Nieuws titel is flame: 'Windows XP zo lek als ..'

Pagina: 1
Acties:

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zit een beveiligingsfout in XP, in een Service die standaard niet eens draait. En hoe komt het op de frontpage:

WINDOWS XP ZO LEK ALS EEN MANDJE

Dat de Financiele Telegraaf als bron wordt gebruikt tot daar aan toe, maar om dan maar direct titels a-la de Echte Telegraaf te posten gaat me te ver. De titel van het bericht is overtrokken, en een regelrechte flame.

Jammer.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19

Arno

PF5A

Ja, inderdaad, zet het dan in quotes ofzo, zodat het duidelijk geen menig van tnet is

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik vind ook dat de titel misleidend en sensatiezoekerig is. Het past niet bij het beeld dat ik van tweakers.net heb.

Had de titel tenminste tussen quotes gezet, dat komt het al iets genuanceerder over.

Dit is een grote misslag IMHO...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:19

Arno

PF5A

Op vrijdag 21 december 2001 11:59 schreef Devster het volgende:
Had de titel tenminste tussen quotes gezet, dat komt het al iets genuanceerder over.
Dat zeg ik :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 december 2001 12:00 schreef Traag het volgende:

[..]

Dat zeg ik :+
Dan zijn we het eens :D

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

pas hem wel aan.

edit:
done

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Het is eigenlijk een meukposting, de patch is er al.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
Waarom wordt dit soort nieuws eigenlijk uit een krant gehaald, en niet direct vanuit het Security Mailtje? Dan had het gisteren om 20:00 al op de site kunnen staan.

Eigenlijk zou t.net een e-mail adres moeten hebben waarop dan dit soort mailinglisten/persberichten/etc binnenkomen en automatisch in de queue gegooid worden, dan gebruik je direct de bron en ben je een stuk sneller.

Net zoals die nieuwe patch voor MS SQL 2000, gaat ie ook morgen ofzo gepost worden? Dat mailtje heb ik gisteren om 4:00 ofzo binnengekregen, zoiets moet of vanochtend of niet gepost worden imho.

Verwijderd

welke patch voor mssqlserver 2000? Ik ben geabonneerd op 3 security mailinglists, maar heb niets gezien. (of over het hoofd gezien). Verder zijn we geen www.securityfocus.com, maar een algemene it newssite, dus dat een patch ietsje later gepost wordt is niet zo erg: degene die hem per se snel willen hebben, zijn geabonneerd op de juiste mailinglists, en degene die dat niet willen, lezen het dan wel op t.net.

edit:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q304850&id=Q304850&FinishURL=%2Fdownloads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D35067%26area%3Dsearch%26ordinal%3D2%26redirect%3Dno

die bedoel je? Fix zit in SP2, die is al een tijdje uit.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS01-060.asp

Hmm, ja, da's dezelfde, of althans, lijkt er wel op ja (kleine verschillen, nu is het ook voor SQL Server 7). Beetje wazig, ze gaan een hotfix uitbrengen nadat het probleem al in een SP opgelost is, en in het mailtje hebben ze het er nergens over dat alleen SQL 2K met SP <2 er last van heeft, maar goed, da's een beetje offtopic :)

Over algemene site, ja zit inderdaad wel wat in.. Maar het idee is natuurlijk ook bruikbaar voor bijv. pressreleases van fabrikanten enzo.

Verwijderd

Die patch is voor de mensen die niet SP2 willen installen :) (En dat zijn ernogal wat). SQLserver service packs hebben soms nogal de neiging op bepaalde servers (dit wordt wel vaag zo) de boel behoorlijk te slopen.
Pagina: 1