xp +ntfs = ntfs wel zichtbaar op 2e pc (netwerk)?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Na alle faq hier gelezen te hebben over xp/ntfs is 1 ding me toch niet 100% duidelijk.

Ik wil op mijn nieuwe machine XP installeren met ntfs als bestandssyteem.

Mijn oude computer win98se/fat32 koppel ik aan de nieuwe pc. Kan ik dan gewoon heen en weer kopieren tussen die twee.
Of moet die win98se machine dan ook naar xp/ntfs worden omgezet. Dan kies ik liever voor XP/fat32 op de nieuwe machine.

Steeds kom ik tegen dat ntfs partities niet benaderbaar zijn door niet niet xp machines, of bedoelen ze daar wat anders mee?
Alvast bedankt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb wel ervaring met Windows 2000 op NTFS. Als je op de Windows 98 machine gewoon inlogt met zelfde user/pass als op de 2000 machine kan je gewoon op z'n disk kijken. Denk wel dat dit ook moet werken voor Windows XP.
Probeer 't eens :)

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Werkt gewoon, NTFS is lokaal niet te benaderen via 98 maar over netwerk wel.

Succes

BurnHard.nl ICT Solutions

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Bedankt allemaal dat scheelt weer het wiel uitvinden.

Nog één vraagje, de 80gig hd is nog niet gepartitioneerd. Het opdelen in verschillende partities en formateren dacht ik bij wel de installatie van xp te doen.
In de nieuwste C't over XP installeren lees ik echter net iets over dat xp geen groottes kan veranderen, enzo.

Moet ik nou van tevoren met fips of fdisk die 80gb partioneren, of kan ik dat nog tijdens de installatie van Xp doen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Je kan bij XP kiezen tussen NTFS en FAT32, en dat is het wel. Ik zou eerst even alles goed indelen met FDisk en dan maakt, indien noodzakelijk, XP er wel NTFS van (je kan achteraf altijd nog met Partition Magic gaan spelen :) )

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 12:58 schreef ErikRo het volgende:
Bedankt allemaal dat scheelt weer het wiel uitvinden.

Nog één vraagje, de 80gig hd is nog niet gepartitioneerd. Het opdelen in verschillende partities en formateren dacht ik bij wel de installatie van xp te doen.
In de nieuwste C't over XP installeren lees ik echter net iets over dat xp geen groottes kan veranderen, enzo.

Moet ik nou van tevoren met fips of fdisk die 80gb partioneren, of kan ik dat nog tijdens de installatie van Xp doen?
doe het gewoon met XP,
lukt het niet dan heb je PM nog.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

gewoon xp installen op die 80 hd, en dan kan je in windows zelf later nog gaan splitten in andere partities enzo..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik zit hier zelf met een probleem.
Mijn vader heeft op zijn computer Win2000 en ik win98 ik kan inloggen op zijn pc en dan kan ik zijn gedeelde mapjes en schijven zien maar als ik er 1tje aanklik kom ik er niet in....
Zijn systeem iz volledig NTFS... mijne niet ik zit nu op FAT32

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 28 juni 2002 14:43 schreef RedHead_1 het volgende:
Ik zit hier zelf met een probleem.
Mijn vader heeft op zijn computer Win2000 en ik win98 ik kan inloggen op zijn pc en dan kan ik zijn gedeelde mapjes en schijven zien maar als ik er 1tje aanklik kom ik er niet in....
Zijn systeem iz volledig NTFS... mijne niet ik zit nu op FAT32
Dat heeft in ieder geval niks te maken met het gebruikte bestandssysteem.. 't enige wat zou kunnen zijn is iets met rechten.. (zowel share-rechten, als ntfs-rechten).

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Op vrijdag 28 juni 2002 14:49 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dat heeft in ieder geval niks te maken met het gebruikte bestandssysteem.. 't enige wat zou kunnen zijn is iets met rechten.. (zowel share-rechten, als ntfs-rechten).
De rechten (zowel ntfs als share) staan allemaal open voor mij....
Pagina: 1