen het hier nog zo mooi groen met zwart was enz :)).

Ik heb me pas later op het forum geregistreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 22:55 schreef aad123 het volgende:
waar de gebruiker ons expliciet uitnodigt om de dosattack op MS uit te voeren.

Vraag me eigenlijk af of die gebruiker hier gewoon mee weg komt, dit is toch wel uitzonderlijk stout.
Tsja, zou het eerder zielig willen noemen dan stout.
Kan hij het soms zelf niet?

En al zou hij het zelf kunnen -> DoS attacks zijn super-lame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ,stoute jongetjes zijn inderdaad zielig, daarom trap je ze de hoek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zaterdag 22 december 2001 03:47 schreef aad123 het volgende:
Ja ,stoute jongetjes zijn inderdaad zielig, daarom trap je ze de hoek in.
:?

sinds wanneer is het aan ons om iemand de hoek in te trappen???

enneh warp:
Nee, dat is gewoon iemand de waarheid zeggen en er niet omheen draaien. Je moet het natuurlijk wel in de juiste context moet lezen (dus incl. de post waarop ik reageer).
Meneer GAWD kwam zelf namelijk nogal arrogant over, geheel misplaatst, omdat hij ja.. gewoon onzin uitkraamt
Als ik nou had gezegd "GAWD en Ongelovige Thomas" zijn ongelofelijke en misplaatst arrogante wanna-be losers die maar een beetje vaag uit hun nek lullen... ja dan was het idd een rasechte en overvalste flame geweest.

De uitdrukking "onzin uitkramen" valt naar mijn weten toch echt niet onder flamen
Onzin uitkramen is anders wel behoorlijk op de man spelen in jouw reactie. Afgezien daarvan is een zin die de interpretatie van Troll/Flame toestaat terwijl die zin niet zo bedoeld is, gewoon fout geformuleerd.
Ja, en zo ken ik er nog wel een paar
Het kan inderdaad zo zijn, aangezien er niet alleen maar "computer guru's" hier komen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, in de hoek zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade