Toon posts:

mijn processor wordt warm te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hoi hallo ik weer!

Al eerder gevraag maar nog geen bevredigend antwoord gehad daarom nu nog maar een poging!

Mijn processor haalt gerust de 60 graden
ik vind dit nogal warm. Een goede koeler moet ik dus hebben. Zie ik al van alles over staan. Maar ik wil gewoon bij mijn leverancier een goede koeler kunnen bestellen. Zonder dat ik daar voor naar een of ander online geval toe moet met een credit card zwaaien!

Welke merken zijn veel verkrijgbaar en welke moet ik hebbe!
amd xp1800 met msi k7t266 pro mobo

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Zet er gewoon een behoorlijke coolermaster op ofzo. Kun je gewoon onder rembours bestellen bij alle nederlandse webshops...zie tweakers pricewatch en nieuw.nl

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

warm te warm ? :? :?

Vertel eens wat meer, ga je overclocken, overclock je al, dat beinvloed de beslissing namelijk best wel...

Verwijderd

Topicstarter
mooi plaatje!
ñ

nee ik ga niet overklokken denk ik
en doe het ook nog nie
Op vrijdag 21 december 2001 12:25 schreef Tweak-Metallica het volgende:
warm te warm ? :? :?

Vertel eens wat meer, ga je overclocken, overclock je al, dat beinvloed de beslissing namelijk best wel...

Verwijderd

Je proc wordt niet te warm (check spec's AMD) maar je temp is zo lekker hoog door je moederbord. Deze meet op een andere wijze zodat je temp "hoger" lijkt dan die van je mede tweakers.
Ik heb nu 66 graden bij een case temp van 27 graden...

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet het op een andere manier meten?
sisoft sandra en het bios zijn dus beiden niet goed? meten het niet goed?

dat snap ik niet
Op vrijdag 21 december 2001 12:29 schreef PeterT het volgende:
Je proc wordt niet te warm (check spec's AMD) maar je temp is zo lekker hoog door je moederbord. Deze meet op een andere wijze zodat je temp "hoger" lijkt dan die van je mede tweakers.
Ik heb nu 66 graden bij een case temp van 27 graden...

Verwijderd

De temperatuur die je meet is en correcte temperatuur. MSI heeft een andere manier van meten waardoor de temperatuur een stuk hoger uitkomt dan bij andere plankjes.

Oftewel, check amd voor de spec's van je proc, blijf je met je temp er ruim onder dan hoef je geen zorgen te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Lieve schat ik ben niet zon zoek wijfie dus kun je me helpen dat te vinden bij amd? ik kan het niet vinduh!
Op vrijdag 21 december 2001 12:39 schreef PeterT het volgende:
De temperatuur die je meet is en correcte temperatuur. MSI heeft een andere manier van meten waardoor de temperatuur een stuk hoger uitkomt dan bij andere plankjes.

Oftewel, check amd voor de spec's van je proc, blijf je met je temp er ruim onder dan hoef je geen zorgen te maken...

Verwijderd

Zoekt en Gij zult vinden!, je proc zal overlijden bij een temp van 90 graden. Dus blijf daar maar onder...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 21 december 2001 12:59 schreef PeterT het volgende:
Zoekt en Gij zult vinden!, je proc zal overlijden bij een temp van 90 graden. Dus blijf daar maar onder...
Niet vergeten dat deze temperatuur IN de core bedoeld is, en dus niet wat een of ander goedkoop, slecht contact makend sensortje meet met de nodige afwijking vanuit de bios.
Normaal gesproken mag je blij zijn als boven de 65 graden stabiel kunt draaien. (En met stabiel bedoel ik dus PRIME95 voor een hele nacht of 3dmark2001 voor een aantal uur.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Zie de volgende uitgebreide thread.

[topic=356547/1/25]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou in ieder geval voor GlobalWin koelers gaan, maar ja da's mijn mening. Anderen zijn helemaal idolaat van Alpha/DELTA oplossingen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:09 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik zou in ieder geval voor GlobalWin koelers gaan, maar ja da's mijn mening. Anderen zijn helemaal idolaat van Alpha/DELTA oplossingen.
Zeg dan ff waarom, dan kunnen mensen er hun eigen conclusie (voor eventuele aanschaf) eruit trekken :)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
een goede cooler....

Cooler Master EP5-6I51:

Pro's -
  • El Cheapo overal te koop stil
con's
  • klote te monteren weinig overklok ruimte

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1